Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desde la mediación de conflictos en centros escolares hacia el modelo integrado de mejora de la convivencia
En aquest capítol es presenta la rellevància del tema i l’obra en el seu conjunt i fonamenta la manera com els continguts del model integrat s’han anat nodrint d’un marc teòric construït des d’una perspectiva de millora escolar a partir de la reflexió de la recerca educativa sobre el projecte de mediació de conflictes en institucions educatives desenvolupat en centres de la Comunitat de Madrid.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El modelo integrado. Fundamentos, estructuras y su despliegue en la vida de los centros
En aquest capítol es presenta el model integrat de millora de la convivència, que és el marc a manera de paraigua i d’eix d’articulació sobre el qual s’ha anat construint un nou discurs sobre la convivència. Gran part de les propostes que es presenten aquí pretenen aportar claus per entendre i situar qüestions que s’aniran detallant en capítols posteriors. També s’inclouen propostes pràctiques d’activitats sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Formación de los equipos de mediación y tratamiento
El contingut d’aquest capítol aporta pautes per orientar la formació inicial i permanent de les persones que compondran una de les estructures fonamentals per a la resposta educativa als conflictes de convivència (l’equip de mediació) així com per al tractament de conflictes a l’entorn tant de l’aula com del centre en general. També s’inclouen propostes pràctiques d’activitats sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hacia un mayor conocimiento de la mediación y el tratamiento de conflictos
Què hem de fer per resoldre conflictes de manera constructiva? Com podem millorar la comunicació entre nosaltres? Què es pot fer en aquesta línia d’actuació des de l’ensenyament? Aquest capítol parla de tot això i incorpora un conjunt de reflexions i estratègies per aprofundir en la gestió de la mediació i el tractament de conflictes a l’entorn de l’aula i del centre. També s’inclouen propostes pràctiques d’activitats sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gestión democrática de las normas
Aquest capítol se centra en un dels eixos fonamentals de la regulació de la convivència en un model integrat: l’elaboració democràtica de normes. Però quins avantatges i inconvenients té un model participatiu de gestió de la convivència? Qui hi ha de participar i com? Quines condicions serien necessàries per garantir aquesta participació? Aquest capítol respon a aquests i altres interrogants sobre el tema, i també inclou propostes pràctiques d’activitats sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Haciendo frente a la disrupción dede la gestión del aula
La intervenció adequada sobre el fenomen de la disrupció i la comprensió dels diferents elements que el componen tenen repercussions en l’actitud tant de l’alumnat com del professorat i també en el clima del centre. Per això, l’objectiu d’aquest capítol és oferir estratègies i propostes per fer front a aquesta qüestió, analitzant els elements clau de la disrupció així com la seva relació amb el clima de l’aula-centre, les relacions interpersonals o l’establiment de límits, entre d’altres. També s’inclouen propostes pràctiques d’activitats sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Motivar a los alumnos y enseñarles a implicarse en el trabajo escolar
Aquest capítol s’interessa per aspectes relacionats amb com s’ha de motivar els alumnes i com se’ls ha d’ensenyar a implicar-se en el treball escolar. Aquesta elecció es fa sobre la base que la manca de motivació i esforç dels alumnes és un element clau que incideix en els resultats escolars, i que és l’origen de molts conflictes als centres educatius. També s’inclouen propostes pràctiques d’activitats sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gestión de la convivencia escolar desde el diálogo educativo con el contexto: una reflexión sobre inadaptación social, condición marginal y conflic
Comprendre la relació entre l’entorn educatiu i el centre ens aporta la sòlida reflexió sobre el context social que envolta l’escola i que contribueix a comprendre les relacions que es produeixen al seu interior per fonamentar l’aprenentatge en comú dins de les aules. Aquest capítol parla d’això, centrant-se en elements clau com la «pedagogia de la implicació» o el foment d’un clima social escolar positiu. A més, es presenta el projecte Filosofia per a nens i nenes com a estratègia de treball a l’aula. També s’inclouen propostes pràctiques d’activitats sobre el tema.
Actuació global i integradora que amb el títol de Modelo integrado de resolución de conflictos pretén posar ordre en la proliferació de propostes que tant desconcert provoquen en els centres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Actuació global i integradora que amb el títol de Modelo integrado de resolución de conflictos pretén posar ordre en la proliferació de propostes que tant desconcert provoquen en els centres.