Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Renovación pedagógica
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué fue antes, el huevo o la gallina? La dicotomía imposible entre el «saber» y el «saber hacer»
Què és més important per a la societat, el coneixement o la competència? En educació no hi ha pocs debats exaltats sobre si a l’escola s’ha de dedicar més temps a l’ensenyament del «saber» o a l’ensenyament del «saber fer». Un debat en revisió permanent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ferran Campillo, pediatra medioambiental: «Las escuelas con peor calidad del aire tienen un alumnado con peor rendimiento académico»
Quan Ferran Campillo estudiava per ser pediatre va constatar, com d’altres companys, que l’asma i les bronquitis ocupaven bona part de les consultes. I també va veure que no es parava gaire atenció a la influència de l’entorn en moltes d’aquestes malalties. Però, un cop acabada la carrera, fent el MIR, va descobrir una subespecialitat pràcticament desconeguda: la pediatria mediambiental, que vetlla per la salut de l’infant tenint-ne en compte l’entorn.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Movimientos de renovación pedagógica emergentes: la necesidad del encuentro
Els moviments de renovació pedagògica sorgits els darrers anys es reclamen hereus d’una rica tradició educativa. Davant el discurs omnipresent de la innovació educativa com a moda, aparador o obligació, els MRP emergents subratllen el valor del compromís ètic, les utopies i els ideals educatius, de la construcció de xarxes, de la trobada com a espai pedagògic i humà, de les abraçades i l’amistat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Colectivo Ama-gi: la importancia de la cooperación
La cooperació és la pedra angular que cal guiar l’aula. Cooperació entre el professorat, que derivi en dinàmiques de l’aula i de la comunitat educativa, per construir un espai de vida compartit que transcendeixi més enllà del centre i que pugui incidir en la transformació social, i per sostenir l’ètica sociopolítica i pedagògica. Necessitem relacions d’empatia i d’afectes per afavorir el desenvolupament personal i professional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conspiración Educativa: encuentros para tejer sueños
Conspiración Educativa és un moviment de renovació pedagògica sorgit a Segòvia el 2014. La seva activitat més característica, fins al començament de la pandèmia de la covid-19, és la trobada oberta anual. Les trobades i el mateix grup volen ser una xarxa emocionalment ben teixida al voltant de les utopies educatives i la trobada amb persones que s’estimen, es respecten i s’abracen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ep! MRPAE: creciendo juntas con la renovación pedagógica
La celebració del Congrés d’Educació Pública «L’escola parla» l’estiu de 2015, amb la participació de 450 professionals, va portar a crear l’Ep! Moviment de Renovació Pedagògica de l’Alt Empordà. Després de sis anys, hem compartit, opinat, debatut i creat discurs sobre l’educació a la comarca. Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
MEAC: enriqueciendo pedagógicamente el territorio
El Moviment Educatiu de l’Alt Camp (MEAC) neix per incrementar i incentivar les activitats de formació i reflexió. Al MEAC encetem la nostra trajectòria per enriquir pedagògicament el territori tot compartint experiències mitjançant l’enxarxament de la comunitat educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Coaching para un liderazgo emocional, resonante y sostenible
Desenvolupar les competències socioemocionals de la directora o del director d’un centre educatiu i acompanyar l’equip des de la metodologia del coaching facilita la creació de climes més sans i positius. S’empodera l’equip promovent un lideratge ressonant i sostenible que aposta pel benestar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un alumno con sordera en el aula de música (ordinaria)
Hi ha molt de material publicat en relació amb la manera com es pot garantir un bon acompanyament d’un alumne amb sordesa en una aula ordinària, sobre les adaptacions metodològiques i d’accés que s’hi han de preservar perquè estigui en igualtat d’oportunitats en relació amb els infants oients. També n’hi ha (tot i que en menor mesura) sobre els beneficis de la música en les persones amb deficiència auditiva. Aquest article pretén mostrar algunes consideracions que cal tenir presents de cara a obtenir la participació plena d’un escolar amb sordesa a l’aula de música ordinària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La autoestima como nexo de grupo
