Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Iniciando nuevos caminos...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Noticias de interés
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Establecer complicidades con un centro de arte
El Departament Educatiu de la Fundació Joan Miró ofereix un conjunt d’activitats amb la complicitat dels mestres, i aquests preparen unes dinàmiques de treball amb la complicitat dels tècnics del museu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La brecha digital entre el profesorado
Ezequiel García Navarro, assessor de formació, reflexiona sobre la gran bretxa digital existent entre el professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Se comenta en la Red...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mar Romera, maestra y pedagoga, presidenta de la Asociación Pedagógica Francesco Tonucci. Escuchar a los niños y las niñas
«No vaig tenir mai cap mestre a qui calgui recordar», diu la Mar tranquil·lament però amb certa llàstima. «Als 5 anys, els van dir als meus pares que era “superdotada”, però, després, el meu expedient acadèmic va ser molt irregular: a setè em van posar un deficient.» La Mar ens explica això perquè la seva vessant professional és difícil d’entendre sense la personal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La pedagogía de proyectos en un caso aplicado: la Escuela Andorrana
L’Escola Andorrana ha portat a terme l’aplicació de la pedagogia de projectes. Per fer-ho, ha definit una estructura curricular i una distribució dels ensenyaments a cada curs que ens permet descriure l’aprenentatge com a personalitzat, competencial, globalitzat, funcional i significatiu. Aquest model pedagògic és traslladable, adaptant-lo i contextualitzant-lo degudament, a uns altres sistemes i centres educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los caminos para ir a la escuela
Les seqüències didàctiques en el marc del PERMSEA segueixen sempre una mateixa estructura. Salvant petites variacions, constitueixen un lligam entre les diferents activitats que configuren la proposta i ajuden l’alumnat a automatitzar processos i a prendre consciència del seu propi procés d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El trabajo cooperativo en la pedagogía de proyectos
El treball en equips cooperatius és un tipus d’organització social de l’aula cada cop més emprada a les escoles que tenen en compte la formació en valors. A l’escola andorrana d’Encamp, l’hem començat a aplicar aquest curs en el marc del projecte PERMSEA, la qual cosa ha provocat que els rols del professorat i de l’alumnat s’hagin vist modificats. Al llarg de la posada en pràctica, hem treballat al voltant de la formació d’equips i dels diferents papers dels seus components. Apreciem un aprenentatge més significatiu, funcional i proper.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Queremos ser competentes
L’Escola Andorrana ha viscut un canvi durant el curs escolar 2014-2015. Aquest canvi s’emmarca en un projecte d’innovació, el PERMSEA. Això suposa haver de fer uns plantejaments adequats a l’alumnat perquè entengui la dimensió de la nova situació educativa i trobi sentit al plantejament pedagògic que se li presenta. Aquests nous reptes, i en concret el del procés avaluador, es plantegen des de dues perspectives basades en la pedagogia de projectes: les situacions globals i els tallers.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Controversias sociocientíficas
L’ensenyament de les ciències ha de formar ciutadans i ciutadanes capaços de participar en la societat del segle XXI de manera activa i crítica. Les controvèrsies sociocientífiques i, en concret, les notícies de premsa que hi estan relacionades esdevenen una eina didàctica potent per aconseguir aquest objectiu, tant dintre de l’aula com fora.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diez preguntas que debería hacerse un equipo directivo sobre el tratamiento de la diversidad
En el present article, se suggereix partir de deu preguntes sobre el tractament de la diversitat, perquè un equip de direcció ha de tractar aquesta qüestió com un dels eixos centrals de la seva gestió. D’aquesta manera, de ben segur, es milloraran l’actuació del centre i els processos d’ensenyament-aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formación dual
La tradició de la formació inicial dels docents s’ha basat en un conjunt de plantejaments sobre com haurien de ser l’educació i l’actuació professional. Cada vegada és més ampli el reconeixement a l’experiència dels professionals en els contextos escolars per la seva potencialitat formativa. La necessitat d’aprendre de l’experiència i des de la interacció de la teoria amb la pràctica és una via avui àmpliament acceptada per al desenvolupament inicial de la professionalitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Investigaciones sobre el aprendizaje basado en proyectos (ABP)
L’aprenentatge basat en projectes comporta millores significatives en l’aprenentatge de l’alumnat. Edutopía, fundació que identifica i difon enfocaments educatius innovadors transferibles i basats en evidències, ha realitzat una àmplia recerca d’investigacions sobre el tema. A l’article, s’aprofundeix en aspectes com la definició de l’ABP, es presenten alguns resultats d’aprenentatge i s’ofereixen recomanacions, pràctiques i fonts per fer-ne l’aplicació a les aules.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La reproducción: ¿deber o necesidad?
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), breus retalls de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes, si els donem l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Multiplicaciones rusas
Hem dedicat tant de temps a les multiplicacions a l’escola que ens pensem que ho sabem tot (fins i tot més del que voldríem) sobre aquestes operacions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cacharreando, un proyecto realizado con Makey Makey y Scratch
Programar sense saber programar o tocar el piano amb núvols de sucre ja és possible gràcies a la unió de dues eines que són a l’abast de tothom. Música i TIC es connecten a l’aula per convertir les alumnes i els alumnes en inventors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hilos de agua, ríos de tinta
Com a ciutadans i ciutadanes del món, estem compromesos en el coneixement i l’estimació del nostre entorn més proper. A les escoles, s’intenta fer evidents els aspectes socials i naturals que hi estan relacionats i es programen sortides que ajuden a interpretar i a conèixer in situ la realitat que ens envolta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Medidas educativas para alumnado con altas capacidades
Al present article, s’hi anomenen les mesures educatives més habituals per a nens i nenes amb un talent o més i s’hi expliquen els programes d’enriquiment, en especial el model de Renzulli.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El cuento para desarrollar procesos matemáticos
Aquesta experiència promou l’establiment de connexions per a la construcció de coneixement a l’aula de primària. Les activitats es dissenyen a partir de la lectura i la comprensió del conte El reino de la geometría per tal de desenvolupar processos matemàtics de manera connectada amb el desenvolupament de competències artístics i lingüístiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material para el alumnado: El cuento para desarrollar procesos matemáticos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material para el alumnado: Ejemplo de cuento elaborado
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Incompetencia digital
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula. Encuentros. Convocatorias. Webs
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Subjuntivo
A Gramáticas de la creación, George Steiner presenta una idea que ens sembla d’una importància rellevant. La humanització, és a dir, que un ésser comenci a ser home o dona, té lloc al neolític, no tant perquè aquest ésser esdevingui sedentari, ni perquè s’iniciï l’agricultura i, amb ella, la ceràmica i tota una cultura determinada, sinó perquè és al neolític quan es conjuga el futur per primera vegada i, per tant i consegüentment, també el subjuntiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.