Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Més enllà de la qualitat en l'educació i l'atenció infantils.
La qualitat únicament és una possibilitat que conté determinats valors i determinades suposicions. És una elecció en l'avaluació, una elecció la responsabilitat de la qual s'ha d'assumir. És l'opció per un paradigma en lloc de per un altre, per una visió del món i no per una altra, per normes universals o pel coneixement local.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El jardí de l'escola bressol, un espai significatiu per als infants.
A l'Escola Bressol l'Esquirol tenim un espai interior i exterior pensat i adequat per a un projecte pedagògic en el qual els infants, les famílies i les persones educadores són els protagonistes de la vida a l'escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El nostre pati.
Us volem parlar del pati de la nostra escola, que està situada al poble de Santa Maria de Palautordera, als peus del Montseny.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la pràctica: Un camí ple d'olors.
Us explico una de les propostes que vàrem fer, dins el projecte de jardineria, al pati del nostre centre. Per entrar a la nostra escola, cal travessar el pati. Deprés de passar la porta del carrer, hi ha dues rodes que hem omplert de terra. Hi tenim plantada menta, que és una planta aromàtica que ho envaeix tot, i per aquest motiu cal posar-la en un recipient perquè el seu creixement quedi limitat. Les rodes de cotxe són un bon recurs per utilitzar-les com a test, sobretot en zones on els nens i les nenes es desplacen amb bicicletes, cotxes o carretons, ja que és un material que, malgrat que s'hi donin cops, no es fa malbé. També ens poden servir per crear circuits, amb l'afegitó que l'olfacte participarà del recorregut.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: La natura a l'escola: un projecte compartit amb les famílies.
El projecte neix de l'interès dels educadors i les educadores per desvetllar l'amor a la natura. Aquest interès pretén fer del pati el nostre espai exterior, un jardí ple de vida que transmeti el pas del temps als més petits. Un temps misteriós, pacient i silenciós que ens faci viure tota mena de sensacions tàctils, visuals, olfactives i emotives. Un espai on puguem compartir, descobrir i imaginar..., on puguem fer-nos grans i créixer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistes per a l'avaluació: Observació d'espais exteriors.
L'avaluació d'educació infantil de l'institut IDEA (www.idea-educa.com) és una avaluació externa del funcionament i la pràctica educativa d'un centre. Està basada en la recollida de l'opinió de l'equip educatiu i de les famílies, l'observació de l'acció educativa a les aules (44 ítems) i l'observació de les instal·lacions (12 ítems). A aquest darrer apartat pertanyen els 4 ítems referits a espais exteriors que figuren al quadre. En cada un d'aquests, s'estableixen criteris per a tres nivells: inadequat, adequat, òptim i es proposen exemplificacions que orienten la valoració de cada nivell.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: Més sobre espais educatius.
Esdevé difícil trobar documentació sobre els patis i els jardins per a les criatures més petites. En tots els llibres d'educació infantil s'hi esmenta aquest aspecte, però en pocs s'hi aprofundeix. Per a aquest apartat, s'han seleccionat dues de les obres en les quals més es reivindica el pati com a espai educatiu. També s'hi inclou un llibre de jocs tradicionals, perquè entenem que l'espai exterior és un context idoni per recuperar aquest tipus de jocs.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tots junts preparem un regal.
Quan el curs passat començava a fer olor de vacances i casals, a les mares representants de primer de primària de la nostra escola, se'ns va acudir que havíem de dur a terme una de les tasques que el càrrec comporta: pensar en el regal que faríem a les mestres! Els regals que sempre s'han fet han estat elaborats per tots els nens i les nenes conjuntament, de manera que cal anticipar-se una mica perquè la sorpresa estigui a punt el dia clau. Aquest any ens vam proposar fer-los treballar una mica més, ja eren més grans i valia la pena aprofitar el fet que escrivien més fluidament i, d'altra banda, que els seus dibuixos encara eren prou espontanis i expressius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per molts anys...
Fer anys és un esdeveniment social i, per això, els nens i les nenes ho viuran de manera diferent, segons l'edat que tinguin.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'assemblea a l'escola infantil.
La reunió dels infants a l'aula al voltant de la mestra o el mestre amb la finalitat de conversar sobre un tema determinat o per resoldre algun conflicte o problema rep el nom d'assemblea.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La mirada de...
L'assemblea és una pràctica pedagògica molt generalitzada a l'escola infantil i amb escassa presència en altres etapes educatives. Un cop més, ens trobem amb una activitat fonamental, des del meu punt de vista, per al desenvolupament dels valors democràtics i de la ciutadania ½a més dels continguts propis de l'àrea de comunicació+ que se circumscriu, gairebé exclusivament, als infants més petits. No hi tenen res a dir els grandets?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Portar xumet.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El jardí a l'escola bressol i al parvulari.
Els jardins i/o patis que coneixem per als infants de mesos fins a sis anys, generalment expliquen la història de com han anat sent concebuts, segons la seva realitat espacial, també l'econòmica i molt especialment per com els mestres i les mestres l'han anat configurant, segons les idees renovadores que han compartit, i també per les aportacions dels AMPA.