Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Medio abierto: ¿contexto, recurso metodológico o ni lo uno ni lo otro?
Què entenem per medi obert? Quina relació té amb el concepte educació al carrer? I amb acció socioeducativa? Quins són els seus referents? En aquest capítol es parla de tot això, amb l’objectiu de garantir que es comparteixen els significats d’aquests conceptes amb el lector o lectora.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El trabajo socioeducativo en medio abierto
En aquest capítol es contextualitzen i concreten els conceptes de medi obert, educació al carrer o acció socioeducativa, i se centra l’atenció en els actors de la relació socioeducativa, en les seves relacions i en el context on es produeixen. Així mateix, es parla del posicionament de les i els professionals de l’educació social respecte a temes rellevants i determinants de la intervenció socioeducativa, i dels marcs institucionals i els encàrrecs que reben els i les professionals a l’hora de fer les intervencions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Secuencia del trabajo socioeducativo en medio abierto. Fases principales
Aquest capítol tracta sobre la seqüència de la intervenció i l’estructura en tres grans fases: inicial o d’aproximació i de presa de contacte, de desenvolupament o d’acompanyament pedagògic i, finalment, de tancament. Són fases que es produeixen en qualsevol seqüència educativa però que, en el cas de la intervenció en medi obert, reuneixen unes característiques especifiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiencias socioeducativas en medio abierto
En aquest capítol es presenten dos casos reals d’intervenció socioeducativa en medi obert, una de treball individual i una altra de grupal. Tots dos casos, a més d’una detallada descripció, proposen alguns elements per a la seva anàlisi i el comentari d’alguns aspectes especialment significatius des de la perspectiva del treball en medi obert.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Acción comunitaria y medio abierto
Després de proposar un concepte d’acció comunitària, en aquest capítol s’aborda la ubicació de la intervenció socioeducativa en medi obert en aquest context, i s’assenyalen alguns aspectes a tenir en compte per afavorir el desenvolupament de projectes comunitaris.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Investigar sobre la propia práctica para mejorarla
Aquest capítol proposa una filosofia i una metodologia de treball: la pràctica reflexiva i la investigació sobre la pràctica. Es tracta d’indagar sobre la pràctica d’intervenció en medi obert per millorar-la mitjançant processos d’investigació compartida i participativa. S’hi inclouen algunes tècniques per facilitar aquest tipus d’enfocament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiencia de intervención en medio abierto en un contexto de acción comunitaria
Aquest capítol recull un cas o experiència de treball en medi obert en el context de l’acció comunitària: la intervenció d’una xarxa ciutadana en un cas de vulnerabilitat social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Siete cuestiones en torno a la acción socioeducativa en medio abierto
Aquest capítol, a títol de síntesi i de reflexió final, recull set qüestions al voltant de l’acció socioeducativa en medi obert que es consideren clau en aquest tipus de treball.
"Reflexió i proposta de pautes i recursos dissenyats per a la intervenció dels educadors al carrer (àmbit d'atenció primària); la coresponsabilitat de la comunitat (acció comunitària) i tres casos reals: de treball individual, en grup i comunitari."
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
"Reflexió i proposta de pautes i recursos dissenyats per a la intervenció dels educadors al carrer (àmbit d'atenció primària); la coresponsabilitat de la comunitat (acció comunitària) i tres casos reals: de treball individual, en grup i comunitari."