Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
LOGSE, 10 anys i un dia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El dia del llibre, una celebració diferent.
Aquesta situació provoca que celebrar el Dia del llibre a l'escola sigui, més que res, un exercici quasi dirigit al fracàs pel que fa a estimular l'amor al llibre i a la lectura entre l'alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'escola rural. Una escola petita, una escola diferent.
També els infants dels petits llogarrets poden i han de rebre aquella formació i aquella educació que els és necessària i que farà que, a la llarga, no se sentin desplaçats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El meu llibre d'estiu. Diari d'estiu personal per als infants d'educació infantil.
L'objectiu era plasmar en un llibret les vivències dels infants durant l'estiu (amb la col·laboració de les seves famílies).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte de sortides a la ZER del Solsonès.
La diversitat de situacions socials de l'alumnat i d'escoles de la nostra ZER (zona escolar rural) fa que les sortides i les activitats conjuntes tinguin un pes específic important en el currículum dels nens i nenes de la ZER del Solsonès. El desenvolupament d'aquest projecte de sortides, que ara us presentem, pensem que és una fita important a la nostra ZER, ateses les dificultats que suposa portar-lo a la pràctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Anglès a les escoles de la ZER del Solsonès.
La realitat d'una escola petita obliga a organitzar el treball en equip davant de diferents nivells, diferents alumnes, diferents escoles; per tant, s'han d'adaptar recursos, estratègies i material. Això és el que hem intentat i estem experimentant a les escoles de la ZER del Solsonès.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un alumne per Km2. L'assessorament psicopedagògic en l'àmbit rural.
Des dels ulls de membre de l'EAP, l'escola rural es veu molt diferent de les altres escoles de poblacions grans. Aquesta diferència rau en el paper que l'escola té en el municipi com a element dinamitzador i també per l'ambient i les relacions que es generen en l'activitat quotidiana de la vida escolar (l'espai, el nombre d'alumnes, els mestres, les famílies, etc.). Tot plegat condiciona un assessorament diferent, i l'assessor o l'assessora ha de tenir l'habilitat de saber identificar aquests trets diferencials de l'escola rural que la fan rica i única, i usar-los per donar resposta a les demandes que la pròpia escola genera.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El racó de la biblioteca. Un recurs actiu en la reforma.
En coneixem la importància a l'aula, les seves aportacions pedagògiques, etc. És tan conegut que de vegades ocupa ½silenciosament+ un espai de la nostra aula. Hi ha qui confia tant en la seva presència que fins i tot oblida que existeixi. La seva presència pot arribar a ser tan silenciosa que pot ser ignorada o, com a mínim, poc aprofitada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escenificacions musicals a l'educació infantil.
Aquesta experiència uneix música i dramatització, i és feta amb alumnes de tres i quatre anys. L'escenificació és sovint una activitat globalitzadora i permet allargar o escurçar alguna de les parts en què habitualment es pot dividir una sessió de música a cicle inicial: cant, psicomotricitat, audició.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una experiència apassionant.
L'activitat diària i el fet de saber aprofitar les ocasions ajuden sovint a sortir de la quotidianitat, entesa com a rutina. Aquesta experiència, basada en el constructivisme, ha estat certament enrquidora per als alumnes i les alumnes del CP Isabel la Católica, de l'Olleria (València).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Territori Euro.
La data d'entrada en vigor d'aquesta moneda s'acosta i vam pensar que potser els nens i nenes, malgrat que en rebien tanta informació, no arribaven a ser concients del que significava l'Europa de l'euro i dels motius que havien portat alguns països a prendre aquest acord.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació postural.
Aquest article té com a finalitat evitar mals d'esquena, desviacions de columna durant el creixement escolar, augmentar l'autoestima i l'estètica del propi cos, i és fruit d'un treball sistemàtic que s'ha portat a terme amb alumnes d'ESO.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aula d'acollida. Experiència amb l'alumnat estranger nouvingut.
Tot va començar durant el curs 1997-1998, quan el nombre de nois i noies de procedència magribina que progressivament anaven arribant al centre depassava qualsevol situació de normalitat. Aquest és el relat de d'una experiencia pel que fa l'organització i a l'atenció de l'alumnat nouvingut.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formació permanent del professorat: solució o problema? El sistema de millora del rendiment.
En el present article es reflexiona sobre si realment la formació és la solució a tots els problemes d'eficàcia i/o de competència docent, o si pot arribar a generar nous problemes en el cas que sigui aplicada en una situació inadequada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos núm. 74: El consum de drogues legals i il·legals a l'institut.
L'assoliment de l'objectiu de disminuir la mortalitat i la morbilitat de malalties que són el resultat d'hàbits de consum i estils de vida inadequats, és responsabilitat dels poders públics, especialment de les autoritats sanitàries, i en aquest sentit han estat assumits pel Departament de Sanitat i Seguretat Social. Però l'àmbit sanitari no és l'únic de qui es reclama la col·laboració. La mateixa OMS i el Consell de Ministres de la Comunitat Europea reconeixen que la responsabilitat d'educar el jovent per a l'adquisició d'hàbits i coneixements que preconitzin la salut recau sobre l'escola. L'escola és, doncs, responsable de l'assoliment de diversos objectius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Triennis i religió.