Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar contra els discursos de l´odi
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cap a on anem ara?
El salt tecnològic que ha tingut lloc en l’educació posterior a la covid ha estat impressionant i ha garantit que la docència pogués continuar. Però, malgrat el que s’ha viscut, l’ensenyament vol prosseguir, amb unes arrels tecnolò-giques mínimes, incapaces de sostenir l’arbre de l’educació refermada du-rant segles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escoltar un llibre
L’alumnat de llengua i literatura catalana de quart d’ESO de l’institut Premià de Mar (Barcelona) ha llegit Aloma, de Mercè Rodoreda, audiollibre narrat per l’actriu Clara Segura (Grup62àudio), de 4 hores i 33 minuts de durada. A continuació, analitzem les accions que ens han funcionat per treballar amb l’audiollibre i les que no.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lluís Vila: «A les escoles, a part de més mestres, també hi calen uns altres perfils professionals, com ara el de l´educadora i l´educador social»
Tan bon punt comencem a parlar, el protagonista d’aquest retrat fa que em pregunti si l’escola s’ha quedat encarcarada en pràctiques del passat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Qüestionar el discurs de l´odi des de l´educació
El discurs de l’odi és una eina comunicativa utilitzada pel populisme xenòfob, corrent ideològic que darrerament està augmentant. Una educació com-promesa amb el fet de continuar aprofundint en les nostres democràcies inacabades requerirà apostar per espais de diàleg reflexiu orientats a comprendre com opera aquest mecanisme discursiu en el context actual i que així pugui ser qüestionat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Que no te confundan»
A l’experiència que us presentem s’hi descriu un programa que neix de la necessitat de potenciar la capacitat de l’alumnat de fer front als discursos d’odi que embolcallen la seva vida, mirant d’identificar-los, de valorar-ne la credibilitat i de poder-se’n formar una opinió pròpia. Amb aquesta finalitat es presenta als nois i noies un material que identifica els discursos més habi-tuals, contraposant-los a les dades reals que ofereixen les fonts solvents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Narratives per al canvi
El treball de la Fundación porCausa ofereix un ampli material útil per dinamitzar el diàleg sobre els discursos d’odi. En aquest article s’hi ofereixen algunes pistes que ens ajudaran a analitzar els components del discurs antimigratori, assenyalar el paper dels mitjans i les xarxes socials per pro-pagar-lo i repensar les regles narratives que utilitzem.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Inclou la convivència
Partint de la premissa que l’escola inclusiva és la que té cura de la convi-vència, l’article aborda qüestions com ara el respecte a la diversitat, la formació permanent del professorat i l’acompanyament necessari a tots i cadascun dels membres de la comunitat educativa. És responsabilitat del professorat generar un clima adequat de convivència que garanteixi la in-clusió i que contribueixi a crear una societat més plural i més justa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La LOMLOE a debat: què modifica la nova llei?
El 29 de desembre de 2020 es publicava al BOE la LOMLOE, la més recent de les lleis orgàniques d’educació. Aquesta nova modificació ha suscitat debat mediàtic i entre la comunitat educativa. En aquest article s’hi analitza la llei i s’hi reflexiona sobre els factors que incideixen en la revisió periòdica de la llei orgànica que regeix el dret a l’educació. Per acabar, s’hi recullen aquells aspectes de millora que s’inclouen en la normativa actual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Congrés Internacional Intertemporal Ecofeminista
Investigant de manera cooperativa i interdisciplinària ens vam posar a la pell de personatges vinculats amb l’ecofeminisme. En aquesta experiència, co-ordinada pel col·lectiu educatiu Obrim una finestra al món, diversos centres públics de secundària ens vam reunir per recrear el passat, reflexionar sobre el present i traçar les línies cap a un futur per a una humanitat compromesa, lliure, inclusiva i capaç de cuidar d’ella mateixa i del seu entorn.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Música i gènere
Actualment podem escoltar música en qualsevol lloc on siguem. Uns sons els percebem indirectament i uns altres els seleccionem nosaltres mateixos. La música és accessible i escoltada per milions de joves cada dia de la seva vida. Davant d’aquest fet, és molt important analitzar el contingut, el signi-ficat i l’impacte de les lletres de les cançons que els arriben.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Relacions entre la família i l´escola en un curs marcat per la covid-19. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La crisi no permet fer-se enrere
L’afirmació que tota crisi pot representar una oportunitat per renovar-se i per canviar pot ser certa en determinats casos. Una mica d’aquest fenomen l’estem experimentant a l’escola secundària amb la pandèmia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cap al residu zero
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el consum creixent d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i la capacitat de fer-ho. Encara hi som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Il·lusió que ve i que se´n va
Alumnes del màster de secundària i professorat novell expliquen la primera vegada que es van trobar amb una situació nova, algun fet de la pràctica docent que els va cridar l'atenció o una experiència que volen destacar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La recomanació de...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Guapis, la hipersexualització de les nenes
La pel·lícula francesa Mignonnes (2020), Guapis en castellà, és el primer llargmetratge de la cineasta d’origen senegalès Maïmouna Doucouré, on es ressegueix l’experiència de l’Amy (Fathia Youssouf), una preadolescent afri-cana recentment instal·lada a França que intenta fugir de la repressió patri-arcal de casa seva tot abraçant els suposats aires de llibertat d’una colla d’amigues que ballen twerking.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entre costures
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.