Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evaluación por competencias
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evaluación en el área lingüística
Disposem d’aportacions sobre l’avaluació a l’àrea de llengües que qüestionen el que s’havia fet fins ara i que apunten nous camins. En aquest article es proposa reflexionar sobre el concepte de competència i la repercussió que té en l’avaluació. S’hi destaquen algunes característiques dels coneixements lingüístics que cal construir, com ara el dinamisme, el caràcter social i la naturalesa complexa, per apuntar reptes nous per a l’avaluació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evaluación en proyectos de literatura con TIC
Proposem realitzar una avaluació formativa i competencial que permeti millorar el procés d’aprenentatge mitjançant el treball per projectes de literatura amb eines digitals. Plantegem la realització de les activitats en un blog mitjançant el qual l’alumnat i el professorat participen en la valoració dels projectes amb una reflexió sobre les dificultats trobades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evaluación del aprendizaje lingüístico en el proyecto ¿Quieres conocer mi localidad?
Aquesta activitat té com a objectiu desenvolupar les competències comunicatives bàsiques a través de la creació d’un fullet turístic. S’ha pretès que l’avaluació formativa contribueixi a augmentar el desenvolupament cognitiu i constitueixi un desafiament a partir del disseny d’activitats d’aprenentatge inspirades en la taxonomia de Bloom i mitjançant la utilització de metodologies centrades en l’estudiant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evaluación de la competencia lectora en las pruebas PISA
Les proves PISA concreten la competència lectora en la capacitat per localitzar la informació desitjada, comprendre-la, avaluar-la i reflexionar sobre l’adequació del seu contingut i la manera com es presenta. PISA ofereix un marc conceptual amb exemples clars que poden donar idees al professorat sobre quins materials i quines tasques es poden proposar als estudiants per ensenyar-los a ser lectors competents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Características de las pruebas competenciales en contextos no escolares
L’objectiu d’aquest article és aportar una mica de llum a les proves que avaluen la competència lingüística comunicativa en contextos no escolars. S’hi expliquen alguns dels principis bàsics i els estàndards de qualitat necessaris perquè siguin vàlids i fiables. Per exemplificar-los plantegem una prova hipotètica basant-nos en un estudi de cas i també especulem sobre possibles modificacions de la prova i les conseqüències que això comporta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Rúbricas y evaluación de géneros discursivos
Una avaluació competencial de les tasques del gènere discursiu requereix que es tingui en compte tant el procés com el producte resultant. En el present article analitzem el paper de les rúbriques, tant els riscos que comporten com la potencialitat que brinden. Plantegem alguns criteris perquè puguin ser considerades instruments útils i comprensibles per a l’alumnat i proposem un exemple de rúbrica per valorar una seqüència didàctica sobre lectura pública.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La reflexión para la didáctica lingüísticamente inclusiva
La realitat diversa que trobem als centres educatius cada vegada obliga més el professorat a reflexionar sobre la seva pràctica docent i sobre les seves necessitats i mancances. Partint d’una eina del projecte LISTiac presentem la reflexió sobre l’educació lingüísticament inclusiva com a element bàsic per desenvolupar la identitat professional docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La escritura creativa para el desarrollo personal en contextos sociales desfavorecidos
El context sociocultural en què es desenvolupa la vida diària de molts infants i joves d’El Salvador està marcat per la inseguretat, les bandes, la manca de mitjans o l’escassesa de perspectives de futur. Per mitjà d’un taller d’escriptura creativa vam intentar despertar en alguns d’aquests nois i noies l’interès per la lectura i l’escriptura, activitats que poden convertir-se en un trampolí que els elevi per damunt d’aquestes limitacions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El club de la baraja narrativa
Treballar a l’aula des de l’enfocament i les tècniques que proporcionen les pràctiques narratives postestructuralistes de White i Epston permet crear un clima de confiança, d’optimisme, un enorme respecte pel coneixement, les vivències i el context de l’alumnat, i això facilita gaudir més dels nois i noies, de la tasca docent i de l’àrea de llengua.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En contexto: TikTok: un recurso de lenguaje no verbal
En l’activitat que presentem treballarem l’expressió del llenguatge no verbal i la cooperació a través del text literari. Realitzarem una introducció als recursos del llenguatge no verbal (López, Gordillo i Grau, 2016) i l’aplicarem a l’eina TikTok
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Materiales a examen: El siglo XVIII... ¡a escena!
Valorem la seqüència didàctica El siglo XVIII… ¡a escena! Aquest material és una proposta didàctica en suport digital per treballar a quart d’educació secundària continguts propis de la matèria de llengua castellana i literatura, especialment els que estan relacionats amb el bloc d’educació literària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos para el aula: Autobiografía literaria
L’autobiografia literària és una tècnica narrativa mitjançant la qual un escriptor o una escriptora explica en primera persona fets destacats de la seva vida en format de memòries, relats o poesia. Aquest recurs permet que l’alumnat distingeixi una autobiografia convencional i una autobiografia literària i treballar l’expressió oral i l’escrita.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reseña: Prácticas comunicativas en el aula (Manual del comentario de texto)
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reseña: Profes rebeldes
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reseña: Taller de teatro y danza
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Encuentros
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.