Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El reto de los aprendizajes esenciales
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Detección universal de ideas previas
El coneixement previ és un factor essencial per eliminar barreres per a la representació de la informació. La detecció d’idees prèvies és una estratègia que totes les metodologies citen com a necessària perquè permet l’«aprenentatge visible».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La SexTruck de la Cooperativa Les Magranes: «La educación sexual y afectiva desde una mirada afirmativa es una asignatura pendiente»
Són l’Anna, la Laia, l’Elisabet i la Noemí, quatre educadores que condueixen juntes la SexTruck, una caravana pedagògica on les sexualitats, les afectivitats i els feminismes «van sobre rodes». Aturen la seva SexTruck a patis d’escoles i d’instituts, a places de pobles i a mercats municipals, i ofereixen un espai on es pot qüestionar i descobrir tot allò que té relació amb les sexualitats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
LOMLOE y modernización del currículo
La LOMLOE ofereix als centres escolars una oportunitat privilegiada per repensar el seu paper en la formació de la ciutadania del segle XXI, així com la seva organització i el seu funcionament com a condicions necessàries, si bé no suficients, per promoure aprenentatges competencials i amb sentit per a l’alumnat. Els articles del monogràfic il·lustren els canvis estructurals que han dut a terme quatre centres de primària per personalitzar l’aprenentatge i formar aprenents competents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Preguntas interesantes que dan sentido al aprendizaje
L’escola pública Riera de Ribes inicia el seu projecte sota el lema «Una altra escola és possible» l’any 2001 arran de la divisió de l’únic centre escolar que hi havia al municipi de Sant Pere de Ribes. El projecte pretén, amb una mirada competencial del currículum, donar sentit a l’aprenentatge de l’alumnat desenvolupant estratègies globalitzades que respectin els ritmes i els processos d’aprenentatge des de les diferents àrees i, alhora, tinguin en compte els interessos de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Colaboración docente. Compartimos miradas pedagógicas
Aquest article reflecteix la importància de la reflexió conjunta del claustre i de l’acompanyament i l’elaboració de documentació docent perquè la base i essència del projecte educatiu de centre tingui sostenibilitat en el temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Proyecto Sin Muros: Cuando la vida se cuela en las aulas
En aquest article abordem el canvi metodològic dut a terme a l’escola Montserrat FUHEM. Les aules sense murs de primària porten la vida a l’aula mitjançant un enfocament competencial, personalitzat i basat en l’educació ecosocial. Per això, van ser necessàries modificacions estructurals al centre: flexibilització d’espais, horaris i agrupaments; foment de la coordinació del professorat, i introducció de temes ecosocials al currículum.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Rutas naturales para compartir»
Rutes naturals per compartir és un projecte dins del programa Centres Agrupats del Ministeri d’Educació i Formació Professional que busca la col·laboració i el treball en xarxa de tota la comunitat per al desenvolupament de les competències clau i l’aprenentatge permanent a través de les TAC, cercant una educació innovadora i inclusiva. En concret, consisteix a compartir la gestió, organització i creació de quadernets interactius sobre rutes naturals properes a cada centre per compartir-les posteriorment amb les famílies, tota la comunitat i les escoles de les altres comunitats o ciutat autònoma.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
César Coll y Elena Martín: «El profesorado debe identificar que el modelo competencial viene a dar solución a sus problemas, y es fundamental que vea
Passió davant la nova etapa educativa en què estem immersos. És el sentiment que ens transmeten Elena Martín i César Coll quan parlen de l’escenari que dibuixa el nou currículum escolar que han contribuït a dissenyar. Un currículum amb un enfocament competencial que aposta pels aprenentatges essencials i que afavoreix la personalització educativa amb l’objectiu de preparar l’alumnat davant dels desafiaments actuals. Un nou model educatiu pensat per donar resposta a problemes no resolts i que planteja reptes importants a equips directius, professorat i també a l’Administració. «L’enfocament competencial és molt exigent amb el professorat, però també ho és amb l’Administració educativa», ens diuen, mentre demanen temps per permetre als equips docents fer els ajustaments necessaris per afrontar la reorganització que planteja la nova llei.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Es equitativo nuestro sistema educativo?
