Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Rosalinda.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La vinculació 0-6.
Des de la LOGSE i, després, la LOE, es reconeix que els cicles 0-3 i 3-6 conformen l'etapa de l'educació infantil, però, n'hi ha prou amb una definició legislativa per garantir la vinculació i la coherència de l'etapa? Des de l'Ajuntament de Sabadell, fa uns quants anys que ens hem proposat impulsar la reflexió i el treball coordinat entre escoles bressol i escoles d'educació infantil i primària per avançar en aquesta direcció.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Espais de trobada 0-6. Què ens ofereixen?
L'oportunitat que representa que les professionals i els professionals que treballem per a l'educació dels infants ens puguem coordinar a partir d'espais de trobada i de reflexió, cal aprofitar-la i compartir-la amb tots aquells i aquelles que sabem donar-hi valor.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gelosia entre germans.
La gelosia es produeix quan ens sentim en desavantatge, real o imaginari, i s'inicia en un moment de necessitat afectiva. La gelosia és descrita de diverses maneres: com una frustració d'amor, com una rivalitat fraterna, com una enveja entre germans, com una ambivalència de sentiments i, sobretot, com un conflicte afectiu propi de les edats egocèntriques. En realitat, el sentiment gelós és la por de perdre l'afecte de l'altra persona i representa un conflicte, és la interferència d'un tercer membre en una relació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La diferenciació entre el jo i el no-jo.
Atès que la vivència del propi cos representa les arrels de l'ésser humà, a la nostra escola hem encetat, a l'etapa d'un a dos anys, un projecte per acompanyar els infants a desenvolupar la seva personalitat, accedir al pensament i interpretar l'entorn. Tot això des de la percepció del cos, perquè des d'aquí s'obtindrà l'autoimatge i les fronteres d'un mateix.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De què estan fets els núvols?
En aquest article presentem un projecte que parteix d'un interrogant a partir del qual es porten a terme una sèrie d'experiències que permeten que l'alumnat participi i s'impliqui en el procés d'ensenyament-aprenentatge. Nens i nenes d'edats diferents, cadascú des del seu nivell, desenvolupen el coneixement, interactuant, descobrint i investigant plegats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En memòria de Xesús R. Jares.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenem tal com ens vinculem.
En aquest article, es tracta de posar en relació alguns conceptes de la teoria de l'aferrament de Bowlby amb l'aprenentatge, de contemplar les dificultats d'aprenentatge i de comportament com a expressió de la vulnerabilitat dels infants i de destacar la necessitat de disposar d'una base segura per poder aprendre, com també de remarcar la necessitat que l'escola pugui esdevenir, per a tots els infants però especialment per als més vulnerables, un espai de seguretat i de creixement.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Drets personals i deures laborals.
Quan tractem la qüestió sobre drets personals i drets laborals en l'àmbit de l'educació, el primer que cal tenir en compte és que estem parlant d'una tasca en la qual no únicament són presents els meus drets com a persona i com a treballadora, sinó també els de la gent que rep els meus serveis.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En aquest monogràfic, hi presentem algunes experiències que serveixen per anar construint els pilars de la necessària coordinació que hi ha d'haver entre els dos cicles de l'etapa d'educació infantil.