Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transformar la secundària en català
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´ensenyant és necessari per aprendre?
De vegades, l’alumnat reconeix que aprèn més fora de les aules. El centre es distancia del seu interès i, alhora, troba mestres en uns altres entorns. Com pot esdevenir imprescindible l’ensenyant en aquest context?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què fa el docent que et motiva més? Què no fa?
Aquesta secció té com a objectiu recollir les diferents perspectives d'alumnat i professorat sobre un tema d'actualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Connectar amb l´alumnat sent docent interina
Com a docent interina d’educació física que canvia de centre cada any, la meva dificultat principal és adaptar-me a l’alumnat i que aquest s’adapti a mi. Una qüestió que marca la diferència són les experiències prèvies, sobretot si l’ensenyament ha estat basat en l’enfocament predominant i tradicional de l’educació física, que està centrat en el domini d’uns continguts curriculars que se solen repetir en tots els cursos (condició física o modalitats diferents d’esports), amb la qual cosa s’ignoren, per tant, els blocs restants de continguts.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ana López-Navajas: «Transmetem una cultura sense dones, esbiaixada i amputada»
El seu estudi «La ausencia de las mujeres en los contenidos de la ESO» mostra que solament hi ha un 7,6% de presència femenina als llibres de text, una «mancança cultural d’envergadura» que la va portar a investigar les arrels d’aquesta discriminació. «Vaig veure que allò sobrepassava el despistament i arribava a l’escàndol», explica aquesta investigadora de la Universitat de València.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aplicació: La motivació, clau de l´èxit en la millora d´un model educatiu
Si partim de la consideració que el protagonista del procés d’ensenyament-aprenentatge és l’estudiant, cal adequar aquest procés dissenyant reptes que l’activin i que li permetin treballar el desenvolupament de les seves competències disciplinàries i transversals. El present article proposa un procés en el qual la motivació es mostra com una clau d’èxit per ser impulsada en un centre de secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos: Motivar l'alumnat de secundària
Ian Gilbert (2005) afirma que «no és que l’alumnat no estigui motivat, sinó que de vegades no està motivat per fer el que volem que faci ni quan volem que ho faci. Fem que vulguin i que facin». Com puc actuar com a docent perquè el meu alumnat «vulgui i faci»? Com puc aconseguir que tingui interès per aprendre, que aquest interès sigui durador més enllà d’una activitat puntual i fer que l’avaluació sigui útil?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Podem superar la segregació vocacional?
És fonamental dissenyar i implementar programes d’orientació acadèmica i professional als centres docents, però que aquests abordin la perspectiva de gènere per evitar la segregació esdevé una necessitat. El projecte vocacional coeducatiu que es mostra a continuació pretén que l’alumnat prengui decisions responsables, autònomes i lliures de biaixos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gestió i la convivència del claustre a l'educació secundària
La qualitat de la convivència del professorat repercuteix en el clima del centre i directament a les aules. L’equip directiu ha de preparar el terreny i facilitar les eines i aplicar models i pràctiques de gestió perquè es doni una convivència positiva i enriquidora. En aquest article es mostren els aspectes clau per millorar la convivència al claustre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació social i menors desemparats
En els darrers temps els mitjans de comunicació s’han fet ressò de la situació dels menors estrangers no acompanyats. En molts casos l’atenció que es dispensa a aquests nois és de contenció, perquè no s’hi destinen els recursos adequats per desenvolupar un projecte formatiu. Els educadors i les educadores socials reclamen mesures i unes condicions dignes per treballar amb aquest jovent i acollir-lo.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La guerra de Troia 2.0
Aquest article mostra un projecte interdisciplinari i multicompetencial que consisteix en la lectura actualitzada del contingut literari, cultural i artístic de la guerra de Troia i part del cicle troià. L’activitat s’ha portat a terme en format de joc de rol creant perfils a la xarxa social Facebook.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Retrat social
Aquesta experiència parteix de la visita al nostre institut de l’artista Àlvar Calvet, que dedica una gran part de la seva obra a conèixer i a donar veu a diferents grups socials a través de la pintura col·lectiva i l’entrevista, entre altres mitjans. La proposta didàctica desenvolupada consisteix a retratar fotogràficament un col·lectiu triat pel propi alumnat i donar-lo a conèixer, ajudant-se també del testimoni oral.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Canals nous de comunicació o més informacions? Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El bon adolescent excel·lent
Hi ha moltes vides adolescents amb èxits espectaculars i amb triomfs silenciosos. Solem mirar-les poc i per això no les veiem. Ens hem de fer a la idea que les adolescències seran molt diverses, que els «bons» no s’espatllen per conviure amb qui sembla que no és com ells.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Normes útils, normes bones... Hi ha normes i normes
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dins la seva mirada
Alumnes del màster de secundària i professorat novell expliquen la primera vegada que es van trobar en una situació nova, algun fet de la pràctica docent que els va cridar l'atenció o una experiència que volen destacar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les reunions amb les famílies a secundària
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La recomanació de...
Recomanacions de Pilar Pérez Esteve.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Campeones
"Campeones" és la pel·lícula espanyola més vista de l’any 2018. Probablement això és degut al fet que, des de la més absoluta convencionalitat, aconsegueix un nivell de versemblança i d’emoció molt encomiable.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un niu per somiar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.