Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La reflexión sobre la práctica y el programa individual para el desarrollo del prácticum
Aquest capítol gira entorn del concepte de reflexió com una de les eines més potents per a la millora de la qualitat de les pràctiques docents, en aquest cas centrada en l’ensenyament de la llengua francesa. Es determinen quins són els objectes de reflexió en el desenvolupament del currículum de francès, fet que condueix a parlar del pràcticum —el procés d’aprenentatge més pràctic dels docents en formació— i de la rellevància que adquireix la reflexió en aquest context determinat. El capítol acaba amb un apartat d’activitats sobre aquesta qüestió, així com amb una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La recherche en tant qu'outil de formation des enseignants
El capítol aborda la temàtica de la investigació docent, entesa com una eina de gran utilitat per a la formació docent i la millora de la pràctica. S’exposen alguns dels mètodes de recerca més rellevants en l’àmbit de l’educació, així com les pautes per al disseny d’una investigació. Seguidament es detallen les fases, els processos i els instruments per a la seva elaboració i aplicació. El capítol acaba amb un apartat d’activitats sobre aquesta qüestió, així com amb una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'observation et l'expérimentation comme systèmes d'information et développement professionnel de l'enseignant de Français Langue étragère
El capítol se centra en l’observació de la pràctica i l’experimentació, dos recursos de gran utilitat per a l’obtenció d’informació i el desenvolupament professional dels/les docents. Es detallen els tipus d’observacions que es poden dur a terme i algunes propostes de solució (en resposta al que s’observa) i, de la mateixa manera, es detallen diversos tipus d’experimentació i la seva relació amb les adaptacions curriculars. Finalment, s’exposen algunes idees sobre l’observació i l’experimentació en el context del pràcticum —la part més pràctica de la formació docent. El capítol acaba amb un apartat d’activitats sobre aquesta qüestió, així com amb una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introduire l'innovation comme système d'amélioration de l'enseignement
Al capítol es tracta la temàtica de la innovació, un element indispensable per a la millora de la pràctica docent i, en aquest cas, de l’ensenyament de llengua francesa. Es detallen diversos models d’intervenció i es suggereix un seguit de bones pràctiques que es poden prendre de referència per a la innovació educativa. Seguidament s’exposen algunes idees sobre la descripció i l’avaluació d’aquestes bones pràctiques, i es conclou amb un apartat d’activitats sobre el capítol i una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Situations-problème relatives à l'enseignement du Français Langue étrangère
El capítol se centra en les situacions problema, el punt de partida per al disseny d’activitats didàctiques, en aquest cas pel que fa a l’ensenyament de la llengua francesa. Es detalla informació sobre com cal formular el problema i com s’ha de delimitar l’objecte d’estudi i les seves variables, així com algunes idees per a la seva resolució. Posteriorment s’exposa un cas pràctic a manera d’exemple. Per concloure hi ha un apartat d’activitats sobre el capítol, així com una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Situations-problème relatives à l'apprentissage du Français Langue étrangère
El capítol gira a l’entorn del procés d’aprenentatge de la llengua francesa, entès com un procés guiat d’adquisició i desenvolupament d’una sèrie de competències i en el qual es defineixen situacions problema, que estableixen el marc de treball. Se centra en aquest procés d’aprenentatge, remarcant diferents aspectes, com ara el paper de l’alumnat o la influència de la motivació, i es detallen alguns instruments i tècniques per a l’aprenentatge de la llengua francesa. El capítol acaba amb un apartat d’activitats sobre aquesta qüestió, així com amb una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Situation-problème realtives aux matériels curriculaires du Français Langue
El capítol se centra en les situacions problema, el punt de partida per al disseny d’activitats didàctiques, en aquest cas pel que fa als materials curriculars per a l’ensenyament de la llengua francesa. Es detalla informació sobre com cal formular el problema i com s’ha de limitar l’objecte d’estudi i les seves variables, així com algunes idees per a la seva resolució. Posteriorment s’exposa un cas pràctic a manera d’exemple. Per concloure hi ha un apartat d’activitats sobre el capítol, així com una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Elaboración y presentación de informes
Aquest capítol gira al voltant d’una de les eines més útils per a l’avaluació i el seguiment de l’alumnat i de la mateixa pràctica docent: els informes. Es detallen les seves principals característiques, les tipologies existents, els principis o criteris bàsics que s’han de seguir per al seu disseny i elaboració i la seva estructura bàsica. Així mateix, es concreten algunes indicacions per a la seva correcta redacció, en funció de la temàtica a la qual es refereixen. El capítol acaba amb un apartat d’activitats sobre aquesta qüestió, així com amb una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Annexe: Ressources et documents
Llibre que aborda els continguts relatius a investigació, observació, experimentació i innovació, i ofereix un itinerari formatiu que aborda la problemàtica del desenvolupament del currículum en la seva dimensió de gestió i aplicació pràctica. Compagina el rigor científic amb una presentació pràctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibre que aborda els continguts relatius a investigació, observació, experimentació i innovació, i ofereix un itinerari formatiu que aborda la problemàtica del desenvolupament del currículum en la seva dimensió de gestió i aplicació pràctica. Compagina el rigor científic amb una presentació pràctica.