Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Equitat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De com una pandèmia va fer caure un gegant
La pandèmia va suposar un punt d’inflexió en l’àmbit digital en la manera d’entendre i justificar el nostre intocable sistema educatiu. Ara és el moment de posar-nos a treballar per un model que permeti donar resposta als desafiaments del món actual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gemma Sebares-Valle, arqueòloga i divulgadora: «Ensenyar com es podia ensenyar història era tot un repte, i m’hi vaig llançar de cap»
Amb només 9 anys, una classe d’història va provocar que la Gemma Sebares-Valle es convertís, de gran, en arqueòloga. Després, la passió per explicar allò que més li agrada l’ha convertit en professora i divulgadora del nostre patrimoni.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentació del programa araArt
Des de sempre, l’escola catalana compta amb una rica experiència pedagògica i d’innovació educativa que ha mantingut vives les tradicions culturals del país, amb un ampli i divers teixit bastit per un conjunt plural d’iniciatives que s’han dut a terme des del professorat, els centres, les entitats educatives i l’Administració. El Programa araArt n’és un exemple.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
araArt, transformar a través de les arts
araArt és un programa d’ínnovació educativa del Departament d’Educació que promou la millora educativa a través de les arts. Proposa desenvolupar canvis i millores als centres al llarg de tres cursos establint vincles amb escoles o institucions artístiques a partir de processos d’aprenentatge, creació i recerca.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre amb les arts. Relacions i connexions
A l’Escola Lluis Castells, de Riudaura, en col·laboració amb la Universitat de Lleida, desenvolupem el Programa Àlber, gràcies al qual les arts i les manifestacions artístiques contemporànies esdevenen l’eix vertebrador en el procés d’innovació i canvi per tal d’esdevenir un centre educatiu inclusiu. Mostrem relacions amb el territori, entre els diferents àmbits curriculars, entre les diferents aules i entre els diferents projectes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Express-Art
El programa araArt ens ha donat l’impuls que necessitàvem per rescatar el treball que realitzàvem des de feia molts anys a l’escola durant les sessions d’expressió corporal. Hem tingut l’oportunitat d’enraonar tot l’equip i de reflexionar conjuntament com volem seguir aquest camí. Abordem els aprenentatges des de múltiples llenguatges donant resposta a la diversitat de l’alumnat que atenem. I sempre, aprenent juntes, aprenem molt millor.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Art pertot arreu
Aprendre a través de l’art és i ha estat sempre una prioritat a l’Institut Escola Les Vinyes. La forma com ho hem portat a terme des del nostre començament ha anat variant a partir del mètode de l’assaig i error i d’un procés de reflexió dels docents, de les seves experiències i de les entrades externes, les xerrades, les formacions i les visites a uns altres centres educatius que ens han aportat un llenguatge artístic i una nova mirada del que significa l’art a l’escola. A l’Institut Escola Les Vinyes hem passat de fer art a viure’l dins de l’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una banda musical a La Forja
L’Escola La Forja és un centre educatiu del Lluçanès amb pocs alumnes que, gràcies a la implicació de l’Ajuntament i les famílies, té una banda de música. El curs 2019-2020 vam participar en el programa araArt del Departament d’Educació per tal de fer créixer i potenciar les arts dins del nostre col·legi. Actualment tenim un projecte musical molt potent, que treballem de manera global i transversal des de tots els àmbits.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Acompanyar les sexualitats ens demana creativitat
L’acompanyament a les sexualitats i a les afectivitats que ofereix la cooperativa Magranes posa el focus en la revisió del model adultocèntric i en l’escolta de la saviesa de les infàncies i les adolescències, a fi d’establir vivències dialògiques que ens allunyin del tabú. Les arts escèniques i plàstiques són escenaris educatius que, a través de la diversitat de llenguatges, permeten projectar una mirada més afirmativa de les sexualitats, tot situant el cos i les seves possibilitats en el centre de les activitats realitzades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Globus sonda
Sabem que, com a mestres, no podem ensenyar-ho tot, per això un dels nostres objectius principals ha de ser motivar l’alumnat a voler seguir aprenent després de la unitat didàctica de torn. De vegades, eixe és precisament el major repte, trobar el catalitzador que faça germinar les ganes d’aprendre, d’esforçar-se, de voler-ne més. I quin millor desafiament ens podem plantejar que voler assolir alguna cosa que parega impossible?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Intervenció comunitària a través de l’art
Aquest article presenta una experiència d’intervenció comunitària a través de l’art a escoles rurals de la província de Guadalajara. S’ha treballat des de l’escola en la relació amb la comunitat per representar les formes de vida, els costums i les arrels dels pobles, i hi han col·laborat la comunitat local, la comunitat educativa, els diversos agents i entitats de l’entorn i l’escola rural; i s’afavoreix així l’arrelament i la valoració del territori.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ODS en acció! ODS 5: Igualtat de gènere
