Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿De dónde viene el 0-3?
L’interès per estudiar el nen no és un descobriment recent, sinó que ha estat una preocupació al llarg de tots els temps. L’evolució de les diferents imatges o concepcions de la infància se sosté en diversos paradigmes pedagògics i, en conseqüència, en diferents maneres d’entendre l’educació. Aquest capítol té com a objectiu fer un recorregut històric per les diferents concepcions de la infància que han donat lloc a una forma d’entendre i educar els més petits al nostre país.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La educación en valores y la escuela en la primera infancia
Aquest capítol reflexiona sobre la transmissió de valors en la primera infància, explorant els elements i les variables que entren en joc. Per complir aquest objectiu, s’estudia, en primer lloc, una definició de valor i, posteriorment, es reflexiona sobre les estratègies i els mecanismes en la transmissió. Alhora, aquests valors no són un fet aïllat, fruit d’una intenció educativa, sinó que han de constituir la base de l’escola infantil. Per això, finalment, es duu a terme una reflexió sobre els valors d’una organització com l’escola 0-3.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Marco legislativo en la escuela 0-3
El propòsit d’aquest capítol és endinsar-se en els coneixements bàsics del llenguatge normatiu que facilitin la comprensió de la reglamentació en aspectes legislatius que afecta els centres educatius i, especialment, les escoles infantils o escoles 0-3. Es pretén ajudar a entendre i interpretar la legislació, entenent que la norma dona resposta a necessitats o voluntats socials, organitzatives, administratives i polítiques que necessàriament han d’orientar l’organització i l’acció de les escoles com a servei públic i social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gestionar la escuela 0-3: principios y técnicas
La gestió no és cap concepte abstracte, lluny de la realitat, però tampoc no és el terme amb el qual es designen les múltiples «gestions» que hem de dur a terme cada dia. Aquest capítol presenta una visió global, de conjunt, d’una teoria de la gestió, partint de la presentació d’alguns principis generals, i mostra, després, el conjunt de tècniques que es poden aplicar des de la direcció de l’escola 0-3. En definitiva, es vol que la comprensió global de l’organització escolar i el coneixement de les eines o recursos per fer-la avançar ajudin a viure la funció directiva a l’escola infantil d’una manera il·lusionada i fructífera.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos para la gestión de la escuela 0-3
A més de tenir clar quins principis guien una bona gestió, cal disposar d’eines que facilitin aquesta tasca. Si bé les tècniques concretes, sense finalitats que les guiïn, esdevenen inútils, també és cert que cal disposar d’instruments concrets per millorar la gestió. Aquest capítol proposa unes quantes guies o propostes de documents o eines de gestió per tal d’augmentar el bagatge de recursos dels responsables de les escoles 0-3.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Liderazgo y gestión de los recursos humanos en la escuela
Aquest capítol explica la importància del lideratge dels recursos humans en la dinàmica d’un centre educatiu, així com detalla aplicacions i pautes pràctiques que han constituït una ajuda eficaç per a diversos equips de gestió de les escoles que han treballat o estan treballant en aquesta direcció. En primer lloc s’explica la seqüència de gestió de recursos humans (GRH) que pot servir d’ajuda a l’hora de prendre la decisió de millorar la qualitat en la gestió de l’escola. La segona part del capítol està dedicada al lideratge, els seus objectius transformadors i la concreció en pautes d’actuació aplicables a un centre educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Criterios de calidad en los centros de educación infantil
Que les escoles siguin de qualitat ja no pot ser una moda; com a gestors i educadors, hem de vetllar per aconseguir que la qualitat arribi a tots els centres d’educació infantil. En aquest capítol es proposen els criteris de qualitat en els centres que acullen nens entre 0 i 3 anys. Aquests criteris s’organitzen en tres àmbits: funcionament del centre, instal·lacions i funcionament de les aules. Una selecció d’indicadors que pot esdevenir una eina útil per a l’avaluació institucional i per afavorir la reflexió professional i la millora dels nostres centres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El buen uso de los conflictos
Els conflictes formen part del dia a dia de la vida de l’escola. Que es converteixin en una oportunitat d’aprenentatge i millora o que generin tensions i ansietats depèn, en bona part, de les competències dels mestres i la direcció per gestionar-los. Aquest capítol presenta una proposta fonamentada i detallada de què són els conflictes, com s’han de prevenir, tractar i resoldre. Es presenten, doncs, una sèrie d’estratègies amb aquest objectiu, com ara la mediació, un procés clau per transformar els conflictes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Guía de direcciones (Internet) de servivios públicosde Atención Temprana de las comunicades autónomas del Estado Español
De les habilitats directives depèn que l'escola infantil sigui un veritable espai educatiu. Els marcs teoricopràctics de referència a l'escola 0-3 i els fonaments que ajuden a millorar-ne la direcció.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De les habilitats directives depèn que l'escola infantil sigui un veritable espai educatiu. Els marcs teoricopràctics de referència a l'escola 0-3 i els fonaments que ajuden a millorar-ne la direcció.