Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evidencia en la práctica: La transformación digital en la escuela después de la covid-19: de las cajas de aprendizaje a las propuestas globalizadas
Les propostes d’aprenentatge globalitzades orientades a la transformació digital permeten que l’alumnat desplegui el desenvolupament de competències clau a l’educació primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recuperar la pedagogía. ¿Una necesidad?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A ver si no va a ser todo cuestión de recursos...
Utilitzem com a mantra la idea que la carència de recursos i les ràtios elevades són les causes principals de la manca d’inclusió a les escoles, arguments que ens permeten externalitzar la culpa i canalitzar-la cap al sistema educatiu, com si fos una entitat abstracta i aliena sobre la qual no tinguéssim cap responsabilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mo Queralt, orientadora familiar y pedagoga terapéutica: «Estamos delegando demasiado la crianza de nuestros hijos e hijas»
La Mo, tal com la coneix tothom en l’àmbit educatiu de Lleida, és orientadora familiar, pedagoga terapèutica, treballa com a tècnica a les ludoteques municipals i és vicepresidenta de Llavors de Vincle, una associació que reuneix i assessora famílies que volen dur a terme una criança conscient i respectuosa dels seus fills.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competencia digital docente: reto clave para un uso crítico de la tecnología en la escuela
L’impacte d’internet i els smartphones en la forma com treballem, ens comuniquem i aprenem ha transformat els espais d’interacció i les fonts d’informació a què tenim accés. En aquest sentit, és molt important que els docents desenvolupin la seva competència digital per afrontar aquests canvis i adaptar l’educació a l’era digital. Tot això tenint en compte que l’escola ha de ser un espai en què les tecnologies es facin servir de manera crítica en lloc de ser simplement colonitzada per elles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desarrollo de la competencia digital en el CEIP Ciudad de Ceuta en el marco del Aula del Futuro
Aquest article explica com el CEIP Ciudad de Ceuta mira de donar resposta a un dels grans reptes del segle XXI: formar ciutadans i ciutadanes del futur amb les competències necessàries per funcionar en un entorn cada cop més digitalitzat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Orokieta Herri Eskola: Innovando en comunidad
Orokieta Herri Eskola és una comunitat d’aprenentatge innovadora en què la digitalització s’ha integrat de manera natural al dia a dia. Per fer-ho, a més del treball per la millora de la competència digital tant docent com de l’alumnat i del mateix centre, ha estat clau el canvi de metodologia impulsat per les famílies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
DIGI-CRA: Conectando la escuela rural
«DIGI-CRA: connectant l’escola rural» és una visió de com podem afrontar els reptes als quals ens enfrontem cada dia en l’educació d’una escola rural, assumint el desafiament de la formació permanent i la presa de decisions perquè l’ensenyament doni una resposta eficient a l’aprenentatge que necessiten els nostres nens/es. El treball per projectes està sent una metodologia essencial, i tot a través de l’ús de les noves tecnologies, eines que resulten fonamentals a les aules multinivell del nostre centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Colaborar entre docentes para mejorar las prácticas: algunos criterios para apoyar una innovación para la inclusión
La innovació i la millora de les pràctiques educatives en una direcció inclusiva requereix la col·laboració entre el professorat. Aquest article proposa unes quantes idees i criteris sobre com es pot desenvolupar i donar suport a aquesta col·laboració. Es concreten possibles fases, tasques i suports per generar, desenvolupar i consolidar col·laborativament pràctiques innovadores més inclusives a les aules i als centres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comunicación didáctica con perspectiva de género
El llenguatge influeix en la interacció amb el món i en el desenvolupament de la identitat dels nens i de les nenes. La llengua catalana disposa d’opcions lingüísticament correctes que permeten representar els dos gèneres i, així, oferir-los les mateixes oportunitats. Aquest article recull algunes orientacions i recomanacions que poden servir al professorat per revisar la comunicació didàctica amb perspectiva de gènere.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La realidad virtual en estudiantes con trastorno del espectro autista: beneficios y desafíos
