Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comunicació activa família-escola
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escola-família. Cultura compartida
Tractant de comunicació i relació entre família i escola, busquem la manera de crear ponts i formes organitzatives per tal d’afavorir l’educació dels fills alumnes. Escola i família tenen en comú l’acció educadora dels nostres alumnes, dels nostres fills. La perspectiva de la revista Fòrum és l’organització i gestió, organització i gestió d’allò que coneixem i que queda ben identificat per tots. És per això que amb aquesta contribució es tracta de comprendre quin és el sentit del currículum escolar i quin és el destí de la família.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Redissenyem les reunions amb les famílies per fomentar complicitats
Els centres educatius s’estan transformant per adaptar-se a les demandes de la societat actual i per acollir les necessitats de les famílies que hi confien els seus fills i filles. En aquest marc, des d’una perspectiva democràtica, l’escola esdevé una comunitat educativa on les famílies participaran activament, tant en l’àmbit de casa i d’escola com en la gestió i presa de decisions (Collet i Tort, 2017).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La vinculació del centre educatiu amb les famílies i amb l’alumnat major d’edat
En aquest recull presentem un ventall de realitats existents als centres educatius pel que fa a les relacions amb les famílies o amb l’alumnat adult. Podem observar-hi les diverses connexions que s’estableixen entre l’usuari que s’acull al servei (alumnat i/o famílies) i el proveïdor que ofereix el servei.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els deures escolars: tradició o necessitat?
Què entenem per deures escolars? Cal fer-ne? Amb quines finalitats assignem els deures a l’escola? En quin moment és més idoni assignar-ne? Des d’un enfocament competencial de l’aprenentatge, com haurien de ser els deures escolars? És qüestió de plantejar-nos «deures sí» o «deures no»? Si consensuem suprimir els deures a l’escola, vol dir que estem innovant? Què passa si canviem la denominació «deures» per «tasques»? En aquest article es posen sobre la taula aquestes qüestions amb el repte de reflexionar sobre què entenem per deures escolars en la societat actual i com els podem gestionar i organitzar als centres educatius, tenint en compte el moviment de reflexió pedagògica que estem vivint al nostre país.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entrevista a Jordi Jubany, expert en competència digital i educació
En aquest article entrevistem Jordi Jubany, docent, antropòleg i assessor en competència digital en diferents nivells del sistema educatiu, i autor de llibres com ara La família en digital (Eumo) i Connecta’t per aprendre (Rosa Sensat). A través de les seves paraules, reflexionem sobre com les xarxes socials esdevenen un mitjà de comunicació entre escola, família i comunitat educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.