Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Formación del profesorado de ciencias y buenas prácticas: el lugar de la innovación y la investigación didáctica
El bon ensenyament és el que fan els bons professors, la clau de qualsevol procés de millora del sistema educatiu, cosa que determinarà l’èxit o el fracàs de qualsevol reforma o innovació curricular. Aquest capítol relaciona les bones pràctiques en l’ensenyament de les ciències amb el desenvolupament del coneixement didàctic del contingut, molt lligat també als processos de reflexió sobre la pràctica, la innovació docent i la investigació didàctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Unidades didácticas de calidad en la enseñanza de la Biología
Centrant-se en l’enfocament curricular de desenvolupament de competències, particularment la competència científica, aquest capítol fa una selecció i comenta, de manera didàctica, un conjunt d’unitats didàctiques de qualitat disponibles a Internet i en revistes de divulgació sobre l’ensenyament de ciències. Aquesta selecció proporcionarà al lector múltiples pistes per comprendre les característiques que permeten considerar aquests materials unitats de qualitat en l’ensenyament de la biologia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Unidades didácticas de calidad en la enseñanza de la Geología
Centrant-se en l’enfocament curricular de desenvolupament de competències, particularment la competència científica, aquest capítol fa una selecció i comenta, de manera didàctica, un conjunt d’unitats didàctiques de qualitat disponibles a Internet i en revistes de divulgació sobre l’ensenyament de ciències. Aquesta selecció proporcionarà al lector múltiples pistes per comprendre les característiques que permeten considerar aquests materials unitats de qualitat en l’ensenyament de la geologia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiencias prácticas en la enseñanza de la Biología
Un dels trets definitoris de l’educació científica, tal com es concep actualment, és la riquesa d’activitats pràctiques que ha d’incloure en les seves estratègies d’ensenyament. Explicar el sentit i la necessitat d’aquestes activitats en l’ensenyament de la biologia i proporcionar prou referències de treballs pràctics de qualitat són els objectius d’aquest capítol, en què s’ofereix un catàleg d’una enorme riquesa i utilitat sobre experiències concretes i fonts d’informació rellevants en aquest camp.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiencias prácticas en la enseñanza de la Geología
Un dels trets definitoris de l’educació científica, tal com es concep actualment, és la riquesa d’activitats pràctiques que ha d’incloure en les seves estratègies d’ensenyament. Explicar el sentit i la necessitat d’aquestes activitats en l’ensenyament de la geologia i proporcionar prou referències de treballs pràctics de qualitat són els objectius d’aquest capítol, en què s’ofereix un catàleg d’una enorme riquesa i utilitat sobre experiències concretes i fonts d’informació rellevants en aquest camp.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Buenas prácticas en el uso de las TIC en la enseñanza de la Biología
La incidència creixent de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en tots els àmbits de la nostra existència és una realitat fàcilment constatable. Un dels blocs importants de recursos en l’ensenyament actual de ciències és el relatiu a la utilització de les TIC. En aquest capítol s’ofereix una excel·lent panoràmica i directori de llocs web que aporten continguts i recursos de qualitat constatada per a l’ensenyament de la biologia i la geologia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El prácticum en el aula de ciencias: orientaciones para el diseño, experimentación y evaluación de actividades
En qualsevol màster professionalitzador, el pràcticum és l’assignatura que visibilitza més el caràcter professional a què es mira d’arribar. Aquest capítol es basa en l’enfocament més adequat per a la realització del pràcticum del màster, com a motor del desenvolupament professional i la millora de l’ensenyament de les ciències, proporcionant al llarg del capítol uns quants criteris ben fonamentats per orientar correctament les activitats del pràcticum.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La investigación didáctica del profesorado: planificación, desarrollo y evaluación de proyectos en la enseñanza de la Biología y la Geología
Aquest capítol es basa en els processos d’investigació didàctica, com a motor del desenvolupament professional i la millora de l’ensenyament de les ciències, proporcionant al llarg del capítol les orientacions i els exemples necessaris per comprendre el perfil i la funcionalitat específics dels processos d’investigació didàctica del professorat sobre els problemes d’ensenyament que detecta a l’aula.
Sabers metodològics necessaris per a una adequada intervenció docent dins la pràctica de l'aula. Criteris i pautes d'actuació docent inspirades en el coneixement actual, així com exemples concrets i àmplies referències sobre bones pràctiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sabers metodològics necessaris per a una adequada intervenció docent dins la pràctica de l'aula. Criteris i pautes d'actuació docent inspirades en el coneixement actual, així com exemples concrets i àmplies referències sobre bones pràctiques.