La realitat virtual està canviant la manera com aprenem i experimentem el món. En l’àmbit de l’educació especial, la realitat virtual ha demostrat ser una eina eficaç per ajudar els estudiants amb trastorn de l’espectre autista (TEA) a desenvolupar habilitats socials, emocionals i cognitives. En aquest article, presentem una petita investigació sobre l’ús d’aquesta tecnologia amb alumnat TEA, els seus beneficis i reptes, i com es pot integrar de manera efectiva a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La cúpula de Leonardo
Aquest article incideix en la manera com les expectatives que una persona té de si mateixa en el moment d’enfrontar-se a un repte poden afectar la seva capacitat d’aconseguir-lo. S’hi presenta una experiència amb la cúpula de Leonardo en la qual van participar dos grups, un d’alumnes i un altre de mestres de l’escola. Els resultats obtinguts per tots dos ens demostren que les expectatives i les interrelacions van influir en els resultats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Soñando con el veloz impala y el salvaje mustang
L’escola és, en teoria, inclusiva, però encara ens queda molt de camí perquè aquest ideal esdevingui una realitat. Una manera d’entendre com són les companyes i els companys amb dificultats és parlar-ne i, en aquest sentit, la literatura infantil i juvenil constitueix una bona aliada per a nosaltres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Los ODS en acción! ODS 12: Consumo y producción responsable
Benvinguts i benvingudes al nou tema del curs: Els ODS en acció. Pretenem empoderar els professionals del món cultural i educatiu per treballar els objectius de desenvolupament sostenible a les aules o als centres i que entre tothom siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. En aquesta proposta abordem l'ODS 12: Consum i producció responsable.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Los ODS en acción! ODS 4: Educación de calidad
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Los ODS en acción!: Carné ODS (actualizado)
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu el Carnet ODS per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Los ODS en acción!: Rúbrica de evaluación
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu la rúbrica d'avaluació per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Emmanuel Levinas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué nos dice la evidencia científica?: Interacciones dialógicas en torno al contexto digital en las aulas
Les interaccions que s’estableixen als grups interactius amb tecnologia acompleixen un paper fonamental en el complicat període d’aprenentatge digital, ja que possibiliten la construcció d’un futur digital entre professionals de l’educació, familiars, nenes i nens perquè aquests últims reflexionin, aprenguin a ser crítics amb la tecnologia i al mateix temps augmentin el coneixement instrumental i els valors socials. Les escoles que incorporen aquesta actuació d’èxit mostren una acceleració en els continguts escolars i el desenvolupament d’habilitats digitals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Preguntas con respuesta
Actuar pel clima comença per entendre què ens està passant, i també per fer-ho entendre a les persones del nostre entorn. Quan la nostra feina és l’educació, la nostra responsabilitat és doble. Heus aquí una col·lecció de preguntes que potser ens fem. I que tenen resposta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desvelando el pensamiento analítico-sintético
A l’article previ titulat «Per assolir el cim cal dominar tècniques d’escalada» hi remarcava que cal potenciar els treballs de descomposició i composició per tal que la persona adquireixi un pensament i un raonament analiticosintètic, fonament de la capacitat de generalitzar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
I Ruta de la Tapa Infantil de Cartagena
Aquesta experiència forma part del projecte «Menja sa amb el que tinguis a mà», que va impulsar, entre altres activitats, tallers de minixef i concursos de receptes familiars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Matemática e ingeniería: vínculos en el marco STEAM
Es fonamenta la importància d’ensenyar i aprendre de manera connectada i quins coneixements i creences del professorat ajuden a avançar en aquesta direcció. Seguidament, es descriu una activitat STEAM que promou l’enriquiment mutu de les matemàtiques i l’enginyeria.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tres recomendaciones de la obra de Tomi Ungerer
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nuevos amigos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las aventuras de la familia Melops
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Así es la vida
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Encuentros y convocatorias
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena y la paz
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Jugar