Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ferrer i Guàrdia cent anys després.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Implicacions de l'EES en la formació inicial del professorat.
La implantació dels nous títols de grau d'Infantil i de
grau de Primària és quelcom més que un canvi de pla
d'estudis. Per formar els mestres i les mestres del segle
XXI, cal instaurar un procés obert i constant de crítica
reflexiva. Només així les facultats de Formació del
Professorat, Educació i/o Ciències de l'Educació seran
capaces de transformar les dinàmiques i els processos que
ens permetran adaptar-nos a la societat de la informació
i del coneixement. Aquest article d'opinió és un primer
pas per identificar les fortaleses i els obstacles que
cal superar per aconseguir-ho.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Escolta'm», un projecte amb una organització.
Escolta'm és un projecte que ha de tenir molt present els aspectes emocionals i personals dels alumnes ajudant-los
a créixer amb confiança i seguretat. Per iniciar-lo convé creure-hi i tenir illusió, però alhora és important també elaborar-ne una planificació que tingui en compte tots
els elements i les variants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què és la classe petita?
La classe petita és l'aspecte pràctic del projecte
Escolta'm, en el qual l'escolta activa per part del
mestre o de la mestra és una peça fonamental. Les eines,
les estratègies i els materials per establir un vincle de confiança amb l'alumnat varien segons les edats. La
gestió i l'organització dels agrupaments per assistir a
l'aula petita són molt flexibles, però intencionats. El
canvi de rol en la comunicació entre mestre i alumne de
les sessions del projecte genera noves mirades, vincles
de respecte, confiança i reconeixement.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'«Escolta'm» i la gestió de les emocions.
Aquest article convida a endinsar-se en la mar de
sentiments i d'emocions que dansen en aquest reduït espai de trobada que és l'aula petita. Un espai on aquests
sentiments hi tenen cabuda i poden ser expressats,
escoltats, legitimats i acompanyats. Un espai on
s'escolta també des del cor, des d'una mirada diferent i
des d'un nou rol.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprofitant la xarxa.
Aquest article presenta el projecte Escolta'm des de la
seva vessant del treball en xarxa, tot reconeixent-ne la
complexitat i argumentant la necessitat de considerar
estructures ja presents als centres educatius, com també
la importància de tenir en compte l'infant, la família i
tots els agents professionals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escoltem les experiències.
En aquest article, i per acabar, s'hi expliquen
experiències respecte a l'aplicació del projecte
Escolta'm a educació secundària, primària i infantil. Ho
fan les professionals i els professionals implicats,
professorat i referents. S'hi presenten situacions que
han tingut lloc en el desenvolupament del procés, s'hi
descriu la metodologia i s'hi destaca les aportacions
positives que s'han generat en l'alumnat i en qui
tutoritza, sempre a partir de converses disteses amb un
ambient relaxat i de confiança mútua.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per saber-ne més.
Recull bibliogràfic per saber-ne més sobre el concepte de resiliència, el coaching i acompanyament i per ampliar el coneixement en general.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Orto» què...? Ortografia. Sentim la veu de l'alumnat de cicle inicial sobre com s'aprèn a escriure bé.
Les idees que trobareu en aquest article són fruit de
donar veu a les nenes i als nens. Provenen de les
transcripcions de tres converses sobre ortografia dutes a
terme amb diferents grups d'alumnes de segon de primària
de l'escola pública Emili Carles-Tolrà, de Castellar del
Vallès, amb els quals he compartit l'emoció d'aprendre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Treball de l'hort al cicle inicial.
L'experiència s'ha realitzat a l'escola Sinera, un centre públic d'una línia situat a la vila d'Arenys de Mar. Fa
quatre anys, el Departament d'Educació va concedir-nos un projecte d'innovació educativa d'educació ambiental.
Aquest curs hem aconseguit ser una escola verda i
tenir-ne el distintiu. L'objectiu principal del nostre
projecte és educar tot fomentant valors de respecte pel
medi ambient.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'absentisme escolar des d'una perspectiva global.
Aquest article vol fer una reflexió sobre la necessitat
d'abordar l'absentisme escolar d'una forma global, tenint en compte els factors etiològics que poden estar-ne a la
base. Per això, es fa una breu descripció del pla local
d'absentisme que es desenvolupa al municipi del Prat de
Llobregat. S'hi esmenta la necessitat i l'oportunitat que els Plans Educatius d'Entorn ofereixen per establir
lligams entre el treball més preventiu i la feina més
pròpia dels protocols d'actuació en l'abordatge de
l'absentisme escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les capses de pensaments.
L'artista Maurizio Nannucci, a la seva installació de
llums de neó a la façana de l'Altes Museum (Berlín,
2005), hi afirma «All art has been contemporary». En
altres paraules: «Totes les obres d'art ens expliquen
coses del seu temps».
Si, com a mestres, tenim present de prendre l'art com a
referent dins l'àrea de visual i plàstica perquè ens
permet generar situacions d'aprenentatge i ens facilita
elements que fan que el nostre alumnat pensi, comuniqui,
reflexioni, dialogui, comprengui, etc., hem de tenir molt en compte que l'art contemporani és l'art que parla de
nosaltres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La millora de la convivència.
A partir de la conferència titulada La millora de la
convivència. Tot allò que hom voldria saber i no gosa
preguntar, pronunciada el mes de setembre de 2008 com a
activitat inaugural del PFZ de la comarca del Montsià, el centenar de docents que hi assistiren hi van poder fer
les aportacions o les preguntes que van creure oportunes
respecte al tema plantejat a la sessió. En aquest
article, s'hi analitzen i s'hi categoritzen les opinions
que els mestres i els professors van exposar en relació
amb la convivència als centres educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els llibres, tresors a compartir.
En el present article, parla de les accions per fomentar una biblioteca escolar de qualitat: de la teoria a la pràctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ocells tenen ales, els infants tenen llibres.
El present article, parla sobre com es poden presentar els llibres als infants de manera lúdica i efectiva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Recull: Recomanacions de bibliomèdia. Hem Llegit. La Tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 161: Mostres de bèsties i monstres.
La proposta didàctica que aquí es presenta té com a objectiu donar a conèixer als mestres i a les mestres fonts d'informació i d'estratègies formalitzades en activitats concretes, per promoure el coneixement i la creativitat de nens i nenes de cicle mitjà, envers una temàtica que els interessa i els motiva. Tanmateix, en aquesta etapa, els infants comencen a adquirir més autonomia, nous estils d'autosuficiència, i necessiten conèixer esquemes que els ajudin a assolir els seus objectius des d'un esperit crític incipient.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El què, el qui, el com, el quan i el perquè del projecte «Escolta'm».
La societat canvia i les necessitats del nostre alumnat,
també. El projecte Escolta'm intenta ser un gra de sorra
més per intentar donar resposta a les necessitats dels
nens i les nenes, dels nois i les noies de ser
acompanyats en el seu creixement integral com a persones.
L'article intenta aportar una visió general del projecte
Escolta'm i de la importància de la gestió relacional en
el desenvolupament personal. Fa una introducció en el
marc teòric del qual parteix, que és la resiliència i el
coaching.