Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Relativitzar l'informe PISA.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació i art contemporani.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'"escàndol" de l'Informe PISA.
El mes de desembre de 2004 es va donar a conèixer el nou informe triennal (PISA) sobre el nivell educatiu dels estudiants de quinze anys dels països de l'OCDE (Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic) i, un cop més, els titulars de premsa han adquirit un caire dramàtic: ½L'alumnat espanyol a la cua de l'OCDE en matemàtiques, ciència i lectura+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fracàs escolar, fracàs social.
L'Informe PISA 2003 assenyala que els resultats del jovent espanyol de quinze anys en certes eines bàsiques de coneixement deixen a desitjar. L'abús entre escolars (ara se'n diu bulling) sembla que és una qüestió preocupant. La indisciplina a les aules no remet. El professorat denuncia un desemparament i una desconsideració social. Es nota l'absència integradora d'una formació transversal en certs valors morals, ètics, socials, cívics (se'n digui com es vulgui perquè en el fons és el mateix). L'intens i nou procés d'immigració, amb l'afegitó de desconeixement de l'idioma i la cultura, interfereixen en el funcionament del sistema. I així podríem continuar una bona estona allargant aquest paràgraf.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
PISA, la lectura i les seves lectures.
Els resultats de l'Informe 2003 del Programa Internacional d'Avaluació d'Estudiants (PISA), fets públics a final de 2004, van tenir un notable ressò en els mitjans de comunicació del nostre país i van atreure l'atenció pública, almenys durant uns quants dies, sobre els resultats obtinguts pels estudiants espanyols en aquest estudi internacional que indaga sobre el nivell educatiu del jovent de quinze anys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El projecte PISA: molt de soroll, on són les nous?
Com gairebé sempre succeeix en el món dels mitjans de comunicació, els resultats del Projecte PISA van sortir a la palestra de l'opinió pública a començament d'aquest mes de desembre, per ocupar durant alguns dies l'atenció de tothom, i en van desaparèixer gairebé tan ràpidament com hi van arribar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'informe PISA sobre les matemàtiques.
Així com l'Informe PISA de l'any 2000 va estar centrat en la comprensió lectora, l'informe de 2003 n'ha estat al voltant de les matemàtiques. Del total d'apartats que comprenia l'avaluació, 85 ítems ho han estat de matemàtiques, 35 de ciència, 28 de comprensió lectora i 19 de resolució de problemes. Únicament els ítems de matemàtiques representen més del 50% del total, sense comptar que els apartats sobre comprensió lectora inclouen la lectura, comprensió i interpretació de gràfics, taules, etc. i que la resolució de problemes és una part important del currículum de matemàtiques en pràcticament tots els països que van prendre part en l'enquesta. Dels 85 ítems de matemàtiques, 20 ja van ser avaluats l'any 2000.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Molts interrogants davant els resultats obtinguts en ciències en el Projecte PISA.
Recentment, s'han publicat els primers resultats del Projecte PISA 2003. Malauradament, no és gaire corrent que un tema d'educació tingui tant de protagonisme en els mitjans de comunicació i encara més quan la valoració d'aquests se centra sobretot en els resultats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'Estudi PISA 2003 i l'avaluació de les competències bàsiques.
La presentació dels resultats de l'Estudi PISA 2003, per una banda, i dels resultats de l'avaluació de competències bàsiques realitzada a Catalunya el curs passat, per una altra, aporten un seguit de dades que poden ser útils en aquests moments de replantejaments importants a Catalunya (a les portes dels treballs sobre el Pacte per l'educació) i a nivell d'estat (en ple debat amb la perspectiva d'una nova llei educativa). Són interessants, també, perquè no només constitueixen una avaluació dels resultats dels alumnes i les alumnes, sinó perquè reflecteixen la situació de molts més elements del sistema educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiència musical en una ZER.
Com moltes escoles rurals, la nostra ZER cada any fa una trobada d'alumnes dels centres que la integren. La trobada representa una festa per a l'alumnat, aquest dia es reuneixen tots els nens i nenes, de P3 a sisè. Es fan activitats conjuntes per facilitar la relació, n'hi ha molts que fan noves coneixences, la qual cosa els facilitarà l'entrada a l'institut en retrobar-se, però també, de mica en mica, es va prenent consciència del que representa la paraula ZER. La trobada del curs 2003-2004 va ser de caire musical. Els alumnes i les alumnes d'educació infantil i d'educació primària, el dia 7 de maig de 2004, van fer un concert.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació per a la pau. L'experiència de les escoles associades a la UNESCO.
A la Constitució de la UNESCO es diu: ½Atès que les guerres neixen en la ment de les persones, és en la ment de les persones on han d'edificar-se els fonaments de la pau+. Aquest és l'ideal que portà a la creació del Pla d'Escoles Associades de la UNESCO l'any 1953, amb l'objectiu de fomentar la cooperacio i la pau internacionals a través de l'educació acadèmica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El desenvolupament del debat educatiu.
A final del proppassat mes de setembre, el Ministeri d'Educació i Ciència va presentar el document Una educación de calidad para todos y entre todos: Propuestas para el debate, a fi de convidar tots els sectors interessats a participar en un debat públic, a través del qual pretenia conèixer les reaccions a les propostes presentades i recollir aportacions dels diferents sectors del món educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La regla d'or de l'ètica i l'educació.
L'article aborda la necessitat d'introduir en l'educació uns coneixements afavoridors del desenvolupament global de l'alumnat. La convivència, la participació, la cooperació i el desenvolupament personal requereixen principis ètics com el de la regla d'or que fonamentin certs aprenentatges i combatin certs relativismes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Incorporar un idioma estranger a les aules des de ben petits.
En les propostes que ens fa el Ministeri d'Educació pel que es refereix a les competències i als sabers de la societat del segle XXI, es parla de la iniciació en un idioma estranger des del segon cicle de l'educació infantil, tenint en compte que les comunitats amb llengua pròpia ho faran d'acord amb el projecte lingüístic del centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 112: L'escola com a motor de l'ètica i els valors.
En el nostre panorama educatiu actual, l'ètica i els valors són temes sempre en debat, ja que estan extremament lligats a la nostra vida quotidiana, i no solament en la convivència en les escoles, dins de les aules, sinó que bateguen fora en els diferents contextos socials. La pregunta constant és ½què en queda d'aquests debats?+. Sembla evident que és alhora una necessitat i una demanda en la nostra tasca d'educadors i educadores. L'escola es veu cada cop més afectada per les diferents turbulències i sotracs que vivim en el món, i és aquest el motiu pel qual no podem oblidar aquest debat ni aquesta reflexió: l'escola ha de decidir quins valors seran el motor que potenciaran totes les propostes i accions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'informe PISA: res no contribueix a millorar els resustats esperats.
La presentació de les dades de l'Informe PISA ha comportat una certa commoció en l'opinió pública i ha encetat un debat interessant al voltant de diverses preguntes: per què el nostre alumnat obté uns resultats pitjors que el de la majoria dels països del nostre entorn? Sembla que alguna cosa no funciona bé a l'educació espanyola, però, què és en concret? I si alguna cosa funciona malament, què es pot fer per canviar-ho?