Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La enseñanza de las matemáticas sólo tiene sentido asociada a los currículos que propone y promueve
L’ensenyament de les matemàtiques es concreta en el currículum escolar i no és res més que la selecció històrica dels aprenentatges que es consideren socialment rellevants en un moment determinat com a conseqüència del consens entre els interessos socials que pugnen per influir-hi. Aquest capítol pretén construir un discurs sobre la necessitat d’un replantejament del currículum escolar des d’una perspectiva social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los usos sociales de las matemáticas son los que deben definir los objetivos de su enseñanza y no la epistemología de esta ciencia
L’ensenyament de les matemàtiques a l’escola obligatòria ha d’estar justificat des de l’ús social que es fa dels aprenentatges que es promouen i que no se sosté de cap manera per l’interès propi que les matemàtiques poden tenir com a ciència. En aquest capítol es pretén donar a conèixer quin és l’ús social que es fa de les matemàtiques i quins són els grups humans que es poden associar a aquests aprenentatges i beneficiar-se’n.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El objetivo de la enseñanza de las matemáticas es el desarrollo de la competencia matemática
L’aprenentatge de les matemàtiques necessàries per a la integració social i el desenvolupament professional són un finalitat social que no s’ha de veure supeditada a una utilització de les matemàtiques que, amb objectius selectius, esdevingui un obstacle per a molts joves. Les matemàtiques com a àrea de coneixement és una idea bastant coneguda; per això aquest capítol presenta les matemàtiques com una competència clau.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La educación matemática se basa en la comunicación y debe ir más allá de la mera intrucción transmisora
La instrucció sembla reduir-se a l’aprenentatge dels continguts d’una matèria, en aquest cas les matemàtiques, mentre que l’educació fa referència a un món més ampli en què valors, sentiments, ètica, etc. en són aparentment ecos inevitables. Però quina de les dues tenim en ment quan ens referim a l’ensenyament de les matemàtiques escolars? Aquest capítol pretén respondre a aquest interrogant i esbrinar la finalitat que té l’ensenyament de les matemàtiques en el medi escolar: instructiva o educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las tareas a realizar son la clave para el desarrollo de los aprendizajes
Si considerem ben establert que l’educació matemàtica exigeix la creació d’un nexe comunicatiu, no podem deixar de preguntar-nos com es possibilita un ambient o situació que permeti la creació del nexe comunicatiu i quines són les condicions i elements constitutius de l’acte comunicatiu capaços d’induir coneixement matemàtic. A aquestes preguntes hi respon la didàctica, proposant, com veurem en aquest capítol, un esquema d’actuació que sol anomenar-se el triangle didàctic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evaluación de las competencias determinará el currículo de matemáticas
Una de les idees que més es repeteix en els diversos fòrums professionals que s’ocupen de l’ensenyament de les matemàtiques és la dificultat d’aconseguir canvis significatius en les propostes curriculars que es duen a terme en els centres educatius. En aquest capítol es debat sobre què s’hauria de fer per suscitar canvis estructurals en les pràctiques educatives de les matemàtiques i què es pot fer per innovar en l’ensenyament de les matemàtiques i perquè aquest sigui acceptat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La competencia profesional de los docentes de matemáticas es el factor más importante para la mejora de su enseñanza
La qualitat de l’ensenyament, entesa com l’adequació de l’ensenyament a les finalitats socials que determinen les institucions legitimades per fer-ho, depèn de molts factors. Alguns són: bons currículums, bons materials, sistemes d’avaluació coherents, etc.; però, si hi ha cap factor especialment decisiu, aquest és la competència professional dels docents, factor en què es basa aquest capítol.
Per què ha de centrar-se l'ensenyament de les matemàtiques en el desenvolupament de la competència matemàtica, què hem d'entendre per competència matemàtica i el canvi metodològic per aconseguir-la. El paper dels docents i la seva formació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per què ha de centrar-se l'ensenyament de les matemàtiques en el desenvolupament de la competència matemàtica, què hem d'entendre per competència matemàtica i el canvi metodològic per aconseguir-la. El paper dels docents i la seva formació.