Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
L'autor del pròleg presenta i reflexiona sobre els continguts principals del llibre. Aquests es basen en les paraules, accions, mirades i gestos en les trobades cara a cara. Destaca que l'anàlisi minuciosa de l'obra aporta una de les claus per a l'educació moral: la via interpersonal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
En aquesta introducció l'autora reflexiona sobre l'estructura del llibre, explicant les claus de les trobades entre educador i alumne com un element que sobrepassa les pràctiques educatives que s'imparteixen en el centre i que permet que tots dos es coneguin i es vinculin afectivament. Aborda la qüestió de l'educació moral des d'aquesta àmplia perspectiva, acostant-se a la realitat quotidiana de l'aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Vías de la educación moral
Abans d'iniciar una anàlisi en profunditat sobre les relacions interpersonals com a vehicle d'educació moral, en aquest capítol s'aborda una panoràmica general que estudia l'educació moral des de tres perspectives diferents: institucional, curricular i interpersonal. No existeix una única forma o mecanisme que influeixi en el desenvolupament moral dels alumnes, sinó tres vies diferents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los encuentros como espacio de educación moral
Aquest capítol se centra en la trobada com a unitat bàsica de la relació educativa, com una partícula d'educació en valors que travessa les dinàmiques pedagògiques del centre educatiu. Per analitzar aquesta trobada, es realitza un recorregut a través de diverses escoles i pensadors que han tractat la temàtica de la relació com a vehicle de construcció personal. Així mateix, s'aproxima al denominat problema de l'altre a la modernitat i a l'època contemporània i s'acosta a diferents aportacions de la psicologia social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Cómo estudiar los encuentros cara a cara?
En aquest capítol s'aborda la temàtica de com estudiar les trobades cara a cara. Per això, es presenta el procés metodològic que s'ha seguit per conduir a l'estudi de les trobades i es realitza una aproximació teòrica al terme trobada en un context d'ensenyament i aprenentatge. Finalment, s'aborden les característiques de les trobades que aporten un dinamisme privilegiat a l'educació moral.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los encuentros cara a cara en el aula
Les trobades en una institució educativa són fils conductors de l'educació moral. La interacció cara a cara entre educador i adult poden classificar-se en tres amplis grups: les trobades que contribueixen a la construcció del coneixement, els de manifestació d'afecte i cura i els de formulació de correccions i recriminacions. En aquest capítol veurem com cadascun d'aquests tres grups es concreten en noves categories segons l'operació que es realitzi i els efectes que aquestes produeixin en els protagonistes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Para una pedagogía del encuentro
En aquest capítol es fan diferents recomanacions sobre les trobades cara a cara com a vehicle d'educació moral. Per això, es desenvolupen algunes nocions que apunten a la pedagogia de la trobada i es presenten, en vuit apartats, idees per optimitzar la tasca educativa que constitueixen elements per establir una política de relacions en un context d'ensenyament i aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A modo de epílogo
En aquest epíleg, l'autora realitza un breu repàs als temes que s'han tractat al llarg de l'obra, fent referència a aquelles idees més rellevants sobre les quals s'ha reflexionat en profunditat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bibliografía
Les relacions interpersonals són la pràctica més present als centres, la partícula més petita de l'educació que contribueix a crear un clima d'aprenentatge i convivència, que busca constantment la construcció de coneixements, l'aprenentatge de valors i les experiències formatives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les relacions interpersonals són la pràctica més present als centres, la partícula més petita de l'educació que contribueix a crear un clima d'aprenentatge i convivència, que busca constantment la construcció de coneixements, l'aprenentatge de valors i les experiències formatives.