Personalització del contingut
Resum
Investigar és imprescindible per generar canvis, per revisar el coneixement educatiu constituït per l’evidència, l’experimentació i la intuïció i per generar un nou coneixement que permeti una educació dels ciutadans millor. Sense investigació no hi ha camp de coneixement. Hi ha tradició, rutina, còpia, reproducció, dependència i estatisme. L’educació i l’ensenyament, com a pràctiques socials imprescindibles per al progrés de la humanitat, requereixen, per una banda, un procés d’investigació constant i per altra banda, que el coneixement generat sigui analitzat i compartit mitjançant la formació dels seus protagonistes actius. Els processos d’investigació poden desenvolupar en els professors i les professores «habilitats investigadores»: identificar qüestions o problemes, avaluar diferents fonts d’informació, recollir més informació o dissenyar noves modalitats d’ensenyament, interpretar informació ja disponible, i comunicar les troballes a les parts directament implicades o dit d’una altra manera, potenciar la seva (auto)formació.
Autors
Graciela Cordero Arroyo, Idoia Fernández Fernández, Francesc Imbernon Muñoz, Alberto Revenga Ortega, Pilar Ruiz de Gauna Bahillo, María José Alonso Olea, Maite Arandia Loroño, Imma Cases Hernández
Etapes
Categories
Formació continua del professorat/formació permanent, Formación continua del profesorado/formación permanente, Investigació educativa, Investigación educativa
Col·leccions
Paraules clau del producte
cambios, campos de conocimiento, formación, herramienta, investigación, investigar, profesorado, reflexión