Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las buenas prácticas
Entenem per bones pràctiques les accions, els programes o les iniciatives, aplicats sempre en ocasions o esdeveniments específics, que es consideren vàlids i mereixen, per això, ser repetits de manera quotidiana. Al llarg d’aquest capítol es presenten els criteris de definició de les bones pràctiques i, especialment, de les bones pràctiques pròpies de l’àmbit educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La profesión de educador y educadora en una escuela 0-3
Les raons per les quals es tria la feina d’educador infantil són moltes i diverses. La vocació o altres motius que porten les persones a dedicar-se a aquesta professió es descobreixen en aquest capítol, així com també la complexitat que comporta la tria d’aquest ofici i les competències professionals que l’educador de la primera infància necessita per arribar a ser un professional adequat i, per tant, un bon educador infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una mirada al pasado para imaginar el futuro
Els asili nido tenen l’origen el 1971, a Itàlia, i van sorgir a causa de les necessitats i el desenvolupament econòmic italià dels anys setanta. La figura femenina va començar a introduir-se al mercat laboral i, amb els asili nido, es donava resposta a aquesta necessitat, donant suport a les mares i les dones i creant un nou ofici i llocs de treball en l’àmbit educatiu. Al llarg d’aquest capítol es presenten els orígens dels serveis educatius a la primera infància i la importància dels primers estudis sobre infància i educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La escuela como servicio para la calidad de vida de niños y niñas
Els últims anys s’ha incrementat l’interès pels centres educatius i les cures a la primera infància. L’atenció per la infància també ha despertat l’interès de la recerca pedagògica, de manera que s’ha donat més importància al desenvolupament infantil i s’ha originat l’aparició de moltes més institucions, tant públiques com privades, que ofereixen serveis a la primera infància. La qualitat que els centres educatius ofereixen a la primera infància és el tema principal d’aquest capítol.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El período de adaptación
Un dels reptes als quals s’han d’enfrontar els educadors infantils és el període d’adaptació, no només pels nens i les nenes que comencen l’escolarització, sinó també per les famílies, especialment pels pares i les mares. Aquest capítol aborda tot el que comporta el període d’adaptació, des del que implica per a nens, pares i educadors, els primers contactes entre escola i família, fins a l’organització i planificació del període d’adaptació per part de l’educador.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La vida cotidiana en la escuela: el tiempo de los niños y las niñas y el tiempo de las personas adultas
Un dels factors més importants a tenir en compte en les escoles infantils és el temps. Per a un educador, l’organització del temps és determinant per saber com transcorrerà el dia i com s’organitzarà el treball relacionat amb les tasques d’educació i cura dels nens i les nenes. En aquest sentit, el capítol següent recull tot el que està relacionat amb l’organització del temps, la distribució horària de la feina de l’educador i la manera com cal recollir la informació relacionada amb el dia a dia dels nens.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los espacios
La manera com està organitzat l’espai diu molt del que passa a l’escola infantil. El tipus de mobiliari i la seva distribució, els materials, la decoració... són elements que poden donar pistes sobre les activitats que es duen a terme, la comunicació entre grups, les relacions amb l’exterior i, sobretot, sobre com es tenen en consideració els interessos dels nens i les nenes. El capítol següent està dedicat als espais i la seva organització a les escoles infantils.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las competencias y las experiencias
L’educador de la primera infància ha de mirar d’anticipar-se al que encara no existeix però existirà en el futur, és a dir, ha de ser competent per saber elaborar estratègies immediates i reaccionar davant de situacions imprevistes. Aquest capítol tracta sobre competències i experiències, sobre com s’ha d’educar la ment dels nens i les nenes i el desenvolupament de les activitats que s’han de programar a l’escola infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Índice de fichas
Una reflexió sobre les bones pràctiques –esteses i consolidades en els més de trenta anys d’experiència amb els nidi d’infanzia italians- per valorar-les, argumentar-les, actualitzar-les i, si cal, reformular-les o modificar-les.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una reflexió sobre les bones pràctiques –esteses i consolidades en els més de trenta anys d’experiència amb els nidi d’infanzia italians- per valorar-les, argumentar-les, actualitzar-les i, si cal, reformular-les o modificar-les.