Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Volver a la esencia
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Profesionalizar y dignificar la dirección
Professionalitzar i/o dignificar la direcció escolar són conceptes que s’han de saber equilibrar per a poder acompanyar de la millor manera possible els professionals que hauran de desenvolupar aquest paper.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Marcos Marrero, maestro de primaria y formador docente: «Los alumnos me piden más horas de matemáticas»
Hi ha moments en què un descobriment inesperat pot capgirar el rumb professional d’una persona. Això li va passar al Marcos Marrero, professor d’Educació Física, que el 2009 va experimentar un enamorament sobtat i absolut per les matemàtiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Contra cualquier distopía! Leamos para ensanchar el área del pensamiento
Segons els darrers informes sobre les habilitats lectores, hi ha un percentatge alt d’alumnes que tenen un nivell intermedi pel que fa al rendiment lector i són pocs els que se situen en nivells alts o molt alts. En aquesta presentació exposem les conseqüències d’aquesta situació, al mateix temps que aportem raons que posen en relleu el valor que tenen les experiències que es mostren en aquest monogràfic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca escolar, pilar de la comprensión lectora en la escuela
Una biblioteca escolar que respon al model de BIBLIO.LAB serveix per donar resposta, des de les seves pràctiques quotidianes, a la definició de comprensió lectora del PIRLS segons la qual els lectors construeixen significat amb l’accés a una varietat de textos, llegeixen per aprendre, llegeixen gaudint i participen en comunitats de lectors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cuentos en familia: un espacio para leer, comprender y conectar
Les realitats plurilingües i pluriculturals que caracteritzen les nostres escoles requereixen unes pràctiques que facilitin la participació de les mares i els pares. En aquest article s’hi comenta l’experiència d’un taller de lectura en família i s’hi mostra com ha permès promoure no només la comprensió lectora, sinó també el descobriment i la mobilització de les pràctiques familiars de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desatascar, o cómo conseguir mejorar en comprensión lectora
Les activitats de promoció de la comprensió lectora estan en funció de conèixer els contextos i els interessos de l’alumnat, de crear els moments oportuns per promoure la lectura i per implicar activament, i amb esperit positiu, els companys de viatge més propers: la família i l’escola. Mirem de tenir-ho en compte i llancem-nos a provar-ho.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una experiencia de transformación compartida
Un procés de canvi en l’enfocament pedagògic de l’escola, iniciat en l’educació infantil, ha impulsat la transformació dels plantejaments de l’educació primària. En el disseny d’unes pràctiques coherents hem descobert els beneficis de l’enfocament del disseny d’aprenentatge universal i també els estem aplicant en les activitats relacionades amb el desenvolupament del procés lector.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Resultados en comprensión lectora de diez años de «Llegim en parella»
En aquest article s’hi presenten evidències de millora en comprensió lectora, amb l’ànim de posar al servei de la comunitat educativa la recerca desenvolupada després de 10 anys de pràctiques de tutoria entre iguals en aules de primària d’escoles catalanes que han desenvolupat el programa «Llegim en parella», tutoria entre iguals per al desenvolupament de la comprensió lectora.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Compartimos una mirada coeducativa a partir de un álbum ilustrado: Los amantes mariposa
Proposem una activitat reflexiva i engrescadora que posa èmfasi en el valor de la llibertat, del respecte, de la tolerància i de la tenacitat per vèncer els estereotips de gènere. D’una banda, convida a reforçar les relacions socials i els vincles amb les altres persones tenint la solidaritat i l’empatia com a guies clau i, d’una altra, a enfortir el desenvolupament individual integral.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un proyecto intergeneracional: homenaje y aprendizaje
Aquest article mostra el desenvolupament d’un projecte d’aprenentatge servei que combina l’experiència dels usuaris d’un centre de dia per a gent gran amb les inquietuds de l’alumnat del CP Dolores Medio. Sota aquesta idea es tracten diferents línies de treball, de les quals destaquen el reconeixement social de la gent gran i el debat al voltant de conceptes socials clau com ara la democràcia, l’educació, la tradició o el benestar emocional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Juegos para aprender Historia en el aula AICLE
Aquest article resumeix un projecte basat en l’ABJ per revisar els continguts d’història a l’àrea de Social Science. A través de tres jocs adaptats per la docent (Burro, Memory i Timeline), l’alumnat de 4t de primària d’una aula AICLE repassa els continguts principals de Prehistory, Iberians and Celts, i Roman Empire.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡El carné ODS en acción!
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu el Carnet ODS per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Carné ODS. Actividades ODS 17
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips en l'assoliment de l'Agenda 2030 a nivell local. Aquí us proporcionem el Carnet ODS per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Carné ODS. Actividades ODS 16
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips en l'assoliment de l'Agenda 2030 a nivell local. Aquí us proporcionem el Carnet ODS per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. En aquesta ocasió treballem l'ODS 16. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carné ODS y recortables
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gramsci: El maestro como agente intelectual
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué nos dice la investigación científica? La participación activa de las familias
El desenvolupament i aprenentatge de l’alumnat està estretament vinculat a la naturalesa comunicativa i dialògica de la societat. L’aprenentatge s’accelera quan multipliquem i diversifiquem les interaccions socials sota determinades condicions, com la igualtat i la qualitat d’aquests diàlegs. Involucrar activament les famílies en els centres educatius en diferents espais millora els resultats i la convivència; independentment del seu nivell socioeconòmic o educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evidencia en la práctica: La participación de las familias ha cambiado nuestra escuela
A la nostra escola, l’èuscar és la llengua d’ensenyament principal. Al barri poques famílies saben parlar-lo i, tot i així, hem obtingut la seva participació. La nostra motivació és procurar que tot l’alumnat assoleixi l’èxit acadèmic i social, sense excepcions. En aquest article expliquem com ho fem i les claus per reeixir en aquesta empresa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Preguntas con respuesta...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hay que interiorizar el paisaje vivido para revivir la experiencia
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una propuesta STEM para trabajar el cambio climático
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Cómo la lías, Lía!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pájaros en la cabeza
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
OFF
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Innovación y mejora de la práctica educativa: una estrategia colaborativa
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Encuentros y convocatorias
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Navidad 2023. Decrecimiento o consumo