Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Problemas en el proceso enseñanza-aprendizaje
En aquest capítol es descriuen algunes de les situacions problemàtiques més comunes relatives a l’ensenyament i l’aprenentatge de la tecnologia a l’educació secundària i el batxillerat, i es reflexiona, així, sobre qüestions com ara els problemes generals de l’aprenentatge (alumnat amb NEE...) o les distraccions ambientals, entre d’altres, proposant alternatives i solucions en aquest sentit. També s’inclouen activitats i recursos sobre el tema. Al final del capítol es presenten activitats, fonts i recursos i referències bibliogràfiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño y desarrollo de proyectos educativos
L’objectiu d’aquest capítol és donar algunes indicacions sobre el que s’entén per projecte d’investigació i el que aportarà a la comunitat educativa, així com conèixer de manera general alguns projectes que ens podem trobar normalment en els centres docents i que estan relacionats amb l’especialitat de tecnologia
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Indicadores de calidad en el área de Tecnologías
Què entenem per qualitat? En quins indicadors es basa? Què ens diuen aquests indicadors? Com ens poden ajudar a millorar la pràctica educativa? Aquest capítol parla de tots aquests elements, partint d’una introducció a la qualitat i als principals sistemes de gestió de qualitat (ISO, EFQM...), i insistint especialment en els elements en què es concreta la qualitat d’un centre educatiu. També es plantegen els principals indicadors de qualitat, de rendiment o d’eficàcia, així com indicadors interns i externs a l’aula que podem definir amb relació a l’àrea de tecnologia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje fuera del centro
experiències i vivències fora de l’àmbit educatiu. Si bé en el cas de l’àrea de tecnologia passa el mateix, tenim nombroses possibilitats per aconseguir que a la vida quotidiana de la llar, el carrer, els viatges i en diverses situacions l’alumne pugui observar els fenòmens i efectes desenvolupats a classe. Aquest capítol se centra en tot això, i mira d’analitzar les diferents possibilitats que l’alumnat té d’observar i analitzar en el dia a dia els principis fonamentals de les diferents tecnologies, mitjançant diverses pràctiques i activitats. Al final del capítol es presenten activitats, fonts i recursos i referències bibliogràfiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El taller de Tecnología
En aquest capítol s’aborda, en primer lloc, l’organització dels aprenentatges al taller de tecnologia, fent un èmfasi especial en l’aula taller pel que fa a les seves condicions i possibilitats com a espai dins del centre per al desenvolupament d’activitats d’ensenyament-aprenentatge en aquesta àrea. També s’inclouen activitats i recursos sobre el tema. Al final del capítol es presenten activitats, fonts i recursos i referències bibliogràfiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La sociedad digital y su influencia en el área de Tecnología
Aquest capítol se centra en la integració de les TIC a l’aula, analitzant aspectes com els canvis en els rols que suposa en el context de l’aula o les possibilitats o avantatges i limitacions o inconvenients que poden presentar en el procés de formació. Partint d’això, es dedica una part a mostrar algunes de les eines de programari o aplicacions informàtiques que el professorat pot fer servir a l’àrea de tecnologia, i també un recull de bones pràctiques en l’ús de les TIC i d’innovació en aquest sentit. També s’inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La enseñanza y el aprendizaje de tecnología en la ESO y el bachillerato: presentación y análisis de buenas prácticas
En aquest capítol s’analitza l’assignatura Tecnologia en relació amb altres àrees de coneixement científic, lingüístic i social, les seves relacions metodològiques i curriculars i la millor manera de col·laborar conjuntament en un centre escolar. Així mateix, es parla de la planificació i temporalització entre àrees i es descriu el centre educatiu com a dinamitzador de bones pràctiques docents. També s’inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El prácticum, inicio de la función docente. Dudas, soluciones, enfoques y conclusiones
El pràcticum és una de les parts més importants en la formació inicial dels futurs docents perquè els situa en el que serà el seu lloc natural de treball: l’escola. Aquest capítol parla d’aquest tema, abordant el pràcticum des de qüestions com ara la seva organització i aplicació, així com problemes, alternatives o solucions que hi pot haver, com ara orientar el professorat de l’àrea de tecnologia en aquest període.
Es recullen diferents propostes que donen una visió innovadora de la tasca a l’aula en l’àmbit de l’àrea de Tecnologia; s’identifiquen problemes i es plantegen alternatives i solucions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Es recullen diferents propostes que donen una visió innovadora de la tasca a l’aula en l’àmbit de l’àrea de Tecnologia; s’identifiquen problemes i es plantegen alternatives i solucions.