Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Repensar els patis escolars
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per què cal repensar el temps del pati a les escoles?
En aquest article s’analitzen algunes dimensions clau que han de desenvolupar els centres educatius en els moments del pati. Des d’una mirada que va més enllà de les qüestions espacials, d’infraestructures i recursos de temps i materials, cal endinsar-nos en aspectes com són la seguretat, les transicions dels recessos, el compromís de l’estudiant i de l’adult, els comportaments prosocials i antisocials i l’empoderament de l’estudiant. Sense renunciar a considerar les condicions físiques i l’organització dels espais i materials que ajuden a garantir estàndards de seguretat, també hem de posar el focus en les conductes, la supervisió i les relacions personals que s’hi generen. Podem afirmar que cal repensar totes aquestes dimensions com a aspectes clau del projecte educatiu de centre i com a aspectes que cal considerar en la formació inicial del futur mestre. En resum, cal afavorir conductes saludables de tota la comunitat educativa en aquest espai de l’horari escolar que pot esdevenir una influència clau en la formació integral dels nostres nens i nenes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
The Great Recess Framework (GRF-OT): una eina per avaluar els recessos escolars des d'una perspectiva holística
Aquest article que ens arriba des d’Oregon (EUA) presenta el Great Recess Framework, fruit d’un projecte col·laboratiu entre Playworks, una organització sense ànim de lucre, i investigadors amb experiència en escola, salut i desenvolupament social en infants. Mitjançant aquesta eina es mostra el paper cabdal dels recessos en l’aprenentatge i el desenvolupament de nenes i nens.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pauses actives a l'aula
L’adquisició d’hàbits saludables que afavoreixen el desenvolupament personal i social de l’alumnat està implícita en el sistema educatiu. Aquesta implementació permet fomentar una cultura saludable que promou la inversió en salut. En aquest article es presenten els beneficis de les pauses actives que tenen el propòsit de generar benestar físic i psíquic en l’alumnat, empoderar-lo i afavorir el clima de l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Canviem el nostre pati
A partir de la participació de tots els membres de la comunitat educativa −mestres, alumnes i famílies− es planteja la necessitat de canviar el nostre pati. Pretenem diversificar les activitats i també canviar, afegir, remodelar espais del pati de manera que hi hagi oportunitats perquè tothom gaudeixi de l’estona de l’esbarjo. La intenció és continuar aquest projecte durant els propers cursos, remodelant-lo i adaptant-lo a les necessitats i la diversitat de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Essencial transformació al pati
Des de la seva creació, a l’escola Cinta Curto es transpira, per cada porus de la seva estructura, essència d’implicació educativa i entre les seves creences se sent l’olor de la ferma confiança en la ineludible transformació dels processos d’aprenentatge. Per aquest motiu, des de l’inici de la seva trajectòria ha centrat la majoria dels seus sentits a observar, provar i integrar les possibilitats que ens aporta el món actual, tan canviant i divers, però que alhora ofereix aromes de renovació pedagògica que aporten notes de frescor a les respostes que oferim davant les necessitats educatives actuals i seguretat per gestionar eficaçment els reptes educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entrevista a Divina Farreny, gerent del CatSalut de la Regió Sanitària de Lleida i de la Regió Sanitària d’Alt Pirineu i Aran
Divina Farreny, és llicenciada en ciències de l’activitat física i l’esport (INEFC, UdL), tècnica superior en prevenció de riscos laborals, especialitat en seguretat en el treball (Departament de Treball) i màster en hisenda local i autonòmica per la UdL.
Ha exercit com a infermera principalment a la Residència Llar de Sant Josep de Lleida, i també a l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida, a l’Hospital Santa Maria i a l’atenció primària de Lleida Rural Sud. Fins al moment ha estat coordinant la Secció de Salut Pública de la Diputació de Lleida. També va implementar el pla d’activitat física, esport i salut (PAFES) a les terres de Lleida.
Actualment, és la gerent de CatSalut de la Regió Sanitària Lleida i de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, i també membre de la Càtedra de Desenvolupament d’Organitzacions i Territoris Saludables (DOTS-UdL).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.