Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula: Mía se hace mayor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula: Cuéntame más cosas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula: ¿Cómo es tu familia?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La transferibilidad de las evidencias en la práctica educativa
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ojalá luchemos por nuestros sueños
L’any 2015 es publica el llibre de Paulo Freire Pedagogía de los sueños posibles, que recull la importància que va tenir per l’autor el somni i la utopia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aiala Urcelay: «Lo que Colectivo Lisarco muestra en los escenarios o en las aulas son personas y profesionales artísticos, sin distinciones»
En aquest retrat parlem d'art, entès com a eina d'expressió, d'inclusió i de normalització de les diferents diversitats funcionals existents en la nostra societat. Per a això, donem a conèixer el Colectivo Lisarco a través d'Aiala Urcelay, una dels seus membres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trayectorias personales de aprendizaje
Les situacions d’aprenentatge són múltiples i variades i tenen lloc al llarg de tota la vida. A partir de la participació en diferents activitats socioculturals i educatives adquirim competències, valors, sabers (experiències significatives d’aprenentatge). L’objectiu d’aquest article és descriure la noció de trajectòria personal d’aprenentatge en el context escolar i en tant que objecte i focus de l’actuació educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Itinerarios personalizados
L’educació ha de vetllar per la formació integral i harmònica dels individus, respectar les necessitats de cada infant i fonamentar les bases per a una ciutadania ètica i compromesa capaç per viure i de conviure en el món. Les nostres pràctiques pedagògiques volen connectar l’escola amb l’entorn, integrar i enriquir els temps i els espais lectius i no lectius, a més de promoure itineraris d’aprenentatge personalitzats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño de itinerarios de aprendizaje a través de las cápsulas
Les quinze càpsules són punts de partida on l’alumnat, la tutoria de seguiment i la família dissenyen un itinerari d’aprenentatge compartit respectant què, com i quan, espais, emocions, necessitats i vivències durant els mesos de confinament. L’objectiu d’aquest itinerari és donar tota la importància possible a la competència d’autonomia, iniciativa individual, valors i actituds personals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
School city. Aprendemos en el cole a movernos por la ciudad
School city és una porta oberta des de l’escola fins a la ciutat –i viceversa– que cerca promoure aprenentatges amb sentit per a l’alumnat a través de la connexió entre diverses experiències d’adquisició de coneixements. En concret, consisteix en la creació d’una ciutat dintre de l’escola en la qual l’alumnat podrà desenvolupar una professió en funció dels seus interessos, aprendre a anar amb bicicleta, conèixer les normes d’educació viària i triar productes o serveis que pagarà amb diners.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fondos de conocimiento
El projecte que presentem reflecteix la importància de la personalització de l’aprenentatge per atendre les necessitats i els interessos dels infants. Descobrir el fons de coneixement de les famílies i poder-lo compartir amb l’escola permet realitzar un acompanyament millor en el procés educatiu de les criatures. En una segona fase també ens cal identificar el fons d’identitat de l’alumnat per reforçar encara més el vincle amb la comunitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estructuras de aprendizaje colaborativo entre docentes. Oportunidades de desarrollo profesional docente en el día a día
En aquest article es presenten vuit propostes pràctiques que poden il·lustrar formes en què els docents, en petits equips, poden col·laborar, en el seu dia a dia, per tal de promoure aprenentatges entre iguals situats en la seva realitat educativa que els permetin, en tant que oportunitats de desenvolupament professional, millorar la seva competència docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nuevos retos, nuevas oportunidades
La situació de la pandèmia causada per la covid-19 va provocar que a les escoles haguéssim de prendre decisions sobre com podríem constituir els grups bombolla per al curs 2020-2021. En el present article expliquem què va comportar la decisió de fer l’agrupament amb alumnes del mateix cicle i de nivell educatiu diferent, per no perdre la riquesa de les experiències prèvies realitzades amb grups d’iguals més heterogenis.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Daniel Innerarity: «Aprender es gestionar el desconocimiento»
«L'escola no és una mera prolongació de la família», assenyala el filòsof Daniel Innerarity, «sinó l'espai on es viuen les primeres experiències de diversitat, la qual cosa li porta a rebutjar el veto parental». Afirma que s'està parlant massa de competències i poc de coneixement i considera que viure en la societat del coneixement implica saber gestionar el desconeixement i la incertesa. Finalment, destaca la passió i l'atracció pel saber com a característiques d'un bon i una bona docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Allí donde viven... las aventuras
La literatura infantil és un mirall dels canvis socials, de l’evolució de les normes de convivència i de les relacions que estableixen les criatures a casa i a l’escola.Posar en mans de l’alumnat relats on pugui comparar les seves pròpies experiències amb les dels herois de paper és una bona manera d’incentivar la lectura. En aquest article algunes novel·les ens presenten el món escolar de diverses maneres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ya lo decía... Los principios pedagógicos antes que las fórmulas y las recetas
La mestra Rosa Sensat i Vilà és una de les figures més rellevants i representatives del moviment de renovació de l’escola pública que es va desenvolupar a Catalunya durant el primer terç del segle xx.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evidencia en la práctica: Aprendizaje social y emocional. ¿Nos escuchamos? La escucha abre la puerta al autoconocimiento y a la empatía
Apostar pels cercles de diàleg és invertir en el benestar emocional i relacional dels infants, sens dubte un aspecte clau en el procés d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje social y emocional
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Alerta mosquitos
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
eXeLearning para la creación de recursos educativos abiertos
A l’era d’Internet són cada vegada més nombrosos els docents que creen els seus propis materials, les lliçons que imparteixen i fins i tot les tasques que realitzen conjuntament amb altres companys i companyes. Una eina que facilita el disseny de processos d’aprenentatge, que podem adaptar al nostre alumnat i compartir amb altres docents és eXeLearning.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Integrando aprendizajes STEM y programación de robots en primaria
Una ciutadania plena en el món contemporani requereix coneixements bàsics de programació. L’experiència que us presentem integra el desenvolupament de destreses de programació amb l’aprenentatge de continguts científics i matemàtics, tot potenciant-ne els assoliments.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
CervetECO: reciclar no es moda, es educación en valores
El medi ambient s’ha de conservar i des de les escoles podem fomentar aquesta acció dins d’un marc d’educació en valors gràcies al qual els centres i les famílies col·laborin per assolir aquest objectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nuevos retos, renovadas incertidumbres. Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir del treball i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula. Utopedia: la comunidad de los libros. Encuentros
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Si no lo recordamos es que no lo habíamos aprendido
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.