Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ètica i formació docent
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: El berenar de les verdures
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Criar des de la por
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Temps d'educació, si us plau tranquil·litat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Retalls
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
EN LÍNI@: És bo introduir l'anglès en edats primerenques?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Silvia Sabatés. Donant soport als dislèxics i al seu entorn
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Volem entendre què passa amb els nombres quan calculem
Arriba la festa de la Castanyada. Hem de fer panellets per al nostre grup classe i per als nens i nenes de parvulari. Volem que en surtin quatre per a cadascú i hem de calcular quants n'hem de preparar en total. L'experiència que expliquem aquí és una activitat real duta a terme en una aula de quart de primària de l'Escola Bellaterra durant el curs 2010-2011, i és l'exemple del qual ens servirem per plantejar algunes qüestions sobre la pràctica del càlcul a l'escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Controlar el temps per a comprendre la vida de la papallona
En aquest article, em proposo mostrar-hi, essencialment, dues coses. Que la vida científica i comunicativa de l'aula adquireix un món com a conseqüència de la gestió del mestre i que la naturalesa global d'aquest món és molt important per a l'aprenentatge dels nens i de les nenes. Que l'activitat matemàtica pot ser una activitat significadora, és a dir, constructora de significat, en aquesta vida científica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una xarxa de contextos per a l'activitat matemàtica
Amb aquest article, voldria fer referència a dues característiques clau que, al meu entendre, ha d'adquirir a l'aula una activitat matemàtica amb sentit i qualitat. Les pràctiques matemàtiques s'han de contextualitzar fent que tinguin alguna significació per a cadascuna de les persones i per al grup d'alumnes. La seva participació, conjuntament amb l'acció docent, esdevenen fonamentals per generar aquests contextos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Espais de benvinguda educativa i escola: Quin valor afegit?
Els EBE van iniciar la trajectòria durant el curs 2008-2009 a les ciutats de Vic i de Reus amb gran ressò mediàtic. Aquest article presenta una breu descripció dels EBE (funcions previstes i dinàmica quotidiana), així com dels resultats més significatius de la recerca avaluativa realitzada sobre el «valor afegit» educatiu que aporten els EBE, tant en relació amb l'escola (aprenentatges), com a l'entorn (ciutadania), així com pel que fa a les famílies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fem poesia
Hem de fer poesia a l'escola? Sí, perquè és un treball gratificant, complet, hi treballem capacitats bàsiques múltiples. Només necessitem ganes i temps per posar-nos-hi, però no és un temps perdut, és un temps ben utilitzat, un temps de qualitat. L'article descriu, pas a pas, com es pot treballar la poesia a l'escola, és el resum d'una pràctica duta a terme al llarg de molts anys, primer, a l'escola Barrufet de Sants, a partir del treball d'equip amb Assumpta Segura (molt enyorat) i, posteriorment, a l'escola Salvador Dalí, als cicles mitjà i superior, sempre amb resultats molt positius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El procés d'acollida a les famílies nouvingudes des de l'AMPA
Per acollir les famílies nouvingudes que s'incorporen al sistema educatiu català, a la nostra escola, amb la col.laboració de l'AMPA i dels professionals del centre, es promouen trobades d'acollida que afavoreixen la voluntat de crear una comunitat educativa a partir de la realitat plurilingüe i multicultural on vivim. Aquesta és una aportació més per assolir la cohesió social, que és objectiu de tots.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La planificació estratègica
Sovint, el projecte educatiu és una bona idea no aplicada; el projecte de direcció, un primer pas en la direcció adequada, i la planificació estratègica, una eina capaç de fer-ho realitat. És especialment útil en un entorn d'autonomia de centres, i encara més si el centre té un acord de coresponsabilitat amb el Departament d'Educació. La planificació estratègica encaixa perfectament en el marc normatiu, planteja una metodologia propera a la manera de treballar en educació i facilita la participació i la comunicació, tant en la fase de disseny, com d'aplicació i seguiment. L'avaluació, el mapa estratègic, el sistema d'indicadors, l'acord de coresponsabilitat i el rendiment de comptes són les peces bàsiques del model de planificació estratègica que es proposa en aquest article.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Poblar l'escola per habitar la societat
En aquest article, s'hi exposa una experiència d'aula amb alumnes de cinquè de primària que va portar a la realització d'una exposició d'astronomia. Amb la narració de situacions concretes plantejades durant l'experiència, s'intenta donar constància del fet que intentar que les alumnes i els alumnes siguin agents actius en la construcció de la seva escola, i no només usuaris, els ajuda a assolir les competències necessàries per formar part d'una societat de ciutadans i ciutadanes, i no únicament de persones consumidores. Dit d'una altra manera, es crea consciència collectiva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Som una escola!
Som l'Annabel i la Núria, dues mestres de formació d'adults. Us volem mostrar, modestament, quina ha estat, és i volem que sigui la feina que duem a terme al nostre municipi de Calella, i com, d'una experiència educativa completament embrionària, hem aconseguit que se'ns consideri «escola».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mirar la vida diària amb lupa
L'escola pública Fructuós Gelabert, de Barcelona, es preocupa per donar als seus integrants una educació de qualitat, i això comporta plantejar-se el què i el com de la vida diària de l'aula amb cura, amb calma, amb intenció..., amb lupa!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fomentar la creativitat en grup
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La PDI en l'escola inclusiva
Presentem una experiència basada en l'ús de la pissarra digital interactiva a l'aula per atendre millor la diversitat i fomentar el treball collaboratiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegir i escriure amb esperit mironià
Joan Miró definia el seu treball com el d'un jardiner. Deia que cal madurar les idees, deixar passar el temps. Miró s'apassionava i mantenia una lluita constant entre allò que volia pintar i el resultat obtingut. Mai no estava satisfet del tot amb el món imaginari de formes i colors que anava creant. Miró era prou llest per saber que les coses necessiten temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Buscar escola, quin trasbals!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El berenar de les verdures
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Salut postural
Al llarg d'una jornada laboral, la repetició de moviments i de posicions forçats, així com les llargues estones drets o asseguts són causa de malestars habituals i persistents en els docents i les docents. L'adequació de les postures de treball, una bona actitud corporal i algunes bones condicions d'espai i de mitjans poden prevenir-ho.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trobades. Convocatòries. Web
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cinema i lectura
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El significat a l'escola de l'activitat matemàtica
Les quatre persones que hem preparat aquest monogràfic sobre matemàtiques volem compartir, amb les lectores i els lectors, algunes idees sobre un tema que a nosaltres en amoïna especialment: com hauria de ser un ensenyament de les matemàtiques que es preocupi pel significat que tenen.