Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De nou amb el decret de matriculació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'ètica laica i el fet religiós.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Coordinació escolar.
El que es tracta en aquest article és el recorregut que s'ha seguit des de les diferents trobades de mestres per compartir preocupació per l'escola fins que es va arribar a una coordinació de centres i es van elaborar uns principis adreçats a aconseguir un col·lectiu en pro d'una educació de qualitat. Com a durada de tot el procés, podem comptar des de les primeres iniciatives de creació d'escoles privades a meitat de la dècada de 1950, fins a l'elaboració dels ½Principis de coordinació escolar+, l'any 1967: uns deu anys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Coordinació d'escoles 3-12.
El treball dels moviments de renovació pedagògica al llarg dels seus vint anys de vida és ple de debats i reflexions, els quals han generat material per fer propostes sobre temes de l'interior de la pròpia escola que preocupen o no (però que cal donar-los a conèixer) el professorat i la societat en general.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una utopia feta realitat.
La nostra proposta descriu la Setmana de l'Ensenyament de Terrassa, en la qual també participen els pobles de les rodalies. Enguany celebrarem
la sisena. És un projecte intercentres, de coordinació interterritorial, on participen la gran majoria dels centres públics, escoles bressol, primària i secundària. Es concreta en la Mostra de Treballs Educatius, una publicació que es lliura al començament de les jornades i una sèrie de conferències i tallers per al professorat i per a l'alumnat. Cada any n'ha augmentat el nombre de participants i la qualitat de les aportacions. S'ha convertit en una tradició de coordinació de centres i de festa de la qualitat educativa de l'escola pública.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Pla d'Escoles Associades a la UNESCO (PEA).
El Pla d'Escoles Associades a la UNESCO va ser creat l'any 1953, amb la finalitat de dur a terme un dels objectius bàsics d'aquesta institució: fomentar la cooperació i la pau internacionals a través de l'educació escolar. Aquests centres incorporen a la seva activitat educativa els temes següents: la pau, els drets humans, el medi ambient i la interculturalitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Coordinadora d'escoles públiques 3-12 d'Horta-Guinardó.
La Coordinadora d'escoles públiques 3-12 d'Horta-Guinardó, de Barcelona, és una agrupació de centres docents que neix arran de les I Jornades d'Escoles 3-12 celebrades a Bellaterra. Els que en formem part vam veure la possibilitat de concretar, a la nostra zona, una coordinació real de les escoles públiques que hi ha ùen total en són vint-i-una (disset del Departament d'Ensenyament, tres de l'Ajuntament de Barcelona i una de la Diputació)ù, amb el suport del CPR de la zona, que també va assistir a les jornades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El secretariat d'escola rural.
L'escola rural de Catalunya, com a ens educatiu, posseeix unes característiques diferenciadores envers altres centres, les quals li són pròpies i configuren les línies fonamentals del seu funcionament. Cal veure-la immersa en un pla d'actuació que es va complementant en tres espais consecutius i a la vegada simultanis.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aula específica i taller d'escriptura. Una experiència de treball cooperatiu amb alumnat sord.
Eixamplar la competència lectoescriptora de l'alumnat sord és un repte quotidià per professorat i logopedes. Aquest taller d'escriptura que us presentarem
ha permès als nois i noies viure l'aprenentatge sense pors ni bloqueigs i els ha fet rebre amb més interès les estratègies ofertes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El riu Llobregat: activitats d'educació ambiental a l'escola de natura de La Sala (Berguedà).
L'experiència que es presenta en aquest article se centra en un treball ambiental sobre el riu Llobregat, més concretament sobre el seu naixement i curs superior, dirigit pels monitors i monitores de l'escola de natura La Sala. Un itinerari de natura basat en l'estudi de camp sobre el riu, així com un taller de manipulació sobre mostres vegetals, són les activitats principals de l'experiència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El futur d'una reforma necessària.
Resumir en quatre pàgines els objectius de la reforma, el seu desenvolupament al llarg de la dècada de 1990 i els possibles canvis futurs no és una tasca senzilla i corre el risc, a causa de la limitació d'espai, d'oferir una imatge massa esquemàtica d'una etapa tan intensa de canvi educatiu. Intentaré, això no obstant, seleccionar-ne les dades i les valoracions més rellevants per oferir-ne una perspectiva al més àmplia i equilibrada possible.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIX dos, núm. 82: Descobrim la biblioteca escolar.
El model de biblioteca escolar que es proposa és el d'un centre de recursos per a l'aprenentatge de l'alumnat, que doni suport al professorat i que es relacioni amb l'entorn social i cultural de l'escola. La biblioteca és un element bàsic per ajudar a establir una cultura comunicativa i d'aprenentatge permanent, i ha de possibilitar un suport real i efectiu a la lectura entesa en un sentit ampli (lectura per informar-se, per entretenir-se, per aprendre, etc.).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Del moviment de l'Escola Nova a la coordinació d'escoles 3-12: tota una història amb molt de futur.
El monogràfic que us presentem està dedicat a la coordinació d'escoles. La coordinació de les institucions educatives ha estat un fenomen que s'ha potenciat per tal de donar resposta a diferents necessitats i finalitats: coordinacions ideològiques, cooperació de recursos, intercanvis d'experiències, itineraris educatius, interessos econòmics, defensa davant de l'Administració, voluntat d'innovar..., han estat alguns dels motius. Les experiències, per tant, que han tingut lloc arreu han estat molt variades i riques, i d'aquestes n'hem intentat recollir unes quantes.