Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La competencia cultural y artística es un puente entre la escuela y el mundo exterior
Per a qualsevol docent resulta imprescindible saber com es produeixen els aprenentatges i com s’adquireixen les competències, tant en entorns formals com no formals. En aquest sentit, el capítol analitza quines relacions es poden establir entre la cultura escolar i la que existeix fora dels murs de l’aula, i centrant la seva mirada en la dimensió cultural i artística planteja l’interrogant següent: en quin sentit el que és cultural i artístic forma una competència?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En la dimensión cultural de la competencia cultural y artística están presentes el patrimonio, la identidad y la construcción cultural compartica
En aquest capítol es parla de la presència del patrimoni, la identitat i la construcció cultural compartida en la dimensió cultural, sota un concepte ampli de cultura, aplicat a les polítiques culturals i educatives per tal d’aconseguir una construcció cultural compartida. Què s’ha de tenir en compte en la dimensió cultural de la competència? Podem parlar d’educació cultural? A què ens referim amb el concepte de construcció cultural compartida? Quina relació hi ha entre la competència cultural i artística i la identitat? En aquest capítol es parla de tots aquests interrogants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La dimensión artística de la competencia cultural y artística comprende la apreciación, el disfrute y la expresión artística
El desenvolupament de la competència cultural i artística no persegueix tant la formació de futurs artistes (encara que aquest pugui ser un dels seus resultats), sinó d’éssers humans capaços d’apreciar, gaudir i expressar-se a través de diferents llenguatges. D’aquesta manera, cal preguntar-se: de què parlem quan ens referim a la dimensió artística d’aquesta competència? En aquest capítol es parla d’això, abordant també altres interrogants, com ara què vol dir en els nostres dies educar des de l’art o quines són les manifestacions que podem considerar en art al segle XXI, entre d’altres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La competencia cultural y artística es transversal y un acceso óptimo para todos los alumnos
Aquest capítol tracta específicament per què la competència cultural i artística és bàsica en el desenvolupament de l’alumnat. Així, s’estudia en quina mesura aquesta competència, des de la dimensió global i interdisciplinària d’un currículum basat en enfocament competencial, pot ser considerada transversal, amb relació a l’estímul de la creativitat i altres beneficis que comporta per al procés d’aprenentatge en general.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La competencia cultural y artística se puede y debe estimular en la escuela y desde la escuela
En aquest capítol es treballa la competència cultural i artística com un estímul a l’escola i des de l’escola. Veurem el tractament d’aquesta competència en la legislació educativa actual, la contribució que fa a les altres competències i la creació d’escenaris diversos per desenvolupar-la.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La competencia cultural y artística es imprescindible en un mundo digital
Difícilment podríem entendre avui el món de la cultura i les arts al marge de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Partint d’això, aquest capítol aborda com les pràctiques artístiques i de creació contemporània s’han vist transformades per l’ús d’aquests mitjans, tant en els processos de creació i producció (videodansa, videoart, instal·lacions interactives...) com en la seva publicació (registre i difusió de les creacions), no tractant-se només d’habilitats necessàries per a l’escola, sinó també per participar activament i creativament en la societat actual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La inclusión y la confluencia de la cultura y las artes se ven potenciadas gracias al desarrollo de la competencia cultural y artística
La competència cultural i artística és un element potent per a la inclusió social i per repensar l’educació en escenaris de participació a través de pràctiques artístiques comunitàries. Però quina formació artística necessiten els i les mestres per fer-hi front? En aquest capítol es parla d’aquest tema, insistint especialment en la idea de cultura escolar i el sentit de pertinença a través de l’art, així com diferents factors determinants i eines per a la formació dels docents en la competència cultural i artística, com la documentació de la narració, la implicació del pensament amb el cos, l’avaluació contextual a través de les arts o l’art comunitari, entre d’altres.
Quina relació hi ha entre la cultura escolar i la que existeix fora de l'aula? Aquesta competència es pot considerar transversal? Què diu el currículum? És possible ensenyar arts al marge de les tecnologies? Quin paper desenvolupa en el món contemporani?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quina relació hi ha entre la cultura escolar i la que existeix fora de l'aula? Aquesta competència es pot considerar transversal? Què diu el currículum? És possible ensenyar arts al marge de les tecnologies? Quin paper desenvolupa en el món contemporani?