Aquest llibre afronta un dels grans reptes de l’educació del segle xxi: la connexió dels aprenentatges i la personalització educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aquest llibre afronta un dels grans reptes de l’educació del segle xxi: la connexió dels aprenentatges i la personalització educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pròleg
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducció
Aquest llibre és fruit de la col·laboració amb la FMRPC i, impulsat per la Fundació Bofill, la Diputació de Barcelona, i altres, forma part de l'Aliança Educació 360. Es focalitza en oferir oportunitats educatives integrades per a infants i joves, combinant temps i espais lectius i no lectius. Emfatitza la personalització de l'aprenentatge, connectant experiències educatives amb els interessos i la vida dels aprenents, basant-se en estratègies inclusives i comunitàries per optimitzar l'educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per què cal connectar els aprenentatges?
Avui dia, la diversificació dels contextos d'aprenentatge és clau. Ens trobem en un marc on l’estudi fora de l'aula és dominant. Redefinir l'escola és crucial, connectant amb altres entorns d'aprenentatge, com l'aprenentatge connectat, que impulsa la convergència entre interessos i oportunitats. L'Aliança Educació 360 promou una educació integrada i inclusiva, connectant àmbits de vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com es pot fer?
Es destaca la importància de vincular els coneixements dels estudiants amb els continguts escolars mitjançant estratègies com l'ús de metodologies actives i la integració dels seus interessos personals. S'explora com les TIC poden ser utilitzades per connectar els estudiants amb recursos educatius, facilitant l'aprenentatge en qualsevol lloc i, a més, es promouen plans de treball personalitzats i la institucionalització de les millors pràctiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conclusions
L'aprenentatge es concep com un procés vivencial i continu, integrat en la vida quotidiana i reforçat per la personalització educativa, que connecta experiències diverses, interessos i identitats dels aprenents amb l'entorn, afavorint així la construcció de projectes de vida significatius. Aquesta aproximació sistèmica exigeix un canvi paradigmàtic en l'educació, que abraça des de la pràctica d'aula fins a la política educativa, promovent un aprenentatge integral i adaptat a cada individu, en un context de col·laboració comunitària i d'interacció amb múltiples contextos i recursos.
Personalització del contingut
Resum
Aquest llibre té com a objectiu identificar, descriure i il·lustrar un conjunt de recursos, estratègies i experiències de personalització educativa dirigits a promoure i reforçar en l’alumnat el sentit i el valor personal dels seus aprenentatges escolars. Sorgit en el marc de l’Aliança Educació 360 promoguda per la Fundació Jaume Bofill, la Diputació de Barcelona i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, té com a destinataris principals docents i agents educatius de la comunitat. La personalització de l’acció educativa, entesa com un conjunt d’actuacions i estratègies dirigides a afrontar i revertir el fenomen de la pèrdua de sentit de l’aprenentatge, forma part del nucli dels esforços esmerçats a revisar en profunditat l’educació escolar atenent les característiques i exigències de la nova ecologia de l’aprenentatge.