Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las estrategias de aprendizaje: ¿Qué són? ¿Cómo se enmarcan en el currículum?
Les estratègies d’aprenentatge tenen com a objectiu principal ajudar l’alumnat a aprendre de manera significativa i autònoma els diferents continguts curriculars. Així doncs, aquest capítol pretén aclarir què són les estratègies d’aprenentatge i quan i com es poden ensenyar per tal de poder assolir i complir aquest objectiu. A més, es diferenciaran nocions com el mètode, la tècnica i altres procediments curriculars relacionats amb el concepte d’estratègia d’aprenentatge. Al final del capítol es plantegen alguns interrogants relacionats amb la temàtica tractada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La necesidad de formar al profesorado en estrategias de aprendizaje
La persona responsable que els alumnes aprenguin a aprendre és el professor de l’aula. Al llarg d’aquest capítol es presenten les dues cares del docent: el professor aprenent (quan estudia un tema amb l’objectiu d’ensenyar-lo als seus alumnes) i el professor ensenyant (quan prepara, imparteix i avalua les sessions d’ensenyament d’aquest tema). A partir d’analitzar com es pot formar el professorat en estratègies d’aprenentatge en tots dos perfils, s’incidirà en el resultat de la seva actuació professional, és a dir, en l’adquisició d’estratègies d’aprenentatge per part dels seus alumnes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Análisis de los factores que intervienen en la enseñanza-aprendizaje de estrategias en el aula
La relació entre mestre i alumne es fa indispensable per a la construcció del coneixement i l’aprenentatge significatiu dels continguts curriculars. En aquest sentit, el mestre ha d’ajudar l’alumne i assegurar-se que comparteixen la mateixa percepció del context educatiu on es duu a terme el procés d’ensenyament i aprenentatge. Aquest capítol recull els factors del context educatiu que incideixen directament en la selecció i utilització d’estratègies durant l’aprenentatge, per tal de garantir l’adquisició adequada del contingut curricular objecte d’aprenentatge de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evaluación de las estrategias de aprendizaje de los alumnos
A partir de la revisió de diferents propostes actuals amb l’objectiu avaluar els alumnes en la seva actuació estratègica durant l’aprenentatge a l’aula, aquest capítol pretén conscienciar l’educador sobre el tipus d’experiències i activitats concretes que intenten avaluar, ja que moltes vegades no cobreixen íntegrament l’objectiu proposat inicialment, i també sobre el tipus d’instruments i metodologia que s’utilitza en l’avaluació de l’actuació estratègica de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La enseñanza de las estrategias de aprendizaje en los diferentes niveles educativos
En aquest capítol s’analitzen els continguts relatius als procediments interdisciplinaris i d’aprenentatge que el disseny curricular base proposa per a cada etapa educativa, tenint en compte, d’aquesta manera, l’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària obligatòria. Amb això es pretén situar el lector davant de situacions educatives reals i mostrar algunes de les decisions que es poden prendre per fer efectiu l’ensenyament de les estratègies d’aprenentatge, amb la mostra de diverses unitats didàctiques que serviran com a exemple.
El llibre planteja per què i com el professorat ha d'ensenyar a l'alumnat a reflexionar sobre la seva pròpia manera d'assimilar conceptes nous, a conèixer-se millor com a aprenent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El llibre planteja per què i com el professorat ha d'ensenyar a l'alumnat a reflexionar sobre la seva pròpia manera d'assimilar conceptes nous, a conèixer-se millor com a aprenent.