Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Teoría y práctica del proceso de enseñanza-aprendizaje
En aquest capítol es presenta una reflexió al voltant del procés d’aprenentatge dels alumnes a l’educació secundària, la seva relació amb la societat i la influència que l’entorn exerceix en les seves experiències i en el procés formatiu. El docent ha de conèixer els canvis que es produeixen en aquestes edats per intentar controlar, focalitzar, dirigir i dinamitzar el procés d’ensenyament-aprenentatge, a fi d’obtenir, en cada cas, el màxim aprofitament possible. També s’hi inclouen diferents activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Concreción del currículo
Aquest capítol pretén servir de guia per al professorat pel que fa a les finalitats i prescripcions del sistema educatiu. S’hi mostren tots els protagonistes, els documents normatius i els documents elaborats al centre educatiu que formen part del procés de concreció de les intencions educatives que expressa la Llei orgànica d’educació (LOE). També s’hi inclouen diferents activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La programación en el aula: la unidad didáctica
En aquest capítol es parla de les unitats didàctiques i la programació a l’aula, centrant-se en qüestions com ara per què programem o com podem preveure l’adaptació curricular individual en cada cas, entre altres elements. Tot això es fa des de l’enfocament d’una classe teòrica, una classe taller o una classe d’informàtica. També s’hi inclouen diferents activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Selección y elaboración de materiales educativos
En aquest capítol s’aborda l’estudi dels recursos didàctics: què són, quins són els criteris que hem de seguir per seleccionar-los, com podem usar-los i de quina manera podem treure’ls partit de manera eficient (llibres de text, revistes, diaris...). També es parla, però, dels materials digitals, fins i tot de com podem crear i on podem publicar els nostres propis recursos educatius. També s’hi inclouen diferents activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fomentar el aprendizaje
El primer pas que cal fer per al foment real de l’aprenentatge és la definició del tipus d’aprenentatge al qual estem intentant donar suport, així com el model d’ensenyament que triem per als nostres alumnes. Aquest capítol parla d’això, centrant-se en l’àrea de la tecnologia i la informàtica a la secundària. També s’hi inclouen diferents activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Criterios de evaluación
Què vol dir realment avaluar? Quines eines podem fer servir per avaluar el procés d’aprenentatge? Com podem contribuir a un aprenentatge significatiu? Aquest capítol tracta aquestes i altres qüestions al voltant de l’avaluació, presentant estratègies i tècniques d’avaluació dels aprenentatges així com de la pràctica docent en el context de l’àrea de tecnologia. També s’hi inclouen diferents activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Organización de los espacios, de los recursos y del tiempo
En aquest capítol es mostra com s’han d’organitzar aspectes pràctics de les matèries de tecnologia i informàtica, tant al cicle de secundària obligatòria com al batxillerat. Per establir diverses metodologies de planificació, això s’aborda des de tres entorns diferents: a l’aula classe, a l’aula taller i a l’aula d’informàtica, ja que el currículum d’aquesta matèria abasta aspectes que s’han de desenvolupar en aquests tres àmbits de treball. També s’hi inclouen diferents activitats i recursos sobre el tema.
Ofereix una visió de les teories i els principis metodològics i psicopedagògics centrats en l’àrea. Conèixer els recursos, la documentació i les diverses tècniques i estratègies té per finalitat organitzar temporalment i espacialment la pràctica docent amb coherència i obtenir una avaluació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ofereix una visió de les teories i els principis metodològics i psicopedagògics centrats en l’àrea. Conèixer els recursos, la documentació i les diverses tècniques i estratègies té per finalitat organitzar temporalment i espacialment la pràctica docent amb coherència i obtenir una avaluació.