A partir d’un estudi dut a terme el curs 2020-2021 pel Moviment de Renovació Pedagògica Acció Educativa s’analitzen els factors del sistema educatiu que determinen el grau d’equitat a les diferents comunitats autònomes i s’aporten conclusions i propostes de millora.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El proyecto Alianza Tierra-Koi, una gamificación de los ODS en el currículo
Parlem de la ludificació Alianza Tierra-Koi, un projecte liderat per Juan José Domínguez, conegut com a Jujo, i coordinat per un grup de 15 docents de tot Espanya apassionats de les metodologies actives que pretenen que el seu alumnat aprengui de manera significativa i competencial. Uns dels objectius més importants del projecte és empoderar l’alumnat perquè sigui partícip del propi aprenentatge, amb el propòsit que tots ells i elles siguin futurs ciutadans defensors del seu entorn i del planeta i prenguin consciència de les injustícies socials i mediambientals que pateix la nostra societat, tant localment com globalment. El contingut de l’Agenda 2030 és imprescindible per al projecte, ja que els docents participants, juntament amb el seu alumnat, faran accions per aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en l’àmbit local de manera lúdica i contextualitzada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Georges Gusdorf
El nucli fonamental de tota educació es troba bàsicament en la trobada i en la ineludible relació entre dues existències entrellaçades: la del mestre, d’una banda, i la del deixeble, d’una altra.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Interacciones de solidaridad que potencian los aprendizajes
Els contextos competitius deterioren el benestar de l’alumnat, i també comprometen el seu rendiment acadèmic i la qualitat de les relacions socials. Per contra, les aules que propicien l’ajuda mútua afavoreixen el rendiment acadèmic i milloren la cohesió social. Per això, la interacció i el diàleg són clau.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evidencia en la práctica: Interacciones de solidaridad que potencian los aprendizajes. De la solidaridad a la práctica solidaria
En un món cada cop més individualista i competitiu, l’aprenentatge dialògic promou comportaments i accions solidàries que milloren les relacions humanes i els aprenentatges.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Justicia climática?
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Empieza a programar de forma divertida con la plataforma Makecode
Makecode és una plataforma gratuïta de Microsoft de codi obert per començar a programar i crear experiències d’aprenentatge relacionades amb la informàtica que poden ajudar els nostres alumnes a progressar cap a la programació real.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Te cuento mi pueblo 3.0
Els nens i nenes de primària, per tal de posar en valor la cultura i riquesa de Burguillos, el seu patrimoni material i immaterial i singularitat, i donar resposta a la necessitat de conèixer la importància del llegat dels avantpassats, creen una audioguia infantil del seu conjunt historicoartístic estructurada en onze contes, als quals es pot accedir a través de codis QR situats als monuments.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Mezclados»: Una experiencia intergeneracional de reciclaje y valores
Aquest projecte sorgeix de la inquietud d’un grup d’alumnes de 2n d’educació primària interessats per la gestió de residus que generen als estoigs durant la jornada escolar. Després de ser conscients de la contaminació que provoquen, decideixen actuar amb l’ajuda de la comunitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Cómo hacemos entrar a las familias en el aula?
En una escola encara limitada per les restriccions de la pandèmia, com podem afavorir la presència de pares i mares a l’aula? En aquest article s’hi proposa una activitat senzilla, engrescadora i enriquidora que valora l’aportació de les famílies mitjançant una activitat duta a terme amb la utilització del vídeo i del correu electrònic per generar intercanvis significatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Metáfora de la orquesta. Respuestas saludables
Avui utilitzem la metàfora de l’orquestra per identificar el que passa en alguns centres educatius (del soroll a la música de màxima qualitat), per identificar també la imperiosa necessitat de la feina coral que implica la tasca docent i per evidenciar que no es pot actuar en solitari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomendaciones de Bibliomedia. Rastreando por la Red. Encuentros y convocatorias
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomendaciones de Bibliomedia: Rayos de sol para desayunar: Un canto a las plantas del mundo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomendaciones de Bibliomedia: ¡Yo quiero saber de verdad qué es la muerte!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomendaciones de Bibliomedia: Álbum de familia
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula: Bicicletas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Fuera mascarillas!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.