Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Després del tercer simposi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La revàlida: el retorn al passat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les actituds i els valors en el joc, l'activitat física i l'esport des d'una perspectiva transversal. Experiències a educació primària.
A continuació es descriuen el conjunt d'experiències que es van portar a terme el passat curs 2001-2002 en vuit centres d'educació primària. El projecte ha estat coordinat pel Grup d'Investigació sobre Valors en l'Educació Física i l'Esport ½Valors en Joc+, de la UAB, i té com a principal objectiu la utilització de l'activitat física, el joc i l'esport com a instruments per desenvolupar els valors individuals i socials en els nens i nenes de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El joc i l'esport com a tema transversal a l'escola Arrel.
L'article següent tracta de contextualitzar, descriure i analitzar les principals activitats realitzades a l'escola Arrel de Barcelona durant el curs 2001-2002 dins el marc de desenvolupament del projecte ½Les actituds i els valors en el joc, l'activitat física i l'esport des d'un tractament transversal+. Aquest projecte tracta de focalitzar els seus objectius en el treball dels continguts actitudinals a l'educació física i l'esport en l'etapa d'educació primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'esport espectacle. Una eina educativa per desenvolupar la capacitat crítica en l'ESO.
L'experiència que es presenta a continuació, realitzada durant el curs acadèmic 2001-2002 a l'IES Pau Casesnoves amb cinc grups de quart d'ESO, se centra en el tractament de l'esport espectacle dins l'àrea d'educació física i té per finalitat estimular el sentit crític del nostre alumnat cap a aquest tipus de manifestació esportiva, sense deixar al marge els continguts curriculars propis d'aquest nivell educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conviure tot jugant.
Per millorar la convivència a l'escola, hem iniciat un projecte sobre el pati de jocs. Ha estat un treball d'observació, recerca, reflexió i molt diàleg amb l'alumnat, que s'hi ha implicat totalment. Les eines més importants han estat les assemblees de delegats i el recull ùaprenentatgeù de jocs tradicionals, populars i d'arreu del món. Hem partit del fet de potenciar el respecte a totes les persones i de valorar la diversitat com a font de riquesa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació en valors i l'esport en edat escolar.
La campanya de difusió dels valors de l'esport en edat escolar a Barcelona,½Compta fins a tres+, és una experiència institucional de treball conjunt entre els dos sectors, l'educatiu i l'esportiu, amb el propòsit de sensibilitzar de manera particular les famílies, però també la resta d'agents educatius i de ciutadania en general, per fer de l'activitat esportiva una oportunitat d'aprendre valors basats en la responsabilitat i en el civisme.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dels currículums incomunicats a l'educació comunicativa?
En aquest article s'ofereixen algunes idees pràctiques tot partint de la premissa que els professionals i les professionals de l'educació i els dels mitjans de comunicació necessiten coincidir en un objectiu comú: facilitar una informació per a tothom que sigui analitzada i debatuda, imprescindible per fomentar el sentit crític.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Treballar el llenguatge de la imatge a l'escola, una necessitat.
Aquest escrit no és la descripció d'una activitat concreta, sinó que pretén ser una reflexió sobre la necessitat d'introduir el llenguatge de la imatge als nostres centres docents i donar un mínim de pautes a l'hora de programar les activitats. També intenta fer evident la necessitat que els mestres i les mestres es formin, i això va molt més enllà de l'ús d'aparells.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una experiència d'autoaprenentatge de les llengües a secundària.
A l'article s'exposen conceptes teòrics i pràctics d'un mètode d'aprenentatge adreçat a la diversitat més heterogènia; des dels nois i noies més avançats fins a aquells amb necessitats educatives especials, tant pel que fa al seu nivell cognoscitiu, com al seu origen ûalumnes d'incorporació tardanaû, com al seu ritme en l'assoliment de la matèria.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Compartir estratègies des dels equips docents.
El professorat disposa de recursos i d'estratègies observables que poden afavorir la millora de les dinàmiques dels grups classe. És important que les estratègies pedagògiques siguin prou compartides per l'equip de professorat i, a més, a secundària, les reunions dels equips docents són el millor espai de debat, reflexió i gestió de la intervenció educativa. L'observació grupal amb la col·laboració dels psicopedagogs i les psicopedagogues pot ser un instrument útil per estructurar aquesta reflexió de l'equip docent i arribar a acords.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació emocional.
Hi ha quelcom més important que entendre allò que ens fa feliços o que ens fa enfadar, que ens entristeix, que ens fa por o que ens delecta? En aquest article es presenta l'educació emocional concretada en una sèrie de propostes d'intervenció per a la prevenció dels efectes nocius de les emocions negatives i la manera de potenciar les positives, a fi d'assolir un grau més elevat de benestar personal i social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gestió del canvi des de l'equip directiu. Èxit o fracàs.
L'èxit en els processos de canvi d'una organització depèn d'una gestió correcta. Conèixer l'estat emocional del centre, mantenir una comunicació eficaç, implicar-hi tots els membres, seguir acuradament tot el procés i potenciar-hi el treball en grup en són els pilars bàsics. El director o la directora (equip directiu) és el catalitzador d'aquest procés. Del seu domini de l'àmbit tècnic i de l'àmbit de gestió de grups en dependrà l'èxit o el fracàs.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 89: Una experiència didàctica intercultural a través del cine.
Aquesta experiència neix en el moment que un grup de professors es planteja l'educació intercultural com un desenvolupament del Projecte educatiu i curricular de centre, i també com un acostament als temes d'atenció a la diversitat. Per tant, era la nostra intenció aconseguir el respecte i la convivència entre l'alumnat de les diverses ètnies i cultures al nostre propi centre educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació física i l'educació en valors.