Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nova etapa educativa?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per què som com som.
Si et demanen que escriguis un article per a una revista d'educació, normalment és per parlar de la feina que realitzes a l'aula o a l'escola, o bé per compartir les teves idees pedagògiques, o bé per presentar alguna experiència... M'han demanat que expliqui què han estat per a mi les deu Jornades del 0-12. Doncs no sembla que tingui relació amb el que he dit fins ara. O sí?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una hipotètica revolta d'unes escoles hipotètiques.
El meu darrer treball sobre el temps (Domènech, 2009) pren com a excusa aquest concepte per proposar una nova mirada sobre l'educació que s'allunyi de la visió tècnica i quantitativa que ens volen vendre en els darrers anys. Crec sincerament que necessitem mirades noves sobre la multiplicitat d'aspectes que defineixen l'educació si volem construir en la pràctica una escola que respongui a les necessitats que la societat reclama.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què significa un currículum al servei dels aprenentatges de l'alumnat i gestionat democràticament.
En aquestes ratlles, hi hem volgut exposar el sentit de la democràcia quan aquesta omple l'aula i esdevé un puntal en l'organització dels aprenentatges dels infants i en la interpretació del currículum escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
És possible un temps que afavoreixi aprenentatges de qualitat?
Si el temps ha de ser un aliat en la feina que realitzem, cal fer-ne un replantejament en la seva essència. No cal esmerçar més temps a organitzar-lo millor, ens cal una nova mirada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'equip directiu ha de mirar cap a l'aula i tenir-la com a referència del seu projecte i la seva pràctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
És la tribu la que educa.
És la tribu la que educa. Cal superar les pors i el concepte tradicional de participació de les famílies a l'escola i caminar, sense dogmatismes, cap a aquest sentiment de tribu que vagi una mica més enllà.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una altra mirada a l'avaluació.
Pensar en l'avaluació és tenir en compte un element més del procés d'aprenentatge on intervenen elements cognitius i emocionals. L'avaluació ha d'estar al servei de les persones, per tant, cal que s'allunyi de qualificacions per acostar-se a processos narratius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pot ser que la formació permanent sigui una reflexió sobre la pràctica i consolidi un treball en equip?
El que pretén aquest article és ajudar a reflexionar sobre la importància de partir dels coneixements assolits en la formació inicial per començar la formació continuada en el context del centre educatiu on es desenvolupi la tasca professional, sense deixar de banda que cal estar al cas de l'actualització de coneixements i estratègies per acostar-los a l'aprenentatge de l'alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formació inicial. Cap a un model formatiu professionalitzador.
A partir d'un canvi d'identitat del formador i d'establir acords de collaboració amb el conjunt del sistema educatiu, és possible establir una formació inicial professionalitzadora que permeti construir conceptes i sabers teòrics nous per als estudiants a partir de situacions especifiques, com també que ajudi a integrar i mobilitzar els recursos adquirits per crear competències professionals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La millor cura, la prevenció.
El mal d'esquena és un problema sanitari important a la nostra societat. L'adquisició d'hàbits posturals correctes s'ha de treballar des que els infants són petits, per tal que adquireixin hàbits saludables ben aviat, entenguin la importància d'adoptar postures adequades en la vida diària i facin un bon ús de l'esquena. L'educació ha de ser compartida pel professorat a l'escola i per les famílies a casa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Treball cooperatiu.
A propòsit de diverses reflexions entorn de la introducció del treball cooperatiu en una escola d'educació especial (centre Maregassa de Badalona), es va dissenyar la seqüència d'activitat que avui compartim amb els lectors i les lectores d'aquesta revista. L'experiència que presentem s'ha dut a la pràctica i ha reportat un alt grau de satisfacció entre el professorat que l'ha pilotada i que valora el fet de poder concretar en accions educatives concretes els aspectes de formació inicial rebuts des d'un marc teòric i conceptual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La coordinació primària-secundària.
La coordinació educativa entre les escoles (3-12 anys) i els instituts (12-16 anys) ha esdevingut una prioritat del sistema docent, amb l'objectiu nuclear de dotar de continuïtat pedagògica el procés educatiu que segueixen els alumnes durant la seva escolaritat obligatòria, i així queda reflectit a les instruccions d'inici de cada curs escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transició P2 P3 a Parets del Vallès.
A partir d'un espai comú de trobada de l'etapa d'educació infantil de Parets del Vallès, es debat, es consensuen criteris i accions i s'elabora un full de ruta per traspassar informació del primer cicle d'educació infantil al segon cicle gràcies a la creació de la xarxa d'educació infantil del municipi. Cada escola bressol visita, amb les nenes i els nens de P2, el collegi on aniran a P3, en coneixen espais i professionals, s'hi fan trobades entre tutores i, des del curs 2008-2009, el CDIAP de Parets s'incorpora en aquesta coordinació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenentatge i competències per a un món que canvia.
L'aprofitament del potencial educatiu de les eines i les aplicacions que ofereix Internet és un dels reptes de l'educació en aquests primers anys del segle XXI. La divergència entre l'ús social de l'alumnat i l'ús acadèmic que es pretén fer-ne des del sistema educatiu és un dels primers obstacles que cal salvar. A l'article, s'hi constata la necessitat d'aplicar metodologies que fomentin les competències informacionals de l'alumnat per millorar l'aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Envellir a l'escola amb paraules meloses.
L'article tracta sobre la convivència de generacions diferents en els centres educatius. S'estableix una comparació amb el paper que tenien els joves i els vells a La Ilíada per incidir en qüestions com ara el diàleg intergeneracional, el valor de l'experiència i la necessitat de compartir un llenguatge a l'hora de construir un projecte de centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La força de les paraules, encara. Sobre els beneficis de l'hora del conte a la biblioteca.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, n. 170: Fem murals digitals amb Glogster.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de bibliomedia. Hem llegit. Trobades. Convocatòries. Notícies. Materials i recursos. Web. La Tira.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'escola que imaginem des de la xarxa (o coordinació) del 0-12