Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte de reial decret infantil: No avancem!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Va de... No ho sé! No puc!
Del que dic i penso que faig... al que en realitat faig. Del que diem que fem en equip... i del que fem. De fer sense pensar... a pensar el quefer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prem el fre
Comencem a agafar velocitat als centres educatius: tasques per fer, activitats programades, festes per celebrar... Es pot gaudir si anem tan ràpid?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Noemí Font: «La inclusió comença quan entenem que les persones amb discapacitat ho poden fer gairebé tot; simplement calen adaptacions»
Imaginem-nos que tornem a ser infants. Som un nen o una nena amb una diversitat funcional física que fa que hàgim de fer servir cadira de rodes, caminador o unes fèrules a les cames. Posem-nos, per un instant, en la pell d’aquesta criatura de 3, 4, 5 o 6 anys que com qualsevol altra té ganes de jugar, però veu que no pot perquè els parcs infantils no estan adaptats per a personetes com ell o ella. A la Noemí no li va caldre posar-se en el lloc de ningú perquè ho tenia a casa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un vincle família i escola bressol sa
La família i l’escola bressol, quan la primera entra dins la segona, inicien una relació. Aquesta relació hauria de ser una relació sana, en què hi hagués una comunicació fluïda i sincera, un tu a tu. Família i escola començaran un camí comú, i totes dues hauran de recórrer el mateix camí per ajudar el màxim possible els nens i nenes. Per tant, nosaltres, com a centre educatiu, haurem d’ajudar les famílies a aconseguir tot això amb una comunicació constant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Relacions intergeneracionals a l’escola infantil (0-3 anys)
Propiciar les relacions entre infants i avis a l’escola bressol afavoreix l’aprenentatge dels nens i nenes des d’una altra perspectiva. Entra en joc tot el bagatge que transmet el nou adult, i el vincle que s’estableix entre tots dos. El fet d’obrir l’escola a altres persones que no són les habituals enriqueix les experiències i la vida del centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educant en emocions: cartes que curen ànimes
Educar en emocions a l’etapa d’infantil és fonamental per disposar d’una societat amb ciutadans que tinguin confiança en les seves capacitats, tinguin en compte els sentiments dels altres i sàpiguen prendre les decisions més adequades en cada moment. Les emocions són, per tant, un factor important per formar ciutadans amb un pensament crític. Presentem una experiència amb nens i nenes de 4 anys que aprenen i interioritzen les emocions d’empatia, interès, concentració, sorpresa, felicitat i satisfacció en el context de la COVID-19.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Esmorzem junts?
El petit mos del matí, a més d’un acte quotidià a l’escola, esdevé un espai educatiu en què s’introdueixen els hàbits d’autonomia propis de l’etapa 3-6. El debat per part de l’equip de cicle sobre els temps educatius ha propiciat anar més enllà dels hàbits i donar un altre valor a l’esmorzar compartit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L’arribada d’infants acollits a l’aula
Actualment, la nostra societat està formada per moltes estructures familiars diferents. L’acolliment familiar és un model familiar que cada vegada s’estén amb més força, fet que es veu reflectit a les escoles. Malgrat l’augment d’aquest model familiar, aquest encara és un tema desconegut per a molt docents de la comunitat educativa. Amb l’objectiu de donar resposta a aquesta necessitat manifestada per pares, mestres i infants, en aquest article es proporcionen les informacions principals per als mestres que tinguin infants tutelats a les seves aules.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Decret de mínims en educació infantil: una proposta desaprofitada
En aquest article s’analitza la recent proposta de mínims curriculars del Ministeri d’Educació. Es tracta d’un plantejament molt condicionat pels currículums de l’educació obligatòria i presenta greus mancances en diversos aspectes bàsics de l’educació infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La integració d'infants amb necesitats educatives especials a l'aula
Les i els professionals de l’educació ens trobem amb uns quants reptes diàriament; tants reptes com criatures tenim a les nostres aules. Cada «personeta» que tenim davant és un món, un immens món ple de colors i les seves tonalitats diferents. És en aquest mar de colors on naveguen també les nenes i els nens amb necessitats especials i les seves famílies. Lamentablement, de vegades, aquestes famílies i les seves criatures no naveguen amb la tranquil·litat que voldrien o que caldria. Avui en dia, encara, són múltiples les dificultats a què s’han d’enfrontar i diversos els problemes que han d’afrontar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Obesitat infantil. Què pot fer l´escola?
El Joan farà 3 anys al mes de desembre, és dels més petits de l’aula i el que més pesa. La seva mare ens va explicar en l’entrevista inicial que, encara que va néixer quan tocava, va tenir un pes molt baix; li van dir que era un CIR, un bebè amb retard en el creixement intrauterí, i va haver d’estar molt pendent de l’alimentació. S’ho havia passat molt malament però ja estava tranquil·la. Ara el pediatre li deia que s’engreixava massa, que això era propi d’aquests nens, però a ella li costava molt no donar-li tot el que demanés després del que havia patit per tirar-lo endavant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'evidència en la pràctica: Significativitat i funcionalitat. El paper del significat per comprendre i situar-nos al món
El sentit i la funcionalitat dels aprenentatges en una aula de 3 anys per mitjà de l’estudi dels processos que es produeixen en la construcció dels significats. Conversar sobre com es fa un sostre d’iglú ens permet interpretar i construir significats que donen sentit i funcionalitat als nostres aprenentatges.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Significativitat i funcionalitat
La significativitat i la funcionalitat es pot aplicar a coneixements de naturalesa distinta: conceptuals, procedimentals i actitudinals. El seu ús repetit sol atorgar a aquest coneixement la qualitat d’«estratègic», és a dir, qui el posseeix sap quan, on i com el pot utilitzar de manera competent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fer servir en lloc de posseir
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Vivint l'aventura d'anar a caçar un os
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Compartim: Racó digital: Publicacions d'interès sobre l'educació infantil
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'estela de... Célestin i Elise Freinet. Compartim: Racó digital. Llibres
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´estela de... Célestin i Élise Freinet
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: Aturem la invasió. No ens deixem dominar pel plàstic
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibres: La formación del psicomotricista PPA
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ens incomoden els plors dels infants?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.