Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educación en la era digital
En aquest capítol, es plantegen unes preguntes que condueixen a una revisió en profunditat de la configuració i la vida del centre educatiu. En concret, aquestes preguntes condueixen a quatre transformacions que donen vida a l'educació i l'aprenentatge digital: la transformació curricular (inclòs el canvi metodològic), tecnològica, la d'espais i temps i la de l'organització. En definitiva, els aspectes necessaris per conèixer els factors a considerar per a la construcció d'una educació digital. Per això, s'ofereix un suggeriment de guió per a aquest procés col·laboratiu d'anàlisi i definició del sentit de l'educació digital en el context concret de cada comunitat d'aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El camino de las cuatro transformaciones de la educación digital
Només el centre en la seva totalitat pot garantir ser una unitat de transformació i innovació. Per això, perquè l'educació digital sigui realitat, han de produir-se quatre transformacions que s'aborden en aquest capítol de manera seqüencial. En aquest sentit, per sintetitzar i difondre la teoria de canvi, es genera una representació gràfica que permeti comprendre el procés en tota la seva complexitat. Així, s'indicarà l'impacte i els resultats esperats, els canvis a curt, mig i llarg termini, les actuacions a realitzar, els actors implicats, els recursos necessaris i la temporalització de tot el procés.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Centros de referencia en el camino de la educación digital: un análisis
En aquest capítol, es presenta una anàlisi de cinc institucions educatives que presenten diverses perspectives sobre l'educació digital, adaptar-se a les necessitats específiques de cada centre, el seu alumnat i la comunitat a la qual serveixen. El propòsit no consisteix a establir aquests centres com a models a imitar, ja que es reconeix que no es poden traslladar directament les experiències d'un centre a un altre. No obstant això, es considera que aquestes experiències ja realitzades pot complir dos propòsits fonamentals. En primer lloc, il·lustrar el procés de transformació digital que travessen les institucions educatives. I d'altra banda, conèixer l'existència i el funcionament d'aquests centres podria servir d'inspiració perquè uns altres iniciïn o continuïn els seus esforços en la seva pròpia estratègia de transformació digital.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El plan digital de centro
La informació obtinguda a partir de l'anàlisi de la situació actual del centre, juntament amb el pla d'acció i els indicadors i instruments de seguiment i avaluació de la implementació d'aquest, conformen el pla estratègic del centre per a la millora de la seva competència digital: el pla digital de centre (PDC). Com es planteja en el capítol, aquesta és una resposta global i, per tant, necessària per donar resposta a les necessitats digitals d'una organització educativa. En aquest sentit, el capítol exposa l'estructura i elements del pla digital de centre dividit en tres blocs: introducció i mapatge d'actius, el SLEFIE, l'anàlisi de la realitat del centre i la redacció del PDC i el pla d'acció. Per poder dur-les a terme, s'ofereixen totes les eines i explicacions necessàries, detallades i exemplificades, que serveixen de suport per poder dur a terme el pla d'acció en cada context educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Epílogo
El llibre ofereix tant preguntes per a la reflexió com unes pautes clares i concretes per al disseny d'un pla digital de centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El llibre ofereix tant preguntes per a la reflexió com unes pautes clares i concretes per al disseny d'un pla digital de centre.