Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Frato.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Celebració o silenci.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experimentar amb materials a l'etapa 0-6.
Ensenyar ciències és organitzar situacions amb la finalitat dæajudar els infants a explicar-se què passa al seu voltant. Es tracta dæajudar-los a organitzar el coneixement i dæestimular-los a compartir les diferents maneres de veure el món, a trobar entre tots les explicacions més ajustades, i això no es pot fer si no hi ha manipulació, experimentació i interacció amb materials diversos, entre iguals i amb les persones adultes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experimentar amb el cos: el moment màgic.
Sempre he cregut que, quan la curiositat de læinfant davant dæun objecte, el porta a qüestionar-se ½Què puc fer amb això?+, estem davant dæun moment gairebé màgic, perquè la criatura sæadona que pot actuar-hi i canviar-lo, amb la qual cosa es converteix en protagonista actiu del seu desenvolupament. Combinar, treure i posar, apilar, provar dæintroduir, tastar, etc. Les educadores ens afanyem a aportar fonts noves dæexperimentació i facilitar experiències noves. Però..., amb tot el cos?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experimentar amb fruits al cicle 0-3.
A læescola bressol, nens i nenes comencen a explorar, a conèixer i a experimentar amb fruits. Els relacionen amb els aliments, amb la seva procedència i amb la realitat de læhortet que tenim al pati. Dins i fora de læescola, ens proposem crear contextos rics, vius i estimulants per tal que esdevinguin veritables entorns dæaprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Descobrir tot comparant.
En aquest article, sæhi descriu una experiència duta a terme amb infants de quatre a cinc anys, on la vivenciació corporal i el llenguatge són eines essencials per fixar læaprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: Experimentar amb materials.
Que læexperimentació és molt important per al desenvolupament i læaprenentatge de les nostres criatures, ho sabem tots els professionals i les professionals dæeducació infantil. Cadascú, però, té la seva manera de treballar-ho a læaula. L'article que es presenta a continuació, preten abordar maneres de treballar l'experimentació amb els més petits.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la pràctica: Experimentar amb materials.
Les criatures dæeducació infantil tenen una tendència natural a manipular, a explorar, tot observant læentorn i els canvis que sæhi produeixen, i dæaquest tipus dæactivitat sorgeixen preguntes, algunes de les quals són investigables. A continuació, s'ofereix un seguit de recursos sobre l'experiementació amb els més petits.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistes per a l'avaluació: Experimentar amb materials.
L'article que s'ofereix a continuació, dona un seguit de pistes sobre l'avaluació. Quan pensem que hem de fer una activitat experimental, normalment ja næhem previst el procés dæavaluació dæuna manera implícita. En el plantejament, en la preparació dels materials, en la presentació de læactivitat, sempre tenim o hem de tenir en compte què volem, com ho volem, on ho volem i per què ho volem.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: Experimentar amb materials.
Aquest article, ofereix un recull de llibres sobre l'experimentació amb els materials i la descoberta de l'entorn en els més petits.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Menteix o té massa imaginació?
El següent article, presenta un material fotocopiable per a les famílies relacionat amb el fet de mentir dels més petits.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
I si pintem amb els peus?
El fet que els nens i les nenes pintin amb els peus a partir dels dos anys, constitueix una de les moltes maneres de gaudir dæuna activitat plàstica que inclou uns altres factors, com ara el fet dæinterioritzar una part del seu cos, en aquest cas, els peus.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una imatge i mil paraules.
Un nou amic, un xic extravagant, ha arribat a læescola bressol Cuca Fera, de Tona (Barcelona). És amant dels viatges i cadascun dæells és una ½excusa+ per fer-nos gaudir dæun munt de propostes que tenen com a objectiu el desenvolupament del llenguatge oral a partir dels mitjans audiovisuals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prevenció i pautes d'actuació davant la nova grip en contextos escolars.
La nova grip pandèmica no difereix en simptomatologia o gravetat de la que és estacional. Afectarà una elevada proporció de criatures, especialment les més petites de cinc anys, per la seva absència dæimmunitat prèvia. Cal diferenciar-la dels constipats, més freqüents, o del virus sincític respiratori, més greu. Es transmet a través de gotetes quan sæesternuda o es tus o quan sæentra en contacte amb mans o superfícies contaminades. És una bona oportunitat per donar a conèixer la importància de les mesures higièniques i de rentament de mans als infants que es troben en edat escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Disfressa't» o «Disfressa't com vulguis».
Fa molt de temps que, a l'escola, ens preocupa la manera com podem celebrar les festes populars i, especialment, el Carnestoltes. Pensem que hi ha activitats que les hem de canviar i fer-les més nostres, tenint en compte l'edat, el moment i les necessitats dels nostres infants i les seves famílies. Amb això, volem dir que no necessàriament hem de seguir els mateixos patrons que s'utilitzen en dæaltres etapes educatives. Aquest article no és res més que el fruit del treball realitzat per l'equip de l'escola i que pot constituir una eina útil per ajudar uns altres centres a fer el pas.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què en penses de les competències en educació infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.