Les emocions formen part de la nostra vida. Tot i això, durant molt de temps han estat desateses des de l’escola, si bé actualment han adquirit més protagonisme. Una manera de reforçar l’educació emocional a les aules és partir del treball de l’autoconcepte. Aquest article planteja una proposta per treballar les emocions i la cohesió grupal a fi de reforçar l’autoestima a primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los aromas del huerto escolar y la Agenda 2030
L’hort escolar a l’educació primària és un recurs d’aprenentatge ecosocial que serveix per implementar l’Agenda 2030, però també pot contribuir des de l’aprenentatge servei (APS) al desenvolupament de projectes innovadors com el Gènesi Túria i l’Aromas Itinerarium Salutis, amb la finalitat de recuperar la flora del Parc Natural del Túria i el patrimoni etnobotànic associat a aquest espai geogràfic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El boom de los libros de no ficción
Entre els hàbits lectors dels infants es constata que, en general, llegeixen més obres de ficció que no pas informatives. La tendència, però, està canviant i, amb les noves maneres de fer a les escoles, els textos de coneixement estan substituint els tradicionals llibres de text. Els nois i les noies descobreixen que poden ser de bon llegir.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Artes y ODS
En un entorn cada vegada més difícil d’entendre, on la crisi climàtica, les desigualtats socials i les violències de tota mena estan a l’ordre del dia, l’experiència que presentem parteix de la idea que les arts constitueixen una eina imprescindible per ajudar l’alumnat a comprendre una mica millor aquest món i a posicionar-s’hi de manera crítica i activa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pierre Bovet
La lluita, la competició i la rivalitat ben enteses haurien de ser considerades positives per a la ciutadania, i caldria potenciar la humilitat, el respecte, l’ajuda o la veritat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Qué nos dice la investigación científica: La educación artística promueve aprendizajes significativos
L’educació artística és un espai que serveix per generar aprenentatges que afavoreixin el pensament crític, reflexiu, sensible i creatiu, a través del desenvolupament de temes que contribueixin a construir identitats arrelades en creences i valors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evidencia en la pràctica: La educación artística promueve aprendizajes significativos. ¿Cómo nos expresamos artísticamente? Nos emocionamos a parti
L’expressió artística que manifesta les emocions de l’infant és una manera significativa de connectar-lo amb ell mateix i amb l’entorn.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Hablemos de ello!
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hoteles para nuestros insectos
Presentem com l’alumnat de 3r d’EP del Col·legi Públic Alfonso X El Sabio (San Adrián, Navarra) va desenvolupar un projecte per conscienciar i sensibilitzar sobre la importància que tenen els insectes construint set hotels i ubicant-los en una ruta circular al voltant del nostre poble.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Añadimos sal a la nieve con enfoque STEAM para primaria
La sensopíndola Sal-neu del grup Sensociencia va ser dissenyada per a secundària i ha estat adaptada per a primària amb un enfocament STEAM. A més de fer servir sensors per agilitzar la presa de dades i poder-nos aturar en la interpretació de gràfics i continguts científics, vam incorporar processos de disseny lligats a les arts i l’enginyeria.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Instituto Escuela Trinitat Nova, el reto de acoger
En aquest article compartim la manera com plantegem l’acollida de les famílies al nostre centre educatiu. Ho fem des d’una mirada sistèmica i capacitadora, per tal de poder donar resposta a totes aquelles necessitats que facilitaran l’escolarització i l’èxit acadèmic del nostre alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Incertidumbre frente a resiliencia. Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomendaciones de Bibliomedia: Sapo y Sepo son amigos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomendaciones de Bibliomedia: Cartas de la ardilla a la hormiga
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomendaciones de Bibliomedia: La carta de la señora González
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Libros: Una no-guía del juego: Una visión del juego infantil desde la psicomotricidad
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Encuentros y convocatorias
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Halloween
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.