És un llibre indispensable per a mestres de 0-3 i estudiants d’educació infantil que creuen en la necessitat d’educar en l’emoció, educar en la presència, educar en la calma, educar amb la família i educar en equip.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
És un llibre indispensable per a mestres de 0-3 i estudiants d’educació infantil que creuen en la necessitat d’educar en l’emoció, educar en la presència, educar en la calma, educar amb la família i educar en equip.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar en la emoción
Actualment, seria impossible intentar parlar d'una escola o del paper que el docent hi exerceix sense que aparegués la paraula “emoció”. Educar en l'emoció és també reconèixer i acompanyar els nens i nenes en la quotidianitat, alhora que s'afavoreix el desenvolupament de la confiança en ells mateixos. Per poder aconseguir-ho, el capítol ofereix una llista d'aspectes a tenir en compte. També s'aborda el tema de la violència a l'aula de 0 a 3 anys. Juntament amb això, s'ofereixen les claus següentsque poden ajudar a evitar o solucionar alguns dels conflictes que es generen diàriament a les aules de 0 a 3 anys: ser referent positiu de comportament, mirar les coses a través dels ulls del nen o la nena, entendre l'origen del conflicte, no personalitzar ni generalitzar, oferir alternatives, adequar l'espai i el material a les necessitats del grup, fomentar l'autonomia i posar límits adequats. Per acabar, es dedica un espai per reflexionar sobre què fer davant d'un grup difícil. Inclou casos pràctics i observacions reals d'aula, així com fotografies il·lustratives a color.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar en la presencia
Educar en la presència és molt més que el simple fet d'estar, implica fer visibles i demostrar als nens i les nenes que compten amb una figura de suport. En la primera part del capítol s'exposa el tema de la presència i la importància d'aquesta, juntament amb algunes idees sobre aquest tema. Posteriorment, es proposen els aspectes clau següentsper millorar l'escolta activa a l'aula i els beneficis que aquesta ens aporta: fer-nos presents, empatitzar i reflectir l'estat emocional, no jutjar ni validar... A més, es presenta un cas pràctic i alguns exemples d'actuacions que es poden dur a terme. Per acabar, es dedica un espai per reflexionar sobre la pregunta següent: som realment inclusius?. Inclou observacions reals d'aula i fotografies il·lustratives a color.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar en la calma
El capítol s'inicia amb l'observació d'una aula en la qual no s'ha actuat amb calma. En aquesta línia, l'autora analitza el cas oferint algunes idees sobre el tema de l'educació en la calma. Posteriorment, es descriuen algunes eines que poden ajudar en l'observació activa: un registre anecdotari, un diari d'aula, fotografies i enregistraments i qüestionaris de seguiment. Així mateix, s'aborda el tema de la importància de la documentació, ja que es considera com la base de totes les pedagogies que se centren en la curiositat, el debat i la reflexió. A més, es presenta un cas pràctic i alguns exemples d'actuacions que es poden dur a terme. Per acabar, es dedica un espai per reflexionar sobre la pregunta següent: com conviure amb l'enorme quantitat de teories i corrents pedagògics que existeixen?. Inclou observacions reals d'aula i fotografies il·lustratives a color.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar con las familias
El capítol s'inicia amb exemples de frases extretes de converses amb les famílies. En aquesta línia, l'autora analitza aquestes frases oferint algunes idees sobre el tema. Posteriorment, s'aborda el tema d'una escola de tots per a tots i es proposen algunes idees per aconseguir unes escoles respectuoses amb els nens i nenes, amb les famílies, amb els docents, amb l'entorn i amb els aprenentatges. En aquest sentit, es planteja el tema de les entrevistes inicials amb famílies en el moment on els seus fills i filles entren a formar part de l'escola. Per acabar, es dedica un espai per reflexionar sobre la pregunta següent: quins missatges fem arribar als nens i nenes i a les seves famílies? Inclou casos pràctics i observacions reals d'aula, així com fotografies il·lustratives a color.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar en equipo. Observar nuestra práctica para avanzar. Recursos para la práctica. A modo de síntesis final. Para saber más
En aquest capítol s'aborda la importància del treball en equip, de compartir i qüestionar-nos el perquè i el per a què de la nostra pràctica educativa. Proporciona indicacions útils que ens permeten observar la nostra pràctica, analitzar-la i reflexionar-hi. Aquestes indicacions es divideixen en tres blocs: Todos somosimportantes,El aprendizaje es emocióniEl trabajo en equipo como motor para el cambio. A més, ofereix recursos que poden ajudar a crear un clima propici per al benestar dels alumnes i facilitar situacions espontànies d'aprenentatge. Finalment, es realitza una síntesi final de deu idees clau en relació amb el paper docent en l'etapa de 0 a 3 anys i s'inclou una breu bibliografia comentada relacionada amb el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Referencias bibliográficas