Ciència des del néixer
49 + 1 propostes de lliure elecció
Biblioteca Infantil (català) - Número: 10 (juny 19)
ISBN / EAN : 9788499809878 - ISBN / EAN EPUB: 9788499809885
32,00€30,40€ IVA incluido
Aquest producte té enviament gratuït
Ciència des del néixer pretén compartir una experiència intensa, rica i molt satisfactòria i engrescar les mestres d’infantil a gaudir de la ciència i a introduir-la a les aules.
Ciència des del néixer pretén compartir una experiència intensa, rica i molt satisfactòria i engrescar les mestres d’infantil a gaudir de la ciència i a introduir-la a les aules.
Introducció
Aprendre ciència des del néixer
Criteris en l’elaboració de les propostes
Espais de ciència de lliure elecció
Propietats dels materials
Éssers vius i medi
Aquest capítol ofereix nou propostes pràctiques que ajuden a entendre el funcionament dels éssers vius (diversitat, estructura i funció, evolució, hàbitats...), les estructures òssies dels vertebrats, les pells de diferents animals (el tacte), l'alimentació i les restes orgàniques dels animals com a font d'informació, la reproducció, les propietats sensorials i dels materials (grandàries, forma, color i textura) i la platja i el bosc com a medis naturals. Aquestes propostes responen als continguts dels currículums de tots dos cicles d'educació infantil i presenten els apartats següents: descripció de la proposta concreta, especificació dels materials i la seva justificació, algunes preguntes o reptes que poden sorgir, la intenció de la persona adulta, veus, mirades, accions i un apartat final que inclou reflexions generals a tenir en compte. Totes les propostes s'acompanyen de fotografies significatives del procés.
Roques i minerals
Aquest capítol ofereix dues propostes pràctiques d'exploració sobre les roques i minerals per conèixer-ne les propietats, evidenciar la gran varietat existent i descobrir la seva presència en la quotidianitat. Aquestes propostes responen als continguts dels currículums de tots dos cicles d'educació infantil i presenten els apartats següents: descripció de la proposta concreta, especificació dels materials i la seva justificació, algunes preguntes o reptes que poden sorgir, la intenció de la persona adulta, veus, mirades, accions i un apartat final que inclou reflexions generals a tenir en compte. Totes les propostes s'acompanyen de fotografies significatives del procés.
Moviment
Aquest capítol ofereix dotze propostes pràctiques associades, de manera més o menys directa, al moviment (rectilini, circular i pendular), la trajectòria (de la bola o els canals dirigibles), i la transmissió del moviment, utilitzant corretges, corrioles o rodes. Aquestes propostes responen als continguts dels currículums de tots dos cicles d'educació infantil i presenten els apartats següents: descripció de la proposta concreta, especificació dels materials i la seva justificació, algunes preguntes o reptes que poden sorgir, la intenció de la persona adulta, veus, mirades, accions i un apartat final que inclou reflexions generals a tenir en compte. Totes les propostes s'acompanyen de fotografies significatives del procés.
Massa, volum i densitat
La relació entre massa, volum i densitat no és fàcil de comprendre. Aquest capítol ofereix tres propostes pràctiques que subratllen algunes de les propietats de la matèria esmentades amb anterioritat o la relació entre les tres: les balances i els pesos, la densitat i viscositat dels líquids i el canvi de la massa mantenint el volum. Aquestes propostes responen als continguts dels currículums de tots dos cicles d'educació infantil i presenten els apartats següents: descripció de la proposta concreta, especificació dels materials i la seva justificació, algunes preguntes o reptes que poden sorgir, la intenció de la persona adulta, veus, mirades, accions i un apartat final que inclou reflexions generals a tenir en compte. Totes les propostes s'acompanyen de fotografies significatives del procés.
Magnetisme
Aquest capítol ofereix propostes pràctiques sobre la força magnètica, propietat de difícil explicació teòrica però que forma part de la quotidianitat. Encara que la major part dels currículums no contemplen el magnetisme, és un tema que atreu molt als nens i nenes i que, per tant, té sentit oferir-los diverses experiències amb aquests fenòmens. S'ofereixen tres propostes en les quals es treballen les característiques dels objectes que són atrets per imants, les superfícies on s’enganxen aquests imants i l'atracció-repulsió, incloent els apartats següents: descripció de la proposta concreta, especificació dels materials i la seva justificació, algunes preguntes o reptes que poden sorgir, la intenció de la persona adulta, veus, mirades, accions i un apartat final que inclou reflexions generals a tenir en compte. Totes les propostes s'acompanyen de fotografies significatives del procés.
Tecnologia
En aquest capítol es recullen propostes pràctiques que introdueixen diferents aspectes relacionats amb el que, posteriorment, serà la tecnologia, encara que convé aclarir que no es parla de tecnologia digital. Es presenten relacions amb els materials conductors d'electricitat, circuits de llum, bales, circuits d'aigua, palanques, etc. Aquestes propostes responen als continguts dels currículums de tots dos cicles d'educació infantil i presenten els apartats següents: descripció de la proposta concreta, especificació dels materials i la seva justificació, algunes preguntes o reptes que poden sorgir, la intenció de la persona adulta, veus, mirades, accions i un apartat final que inclou reflexions generals a tenir en compte. Totes les propostes s'acompanyen de fotografies significatives del procés.
Altres
Aquest capítol ofereix propostes que no estan estrictament relacionades amb la ciència, però constitueixen una aportació interessant. L'última proposta queda oberta a la creativitat de les mestres i mestres, amb el suport d'una plantilla de creació. Aquestes presenten els apartats següents: descripció de la proposta concreta, especificació dels materials i la seva justificació, algunes preguntes o reptes que poden sorgir, la intenció de la persona adulta, veus, mirades, accions i un apartat final que inclou reflexions generals a tenir en compte. Totes les propostes s'acompanyen de fotografies significatives del procés.
Referències bibliogràfiques
Per saber-ne més
Agraïments
L'experiència de la UManresa
Matèria
Personalització del contingut
Resum
En els darrers temps, a les escoles d’infantil i primària, s’ha estès àmpliament la introducció de l’organització per ambients o espais de lliure elecció, habitualment distribuïts en àmbits temàtics de coneixement. Aquest llibre vol donar resposta a la necessitat de construir espais de ciència potents des del punt de vista de l’aprenentatge i que alhora mantinguin l’atractiu i la fascinació que els infants senten pels fenòmens del món natural.
Ciència des del néixer pretén compartir una experiència intensa, rica i molt satisfactòria i engrescar les mestres d’infantil a gaudir de la ciència i a introduir-la a les aules.
Amb la col·laboració de
Autors
Imma Brugarolas Criach, Jordi Cantons Palmitjavila, David García Martín, Montse Garriga València, Gabriel Lemkow Tovías, Marta Llebaria Ferrer, Pep Llenas Sunyer, Sílvia Mampel Alandete, Carme Montiel Lorenzo, Bianca Mur Vallecillo, Montserrat Pedreira Álvarez, Laura Torreguitart Llauradó, Loli Vázquez Carrasco, Núria Vilaseca Closa
Etapes
Categories
Ambientes, Ambients, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge significatiu / significativitat, Didàctica del coneixement del medi, Didáctica del conocimiento del medio, Joc i experimentació, Juego y experimentación
Col·leccions
Paraules clau del producte
0-6, ambientes, ciencia, descoberta entorn, experimentación, juego, propuestas prácticas