Benvinguts i benvingudes al nou tema del curs: Els ODS en acció. Pretenem empoderar els professionals del món cultural i educatiu per treballar els objectius de desenvolupament sostenible a les aules o als centres i que entre tothom siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. En aquesta proposta abordem l'ODS 5: Igualtat de gènere.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ODS en acció! ODS 6: Aigua neta i sanejament
Benvinguts i benvingudes al nou tema del curs: Els ODS en acció. Pretenem empoderar els professionals del món cultural i educatiu per treballar els objectius de desenvolupament sostenible a les aules o als centres i que entre tothom siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. En aquesta proposta abordem l'ODS 6: Aigua neta i sanejament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ODS en acció!: Carnet ODS (actualitzat)
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu el Carnet ODS per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ODS en acció!: Rúbrica d'avaluació
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu la rúbrica d'avaluació per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una mirada geomètrica a una obra de Van der Leck
Treballar l’art dins de l’aula de matemàtiques representa una gran ocasió per tal de promoure una mirada geomètrica del món des d’una perspectiva artística. En aquest article es presenta una proposta didàctica que promou l’ús comprensiu dels moviments en el pla amb infants de cinquè de primària a través de l’establiment de connexions entre la geometria i l’art.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Taules de programació: Una mirada geomètrica a una obra de Van der Leck
Treballar l’art dins de l’aula de matemàtiques representa una gran ocasió per tal de promoure una mirada geomètrica del món des d’una perspectiva artística. Aquí trobareu les taules de programació de la proposta didàctica «Una mirada geomètrica a una obra de Van der Leck» que promou l’ús comprensiu dels moviments en el pla amb infants de cinquè de primària a través de l’establiment de connexions entre la geometria i l’art.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Plató
A Les Lleis Plató ens diu que, com que es governa per a homes, i no per a herois, cal establir lleis per fer possible la convivència política i, a més a més, amb preàmbuls religiosos per assegurar-ne el compliment. En aquest, el seu últim text, la proposta educativa de La República ja no sembla que és suficient.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què ens diu la recerca científica?: Aprenentatge basat en problemes
Enfront dels mètodes transmissius, l’aprenentatge basat en problemes millora l’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'evidència en la pràctica: Aprenentatge basat en problemes. Projecte basat en bones preguntes que evidencien l'aprenentatge
L'evidència d’aprenentatge és tot allò que mostra que s’està produint adquisició de coneixements. Docents i aprenents recullen evidències en funció dels objectius proposats, les analitzen i prenen decisions per millorar. Una manera d’aconseguir-ho és emprar la metodologia del treball per projectes basats en bones preguntes mitjançant l’aprenentatge cooperatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Preguntes amb resposta...
Actuar a favor del clima comença per entendre què ens està passant, i també per fer-ho entendre a les persones del nostre entorn. Quan la nostra feina és l’educació, la responsabilitat que tenim és doble. Heus aquí una col·lecció de preguntes que potser ens plantegem. I que tenen resposta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El riu et necessita
L’alumnat de 5è de primària del CEIP Ecoescola La Immaculada, de Salar, un municipi granadí de 2.600 habitants, va descobrir, durant una sortida a l’entorn, que les aigües residuals del poble s’abocaven directament sense depurar al riu que travessa la localitat. Més endavant van esbrinar que els veïns i les veïnes desconeixien aquesta situació i van embarcar-se en el projecte de conscienciar i mobilitzar la ciutadania per aconseguir la licitació d’una estació depuradora d’aigües residuals (EDAR).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una margarida no és una flor
El lliurament d’un ram de flors a una investigadora en un centre educatiu en un acte del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència pot convertir-se en un context significatiu per desenvolupar un taller STEAM sobre continguts per a educació primària relacionats amb la biodiversitat vegetal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Creant confiança amb les famílies des del primer dia
La família és bàsica per als infants i l’escola constitueix l’altre gran puntal per a ells. Consegüentment, és important que totes dues institucions puguin anar de bracet pel que concerneix a la seva educació. Per això, cal teixir complicitats i establir un vincle de confiança, bàsic i indispensable, que ajudi a compartir el que les uneix i que pugui oferir l’acompanyament necessari durant el creixement de les criatures com a persones.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competència emocional. respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: Perdut al museu
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: Et necessitem
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: Evolutius
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hem llegit: Cuando sea mayor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trobades i convocatòries
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pantalons foradats