Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hacia un currículo de educación primaria orientado a la adquisición de la competencia matemática
L’objectiu principal d’implantar un currículum orientat a l’adquisició de la competència matemàtica en educació primària és formar persones amb un grau d’eficàcia més altper afrontar els problemes reals que planteja la vida. En aquest sentit, aquest capítol fa, en primer lloc, una aproximació conceptual sobre la competència matemàtica per respondre, a continuació, a la pregunta de com es pot desenvolupar la competència matemàtica, amb el propòsit de mostrar al lector una varietat de contextos d’ensenyament-aprenentatge de les matemàtiques a les aules d’educació primària i, alhora, oferir elements per poder analitzar críticament aquests contextos i discriminar els que resulten més eficaços per planificar i gestionar activitats matemàtiques competencials.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ideas clave para planificar y gestionar actividades matemáticas competenciales en educación primaria
Per al disseny d’activitats matemàtiques competencials, aquest capítol proposa un model de sis fases, anomenat Model d’Alfabetització Matemàtica en la Infància, una seqüència de fases la finalitat de les quals és impulsar la capacitat de l’alumnat per fer servir, de manera comprensiva i eficaç, les matemàtiques apreses a l’escola en una varietat de contextos. Així, s’ofereixen algunes idees clau per planificar i gestionar activitats matemàtiques competencials a l’aula d’educació primària, orientades a millorar la pràctica docent del professorat d’aquesta etapa educativa. Aquestes idees es focalitzen en com es pot treballar la resolució de problemes, el raonament i la prova, la comunicació, les connexions i la representació a l’aula de matemàtiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La numeración y el cálculo de 6 a 12 años
La numeració i el càlcul és un dels 5 blocs de contingut matemàtic considerats a la major part dels currículums de matemàtiques d’educació primària. En aquest capítol, doncs, mirarem de situar el conjunt de coneixements importants de nombres i operacions que els alumnes requereixen aprendre en educació primària, considerant les matemàtiques que necessitaran en el futur. Així doncs, es descriuen, en primer lloc, els coneixements matemàtics més importants; en segon lloc, es presenta una proposta de distribució dels continguts per edats o nivells, i, finalment, el capítol es tanca amb un itinerari didàctic d’ensenyament, en el qual es concreta una àmplia varietat d’estratègies i recursos per treballar els diferents continguts matemàtics de numeració i càlcul.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El álgebra temprana de 6 a 12 años
L’àlgebra primerenca és un dels 5 blocs de contingut matemàtic considerats a la major part dels currículums de matemàtiques d’educació primària. En aquest capítol, doncs, mirarem d’oferir una visió contemporània de l’àlgebra primerenca amb el propòsit que el professorat d’educació primària disposi de coneixements tant matemàtics com didàctics per impulsar el desenvolupament del pensament algebraic del seu alumnat. Així doncs, es descriuen, en primer lloc, els coneixements matemàtics més importants; en segon lloc, es presenta una proposta de distribució dels continguts per edats o nivells, i, finalment, el capítol es tanca amb un itinerari didàctic d’ensenyament, en el qual es concreta una àmplia varietat d’estratègies i recursos per treballar els diferents continguts matemàtics d’àlgebra primerenca.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La geometría de 6 a 12 años
La geometria és un dels 5 blocs de contingut matemàtic considerats a la major part dels currículums de matemàtiques d’educació primària. En aquest capítol, doncs, es fugirà de la visió tradicional de l’ensenyament de la geometria en educació primària, centrada principalment a conèixer algunes formes geomètriques. Així doncs, es descriuen, en primer lloc, els coneixements matemàtics més importants; en segon lloc, es presenta una proposta de distribució dels continguts per edats o nivells, i, finalment, el capítol es tanca amb un itinerari didàctic d’ensenyament, en el qual es concreta una àmplia varietat d’estratègies i recursos per treballar els diferents continguts matemàtics de geometria.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La medida de 6 a 12 años
La mesura és un dels 5 blocs de contingut matemàtic considerats a la major part dels currículums de matemàtiques d’educació primària. En aquest capítol s’assumeix que la mesura és una de les aplicacions més àmpliament usades de les matemàtiques, per la qual cosa s’obvia l’enfocament centrat exclusivament en el càlcul. Així doncs, es descriuen, en primer lloc, els coneixements matemàtics més importants; en segon lloc, es presenta una proposta de distribució dels continguts per edats o nivells, i, finalment, el capítol es tanca amb un itinerari didàctic d’ensenyament, en el qual es concreta una àmplia varietat d’estratègies i recursos per treballar els diferents continguts matemàtics de mesura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La estadística y la probabilidad de 6 a 12 años
L’estadística i la probabilitat és un dels 5 blocs de contingut matemàtic considerats a la major part dels currículums de matemàtiques d’educació primària. Aquest capítol pretén oferir algunes ajudes senzilles perquè el professorat disposi d’un ventall ampli de coneixements (disciplinaris i didàctics) i avanci en l’ensenyament eficaç de continguts d’estadística i probabilitat. Així doncs, es descriuen, en primer lloc, els coneixements matemàtics més importants; en segon lloc, es presenta una proposta de distribució dels continguts per edats o nivells, i, finalment, el capítol es tanca amb un itinerari didàctic d’ensenyament, en el qual es concreta una àmplia varietat d’estratègies i recursos per treballar els diferents continguts matemàtics d’estadística i probabilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evaluación de la competencia matemática de 6 a 12 años
Per dur a terme un ensenyament eficaç de les matemàtiques a partir d’un enfocament competencial hem de treballar, en primer lloc, els continguts matemàtics a través dels processos matemàtics i, en segon lloc, considerar diversos contextos d’ensenyament que vagin del que és concret al que és abstracte. Davant aquest escenari, i tenint en compte el paper fonamental que té l’avaluació en tot procés d’ensenyament-aprenentatge, sorgeix la pregunta de com s’ha d’avaluar la competència matemàtica. Amb el propòsit de mirar d’aportar algunes respostes, aquest capítol presenta un decàleg amb 10 idees clau sobre l’avaluació competencial de les matemàtiques, en el qual es descriuen diverses estratègies didàctiques i s’aporten uns quants recursos per a l’aula, amb la finalitat d’avaluar el grau de riquesa competencial de les activitats matemàtiques, la pràctica del professorat i el nivell d’adquisició dels alumnes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Epílogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bibliografía
Els diferents capítols ens expliquen en què consisteix la competència matemàtica i com hauria de desenvolupar-se a través d’una planificació i gestió d’activitats ajustades a les necessitats reals dels alumnes per aprendre matemàtiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els diferents capítols ens expliquen en què consisteix la competència matemàtica i com hauria de desenvolupar-se a través d’una planificació i gestió d’activitats ajustades a les necessitats reals dels alumnes per aprendre matemàtiques.