Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Multimedia e historia
Una de les particularitats de la història és la naturalesa variada de les seves fonts i procediments d’investigació. En aquest sentit, la projecció multimèdia permet incorporar a l’aula tot tipus de fonts històriques: textos escrits, testimonis orals, documents audiovisuals, fotografies, etc. La multimèdia expositiva introdueix l’alumnat en la metodologia de la investigació històrica perquè pugui construir el seu propi discurs històric a partir d’un conjunt de fonts seleccionades pel docent. Aquest capítol presenta alguns dels recursos multimèdia més comuns i una llista d’adreces electròniques d’interès sobre materials multimèdia d’història.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bases para el diseño de multimedia expositiva para el aula de historia
A partir de diversos estudis, en aquest capítol es concreten una sèrie de principis generals de l’aprenentatge multimèdia aplicables al disseny de multimèdia expositiva d’història. Així mateix, i partint de l’experiència dels autors i de les entrevistes fetes a professorat que ha experimentat unitats didàctiques d’història amb multimèdia expositiva, el capítol ofereix una sèrie de criteris de qualitat per al disseny de multimèdia expositiva d’història, complementaris als principis psicològics bàsics de l’aprenentatge multimèdia. Aquests criteris estan relacionats amb el mateix equipament o suport tecnològic i amb el mateix contingut de l’aplicació multimèdia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El diseño del cuaderno del alumnado: Formatos para la presentación de una unidad didáctica
En aquest capítol s’ofereix un model de didàctica multimèdia per a l’aprenentatge de la història. Així doncs, es presenten 11 formats, amb diverses variables cadascun, que pretenen orientar el professorat en la planificació d’una unitat didàctica d’història en qualsevol dels cursos o etapes de secundària. Es tracta d’un sistema didàctic que consisteix a fer servir diapositives multimèdia, estàtiques o dinàmiques, elaborades amb un programa de presentació (PowerPoint) que dona suport a l’explicació del professorat, relacionades amb activitats d’aprenentatge que coincideixen en un quadern de material fungible per a l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Observaciones generales sobre la eficacia de la herramienta
Les afirmacions que es recullen en aquest capítol sobre l’eficiència didàctica de la multimèdia expositiva com a eina per a l’aprenentatge de la història a l’aula de secundària es basen en una sèrie d’investigacions dutes a terme entre 2004 i 2009, a partir d’entrevistes al professorat i a l’alumnat. Concretament, aquest capítol recull algunes observacions generals relacionades amb el material utilitzat per l’alumnat (quadern de treball), l’efectivitat dels mètodes de presentació aplicats a l’aula i la valoració positiva dels elements dinàmics davant els estàtics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cambios producidos en el alumnado y en el profesorado
Les afirmacions que es recullen en aquest capítol sobre l’eficiència didàctica de la multimèdia expositiva com a eina per a l’aprenentatge de la història a l’aula de secundària es basen en una sèrie d’investigacions dutes a terme entre 2004 i 2009, a partir d’entrevistes al professorat i a l’alumnat. Concretament, aquest capítol recull els canvis que s’han produït en l’alumnat i en el professorat (millora de l’atenció, comprensió, interès, resultats acadèmics, motivació), així com algunes valoracions sobre la dinàmica de la classe i la incorporació de les TIC a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ejemplos gráficos
En aquest capítol es recullen diferents imatges a manera d’exemples gràfics de la utilització de la multimèdia expositiva com a eina per a l’aprenentatge de la història a l’aula de secundària. Els exemples mostren unes quantes presentacions, diapositives, activitats i disseny de quaderns de treball dels alumnes, les quals fan referència als onze formats presentats per orientar al professorat en la planificació d’una unitat didàctica de la història i el material de l’alumnat.
Aquesta obra presenta un mètode senzill i didàcticament efectiu d'incorporar multimèdia expositiva a l'aula d'història utilitzant les aplicacions més comunes de presentació (PowerPoint i Impress). La proposta està recolzada per cinc anys d'investigació experimentals amb més d'un miler d'alumnes d'ensenyament secundari i batxillerat i s'ha dissenyat tenint en compte la teoria cognitiva de l'aprenentatge multimèdia de R.E. Mayer i els suggeriments d'un ampli conjunt de professors de secundària entrevistats amb aquesta finalitat. Inclou les bases teòriques i els principis generals de l'aprenentatge multimèdia, els models de disseny de diapositives multimèdia -classificats segons la naturalesa de la font històrica o el procediment didàctic utilitzats a l'aula- i l'eficiència d'aquest tipus de materials didàctics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aquesta obra presenta un mètode senzill i didàcticament efectiu d'incorporar multimèdia expositiva a l'aula d'història utilitzant les aplicacions més comunes de presentació (PowerPoint i Impress). La proposta està recolzada per cinc anys d'investigació experimentals amb més d'un miler d'alumnes d'ensenyament secundari i batxillerat i s'ha dissenyat tenint en compte la teoria cognitiva de l'aprenentatge multimèdia de R.E. Mayer i els suggeriments d'un ampli conjunt de professors de secundària entrevistats amb aquesta finalitat. Inclou les bases teòriques i els principis generals de l'aprenentatge multimèdia, els models de disseny de diapositives multimèdia -classificats segons la naturalesa de la font històrica o el procediment didàctic utilitzats a l'aula- i l'eficiència d'aquest tipus de materials didàctics.