Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gestió de les tecnologies digitals
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Elements per fer la transformació digital als centres educatius
El procés de transformació digital a les escoles resulta difícil de materialitzar si no existeixen figures que l’integrin a la rutina acadèmica. Per aquest motiu cal comptar amb agents que actuïn com a eixos vertebradors. Els més significatius són els docents en actiu i els aprenents de mestre, els responsables acadèmics i de transferència digital, així com les aliances amb la universitat i la comunitat educativa. Les línies següents recullen una breu definició dels rols que desenvolupen, així com la rellevància que tenen en el procés de transformació digital.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Vèncer la resistència a l´ús de les tecnologies digitals als centres educatius
Les tecnologies digitals són presents en tots els aspectes de la vida quotidiana. La ciutadania les empra de manera generalitzada i s’ha adaptat als nous processos tecnològics. En canvi, des dels centres educatius encara s’aprofiten de manera tímida i, segons la predisposició del docent i/o de l’aposta de la pròpia institució educativa, hi són més o menys presents. En aquest article hi revisarem les barreres i les resistències que es poden trobar en un centre educatiu que impedeixen una integració més gran de les tecnologies digitals en contextos pedagògics, també s’hi proposaran algunes idees i accions que poden afavorir l’eliminació d’aquestes problemàtiques detectades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Superar les bretxes digitals
L’aprenentatge híbrid combina sessions presencials amb sessions de treball individual o grupal en entorns virtuals. Com es veurà al llarg de l’article, la versatilitat d’aquest model permet adaptar el procés d’aprenentatge a les característiques pròpies de cada edat, etapa educativa o condicions individuals de cada aprenent, i combina el millor de l’aprenentatge presencial (cohesió grupal, col·laboració, implicació) i la virtualitat i l’asincronia (treball reflexiu, treball dirigit i autonomia de l’estudiant).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
DIGITRANS, el projecte de digitalització de l'escola Marià Fortuny
L’article explica les quatre fases per les quals ha passat el projecte DIGITRANS fins arribar al que és avui dia, un programa sustentat sobre quatre pilars: l’alumnat, com a agent actiu del seu propi aprenentatge; la formació del professorat en noves metodologies i competència digital; l’aprofitament de l’entorn i les oportunitats que ens brinda, i el paper de les famílies com a agents necessaris del canvi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'estratègia digital a l'Escola Doctor Alberich i Casas
Com és que les tecnologies digitals han esdevingut de manera natural un dels eixos del sistema educatiu? De quina manera les escoles hem potenciat les comissions digitals per esdevenir els garants de la competència tecnològica entre els professionals i entre tots els infants? Tot seguit expliquem com hem donat resposta a les principals preguntes que ens vam formular abans d’iniciar aquest procés i que potser podran servir d’inspiració per a uns altres centres que estiguin començant aquest periple.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La mentoria digital dins del Pla d´Educació Digital de Catalunya
L’equip de mentors i mentores digitals està format per ensenyants que, fent d’assessors tècnics docents, responen a una necessitat concreta creada al Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), com és el desenvolupament de la cultura tecnològica als centres educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entrevista a Mercè Gisbert, experta en tecnologia educativa
Tot i que fa anys que la competència digital del personal docent s’està treballant a diferents nivells, coincidint, o no, amb els reptes que van aparèixer durant els períodes de confinament, en l’àmbit català s’han fet passos endavant de manera molt ràpida. Per mirar d’aclarir quin és el moment actual, ens hem adreçat a Mercè Gisbert, catedràtica de Tecnologia Educativa del Departament de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què ens diu la investigació?: Els deures escolars
Els deures serveixen de molt poc o res a l’educació primària, poc o molt poc a la secundària inferior i són més rellevants a la secundària superior.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'evidència en la pràctica: Són els deures un deure de l´educació, o és l´educació en si el propi deure?
A l’Escola Virolai els deures són una continuïtat dels aprenentatges, i han de tenir un propòsit, ser eficients, estar vinculats a l’adquisició de coneixements i motivar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.