Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Autoestima docent
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Va de... El cos a educació infantil
Del que dic i penso que faig... al que en realitat faig. Del que diem que fem en equip... i del que fem. De fer sense pensar... a pensar el quefer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Jo de gran vull ser presidenta». Quan la ciència empeny els somnis de la infància
Formular i mantenir expectatives de màxims és clau per potenciar el desenvolupament i l’aprenentatge des dels primers anys. Independentment dels seus contextos familiars, la procedència, les dificultats o els interessos, l’escola ha d’impulsar tots els nens i nenes a assolir els seus somnis, i aquests, com més grans siguin, millor. Posem-nos sobre les espatlles de petits gegants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Henar Rodríguez: «La filosofia per a infants hauria de ser present a tots els centres educatius»
Què és la veritat? La pregunta, filosòfica i universal, espanta qualsevol adult i desconcerta qualsevol infant. Però Henar Rodríguez, directora del Centre de Recerca i Innovació Educativa de la Universitat de Valladolid, la planteja als seus tallers de pensament, creats per a alumnes d’entre 5 i 17 anys...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enfocament de l’avaluació centrada en el context
S’ha parlat molt i se segueix parlant de l’avaluació que es fa a les escoles. És un aspecte crucial en el nostre projecte educatiu i que ens dona molts maldecaps. I és que, com se sol dir, «Digues-me com avalues i et diré qui ets». En aquest monogràfic mirarem de presentar un enfocament que pot resultar útil per a la millora de pràctica i al cap i a la fi per al benestar dels nostres infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L’avaluació del context al 0-3: els moments clau
L’avaluació del context dels moments clau del dia és una eina per millorar la qualitat del 0-3 i fomentar, així, el desenvolupament evolutiu i el benestar dels nens i nenes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avaluació del context de joc en edats de 3 a 6 anys
Avaluar les dimensions cognitiva, social i motora del joc ens donarà informació per poder millorar el context. Millorant el context podrem millorar les opcions de desenvolupament de cada infant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: Compartir la informació amb les famílies. L´escolta activa
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistes per a l´avaluació: Què podem avaluar a l´escola?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la práctica: La veu de la infància, element fonamental en l´avaluació i la planificació dels processos de transició escolar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: L´avaluació en context
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mentors, tutors i estudiants
Les pràctiques a les escoles per part dels estudiants universitaris posen en evidència cada cop més la necessitat d’aprofundir en el triangle pedagògic que s’estableix entre l’estudiant, el mentor de l’escola i el tutor de la universitat. Cal trencar les hipotètiques fronteres entre universitat i escola i entendre que les pràctiques universitàries dels estudiants d’educació infantil i primària són una oportunitat única per trobar sinergies i entendre que només hi ha un objectiu comú: facilitar la formació inicial i integral als mestres. Des de fa tres cursos la Fundació Blanquerna ha implementat un programa pioner que amb la col·laboració de diverses institucions està donant uns resultats molt positius i remarcables.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La prelecturaugmentada
Al llarg dels darrers anys s’han introduït les noves tecnologies a l’aula, però el propi món digital es modernitza, i l’escola no es pot quedar enrere en aquest sentit. La RA (realitat augmentada) és una eina digital present a la nostra societat que es pot utilitzar a l’educació infantil com un recurs més dels que s’empren a classe durant el procés d’alfabetització. L’experiència que presentem es basa a treballar la RA amb un dispositiu digital en tasques d’identificació global del nom de l’alumnat, extrapolant-la a qualsevol activitat relacionada amb el procés lector.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El pas d’infantil a primària: una escletxa o una oportunitat?
La transició entre etapes és des de fa temps un tema recurrent en el sistema educatiu, però que passa desapercebut en les primeres etapes. Es dona molta importància al moment en què els infants han de passar de primària a secundària, quan han de canviar l’escola niu per passar a l’institut. El pas d’infantil a primària, però, provoca una seca ruptura en què alguna cosa no acaba d’encaixar, com si el tall fos massa abrupte per poder-lo aferrar sense que hi hagi fissures invisibles que fan supurar una ferida que no hi hauria de ser.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Imatge i infància. Ajustem l´enfocament?
Assegut estratègicament al sofà de l’aula observo meravellat el joc tan ric dels nens i nenes, les complicitats que s’hi estableixen i els reptes que s’autoproposen. De vegades el Pablo aixeca el cap per corroborar que segueixo allà o la María i el seu inseparable Raúl s’acosten per oferir-me, entre rialles, un cafè que acuradament han preparat. Quin luxe! Com podria desatendre aquest gest tan preuat?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què ens diu la recerca científica?: La centralitat de la zona de desenvolupament proper (ZDP)
Mentre que adaptar l’ensenyament a les dificultats o als nivells de coneixement previ bloqueja el desenvolupament, oferir un ensenyament de màxims a tot l’alumnat i dissenyar els contextos d’aprenentatge de manera que es disposi de les interaccions necessàries per assolir-lo −interaccions amb diversitat de persones adultes i amb iguals més hàbils− permet que tothom assoleixi fites superiors en el seu desenvolupament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'evidència en la pràctica: La centralitat de la zona de desenvolupament proper (ZDP). La tria d'equips cooperatius estables per l'aprenentatge de la
El procés participatiu dels infants en la construcció dels grups de convivència i treball en què cadascun dels nens i nenes tria un «color» (blau, verd o blanc) permet conèixer i prendre decisions en la zona de desenvolupament proper de cada infant en els àmbits relacionals i emocionals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Actuar i exigir
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estar ahí... I tu, què sents?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què veus?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La guineu condueix
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contes: Soc un arbre
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Compartim: racó digital: Vídeos i recursos de les Jornades sobre la Llei orgànica de protecció integral a la infància i l´adolescència davant de la vi
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'estela de... Francisco Giner de los Ríos. Compartim: Racó digital. Contes. Llibres
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'estela de...: Giner de los Ríos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hem llegit: Abus
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena feminista
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.