Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Si algú creia en els reis...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les «bones maneres» com a exemple d'educació per a la prosocialitat.
Avui en dia, una de les prioritats en l'educació integral de l'estudiant es basa a educar en el respecte i en la tolerància cap als altres éssers humans. Mares, pares, educadores i educadors aixequen les veus crítiques envers la necessitat que hi hagi un respecte cap a les persones com a punt de partida per a una educació de qualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De la tolerància a la comprensió: cap a una societat inclusora.
Una de les preguntes que avui es fan les societats occidentals, a l'hora d'assumir la imparable diversitat cultural des de la justícia i l'equitat en les relacions socials, és quin ha de ser el principi ètic que ha de regular aquest marc d'interacció entre subjectes d'orígens culturals i/o ètnics diferents entre si. L'objectiu d'aquest article és provar de convèncer la lectora o el lector que aquest principi, contràriament als cànons més elementals de correcció política, no pot ser la tolerància. Es tracta d'una invitació poc comuna, a la qual no hi estem acostumats, però que troba el seu sentit quan, d'una manera intuïtiva, ens adonem que el valor ètic i la pràctica social que hauria d'imposar-se és la comprensió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'ensenyament de l'anglès és l'ensenyament d'una lingua franca.
principi, aquest fet no hauria pas de suposar cap problema. Almenys així ho afirmem des que iniciàrem l'ensenyament en valencià basant-nos en el treball
de molts sociolingüistes, de sobra coneguts, i sobre els quals no insistirem. Aquest fet ha d'anar emmarcat dins d'un context sociolingüístic concret on es determine, de manera ben definida, el paper i el rol social de cadascuna de les llengües.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una comissió de tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) a l'escola.
El treball per comissions heterogènies (mestres, pares, mares, personal no docent, alumnes...) s'emmarca dins un model fonamentat en el paradigma ecològic de l'educació1 i en els trets principals d'una visió sistèmica2 del procés d'ensenyament-aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El projecte «Minibús».
El projecte ½Minibús+ representa un tipus diferent d'organització dins d'una zona escolar rural. Els infants de les diferents escoles de la ZER es troben de
manera periòdica per realitzar activitats conjuntament. Això permet una relació més gran entre l'alumnat i el professorat de la zona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Revistes del CPR de Sabadell. Un exemple de comunicació, col·laboració i qualitat
De les activitats que coordinem i dinamitzem els responsables dels centres de recursos pedagògics, n'hi ha dues de les quals estem especialment satisfets:
la revista La Ceba, de l'escola primària pública de Sabadell, i la revista Ei! Mira-te-la, dels instituts de secundària. Són eines d'intercanvi i comunicació entre els centres i entre l'alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte telemàtic: «La cremada del dimoni».
La nit del deu de maig, a la platja de Badalona, es crema el dimoni. Aquesta celebració és un dels eixos fonamentals de les Festes de Maig i, sens dubte, una
data esperada per tota la canalla. L'article que presentem és la plasmació de l'experiència duta a terme amb alumnes d'infantil i primària, en col·laboració amb el CRP de la zona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Realització d'un projecte d'aprenentatge: l'eriçó.
Aquest article no té cap més pretensió que plasmar una experiència quotidiana realitzada per nens i nenes de segon de primària. Tot va començar quan es va plantejar als alumnes i a les alumnes la necessitat de triar un nom per al grup classe i, a partir d'aquest nom, es va proposar un tema d'estudi per treballar-lo com a projecte d'aprenentatge el primer trimestre d'aquest curs escolar. A partir d'aquest moment els infants, participants actius al llarg de tot el procés (amb l'ajut de la mestra), van realitzar una tasca personal i intransferible: aprendre. Aquest article explica el procediment seguit i les reflexions pedagògiques que s'hi van generar i/o que se'n van derivar. Així de senzill o de complicat, segons com es miri...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una experiència d'atenció a la diversitat.
Aquesta és una experiència d'atenció a la diversitat en un centre on, a les limitacions habituals, cal afegir la dispersió provocada pel fet d'estar repartit en dos edificis separats i les necessitats educatives que es deriven del seu entorn sociocultural.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Interculturalitat i escola: recapitulem sobre el tema del curs.
Aquest és el darrer capítol. Cal que fem una mirada enrere i que ens plantegem si tot el que ha anat apareixent publicat al llarg del curs, ens ha estat una eina útil o si ho pot ser. Tot just ara, comença la feina.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Imaginari social de les matemàtiques.
L'aspecte universalista de les matemàtiques ha amagat massa sovint els aspectes subjectius, personals i emocionals d'aquesta ciència, que és l'única, per altra
banda que permet arribar a acords unànimes encara que els punts de partida siguin absolutament divergents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La necessitat de l'escolarització en la societat d'avui.
Deien que la tele substituiria la ràdio; el vídeo, el cine, i Internet, la premsa escrita o fins i tot els llibres. Ara sabem que això no és així, que cada mitjà de comunicació o tipus d'expressió manté la seva idiosincràsia, la seva especificitat i el seu espai social. De la mateixa manera, l'escola, com a institució social, té unes funcions específiques per acomplir.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos núm. 78: El seny i la rauxa, un model com qualsevol altre per aprendre a ser.
Aquesta proposta didàctica vol ser només això, una proposta. La poesia per la poesia, en determinats àmbits escolars preadolescents, és considerada com a ½carrinclona+, i si mirem al nostre voltant, hi ha una colla d'actituds que no ajuden gens a construir una escala de valors entre aquest col·lectiu. Volem conjuntar poema i valors. A partir d'aquest poema de Rudyard Kipling, adaptat per Josep M. de Sagarra, pretenem fer aparèixer diversos ½punts de referència+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tothom a dins! Reflexions sobre el valor de l'hospitalitat en l'educació.
Si observem les relacions que els infants del cicle inicial estableixen al pati de l'escola, podrem veure com s'agrupen entre ells per jugar, sense que ningú no hagi donat cap consigna. Al mateix temps, també podrem observar com s'exclouen els uns als altres.