Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Intervenir didácticamente en educación social
Aquest capítol aprofundeix en el concepte actual d’educació social i en les aportacions dels coneixements didàctics a la intervenció socioeducativa. Els educadors i les educadores socials han de ser competents en les seves tasques professionals i, per a això, es requereixen les competències didàctiques. Així mateix, a fi d’analitzar i prendre decisions sobre la pràctica educativa es necessita haver reflexionat sobre els referents que emmarquen la pràctica, incloent en aquesta reflexió els dilemes i conflictes de valors amb els quals se solen trobar els educadors i les educadores.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Planificar, desarrollar y evaluar secuencias educativas en la acción social
En aquest capítol s’apliquen els coneixements didàctics al disseny, desenvolupament i avaluació d’accions educatives en l’acció social. Es fa referència al concepte, les característiques i els tipus d’intervenció educativa, se’n revisen els components (anàlisi de necessitats, definició d’intencions, metodologia, recursos, avaluació) i es proposa mirar la pràctica socioeducativa com una seqüència amb tres fases amb característiques pròpies, i on ha d’estar present simultàniament la perspectiva de l’educador o educadora i la de l’educand o educanda. El capítol acaba amb una referència al context institucional on se situen les pràctiques socioeducatives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La relación educativa: acción individual, grupal, comunitaria y en medio abierto
En aquest capítol, centrat en la relació educativa, es comenten algunes qüestions importants en la relació socioeducativa: la comunicació i el diàleg, l’acompanyament, l’atenció a la diversitat i la resiliència. Així mateix, s’analitzen els diferents tipus de treball socioeducatiu des d’una perspectiva didàctica: la relació individual, la grupal i la comunitària. També s’hi inclou un apartat dedicat a la intervenció en medi obert i al paper de l’educador i l’educadora social a la institució escolar. El capítol es tanca amb una referència a l’acció de l’educador i l’educadora social a la institució escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cinco casos a título de ejemplo
L’estudi de casos és una metodologia d’aprenentatge que serveix per analitzar alguna cosa per tal d’arribar a una comprensió global i profunda de la qüestió. En aquest capítol es recullen cinc casos d’intervenció socioeducativa. Cadascun pretén servir d’il·lustració i ajudar a la reflexió sobre els diferents tipus de relació, és a dir, de treball socioeducatiu: individual, grupal, comunitària, en medi obert i a la institució escolar. Després de la descripció de cada cas, es proposen alguns interrogants per facilitar-ne l’anàlisi, així com un breu comentari on es destaquen determinats aspectes.
Llibre que serveix de complement a l'anterior de l'any
1999, Didáctica de la educación social, i que actualitza
els canvis esdevinguts tant en la matèria com en la
societat. Per als autors, les aportacions de la didàctica
són fonamentals per a l'educació social, així
s'aprofundeix en el concepte d'educació social,
s'apliquen els coneixements didàctics al disseny,
desenvolupament i avaluació d'accions socioeducatives;
s'hi tracten la comunicació, l'acompanyament, l'atenció a
la diversitat i la resiliència, i s'hi analitzen
diferents tipus de treball socioeducatiu (individual,
grupal, comunitari i també en medi obert i en relació amb
la institució escolar). La presentació de casos serveix
d'illustració i pretén ajudar a la reflexió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibre que serveix de complement a l'anterior de l'any
1999, Didáctica de la educación social, i que actualitza
els canvis esdevinguts tant en la matèria com en la
societat. Per als autors, les aportacions de la didàctica
són fonamentals per a l'educació social, així
s'aprofundeix en el concepte d'educació social,
s'apliquen els coneixements didàctics al disseny,
desenvolupament i avaluació d'accions socioeducatives;
s'hi tracten la comunicació, l'acompanyament, l'atenció a
la diversitat i la resiliència, i s'hi analitzen
diferents tipus de treball socioeducatiu (individual,
grupal, comunitari i també en medi obert i en relació amb
la institució escolar). La presentació de casos serveix
d'illustració i pretén ajudar a la reflexió.
Personalització del contingut
Resum
Llibre que serveix de complement a l’anterior de l’any
1999, Didáctica de la educación social, i que actualitza
els canvis esdevinguts tant en la matèria com en la
societat. Per als autors, les aportacions de la didàctica
són fonamentals per a l’educació social, així
s’aprofundeix en el concepte d’educació social,
s’apliquen els coneixements didàctics al disseny,
desenvolupament i avaluació d’accions socioeducatives;
s’hi tracten la comunicació, l’acompanyament, l’atenció a
la diversitat i la resiliència, i s’hi analitzen
diferents tipus de treball socioeducatiu (individual,
grupal, comunitari i també en medi obert i en relació amb
la institució escolar). La presentació de casos serveix
d’illustració i pretén ajudar a la reflexió.