Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Los ODS en acción!: Carné ODS (actualizado)
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu el Carnet ODS per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Los ODS en acción!: Rúbrica de evaluación
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu la rúbrica d'avaluació per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
PIRLS y comprensión lectora... System failure
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Leer o esa llave mágica que puede abrir muchas puertas
La literatura és el punt de partida en el camí lector i està present en totes les generacions. El seu abast és tal que davant el reclam de «hi havia una vegada» s’obre la porta a la fantasia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Eric Hernàndez Arancón, comunicador, docente y cantante: «Soy un Clark Kent que forma y un Superman que canta»
Als 8 anys, l’Èric Hernàndez ja jugava a passar llista i a posar notes. Ho feia amb una agenda a la mà i amb els ninots que tenia per casa com a alumnes imaginaris. De fet, gràcies al seu tutor de segon de primària, ja havia decidit ser mestre «per ajudar els nens i nenes de l’escola on treballés a conèixer el món que els envoltava i fer-ho des del cor». Als 10 anys, però, va fer una altra descoberta que marcaria la seva vida: va conèixer per primer cop el món de les orquestres de la mà del seu tiet i se’n va enamorar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Poyecto Escolta'm: acción tutorial y bienestar emocional
El projecte Escolta’m crea entorns agradables, facilita moments en petit grup, ensenya a ser resilients, valora les fortaleses, proporciona recursos per gestionar les emocions, escolta i comprèn les vivències dels infants i joves tot fomentant actituds proactives i buscant l’aspecte positiu de la situació, potencia que tinguin més autoconeixement i, en tot moment…, escolta, comprèn, dona temps, busca alternatives, reforça, acompanya, empodera i crea vincle.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Proyecto Escolta’m: primeras oportunidades
L’escola és l’espai per excel·lència on la socialització de l’infant adquireix una importància especial. Aquesta relació amb els altres infants i amb les persones educadores l’ajuden a construir una imatge positiva d’ell mateix i alhora fomentar el respecte vers la resta de gent. El projecte Escolta’m, treballat ja des de les primeres etapes educatives, permet crear espais de relació respectuosa on es pot fomentar el vincle positiu amb les persones que formen part de la comunitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El proyecto Escolta’m, una oportunidad para aprender en un entorno multicultural
Les propostes i els projectes emocionals constitueixen la base de l’equilibri personal i incideixen directament en el benestar de l’individu i del grup. La necessitat a nivell curricular no sempre queda ben recollida o identificada, però a la nostra escola ha estat clau per facilitar el progrés acadèmic i la millora del rendiment.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Proyecto Escolta’m: habilidades para la vida y oportunidades de éxito
De la mateixa manera que passa a les nostres vides particulars de persones adultes, els infants també tenen la necessitat de ser escoltats. I l’escolta activa és una acció senzilla però realment complexa, perquè, a mesura que anem creixent, s’incrementa la necessitat que tenim de sentir-nos escoltats. Paradoxalment, sembla que l’infant, a mesura que va adquirint més habilitats per comunicar-se, deixa de fer-ho o, si més no, ho fa d’una manera menys espontània.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
PIRLS 2021: la lectura, la escuela y la vida
Ser lector implica aprendre a llegir, a gaudir de la lectura i llegir per aprendre. S’analitzen resultats de PIRLS atenent el que resolen els estudiants de la mostra catalana. Si bé dues terceres parts dels participants poden llegir textos senzills i solucionar tasques fàcils, els escrits i les tasques més difícils se’ls resisteixen, perquè impliquen estratègies d’elaboració que cal ensenyar i practicar més enllà de l’aprenentatge de la lectura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ciencia indagatoria en la escuela
L’article descriu una experiència duta a terme a l’Escola Lluçanès (Prats de Lluçanès), on es prioritza les pràctiques científiques en els projectes per conèixer l’entorn proper. Després de diferents anys de formació en ensenyament de les ciències, el centre ha dissenyat unes icones pròpies per identificar cada habilitat científica i afavorir una ciència indagativa on es prioritza l’argumentació i la comunicació entre iguals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un material para activar la competencia plurilingüe del alumnado en un aula multilingüe
Aquest article presenta un material creat per un alumne de pràctiques de la Universitat Autònoma de Barcelona des de la perspectiva del plurilingüisme. Primerament, s’hi descriu el lloc on s’ha implementat la proposta educativa i el perquè. A continuació, s’hi mostra un material titulat Memory dels aliments, que pretén fomentar la competència plurilingüe com quelcom que permet expandir el repertori lingüístic a través de l’ús. Partint d’aquesta proposta, s’avalua aquest material tenint en compte la tecnologia com a element motivador i com serveix de pont per valorar el fons de coneixement i identitari del nostre alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El ApS, una oportunidad para desarrollar el nuevo currículo
Les modificacions que s’han produït darrerament en el currículum poden trobar moltes eines per desenvolupar-lo que ja es feien servir amb anterioritat, però que si les mirem amb ulls nous ens obren camins il·limitats. Aquest és el cas de l’aprenentatge servei.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Los ODS en acción!: ODS 10: Reducción de las desigualdades
Benvinguts i benvingudes al nou tema del curs: Els ODS en acció. Pretenem empoderar els professionals del món cultural i educatiu per treballar els objectius de desenvolupament sostenible a les aules o als centres i que entre tothom siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. En aquesta proposta abordem l'ODS 19: Reducció de les desigualtats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Los ODS en acción!: ODS 9: Indústria, innovación e infraestructura
Benvinguts i benvingudes al nou tema del curs: Els ODS en acció. Pretenem empoderar els professionals del món cultural i educatiu per treballar els objectius de desenvolupament sostenible a les aules o als centres i que entre tothom siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. En aquesta proposta abordem l'ODS 9: Indústria, innovació i infraestructures.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«¿Qué mundo queremos?». Propuesta de una situación de aprendizaje
«Quin món volem?» és una situació d’aprenentatge interdisciplinari per treballar la discriminació al cicle superior d’educació primària. El repte que es planteja a l’alumnat és que conegui la biografia de quatre personatges rellevants d’àmbit mundial per haver lluitat contra diferents tipus de discriminació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tablas de programación: «¿Qué mundo queremos?». Propuesta de una situación de aprendizaje
«Quin món volem?» és una situació d’aprenentatge interdisciplinari per treballar la discriminació al cicle superior d’educació primària. El repte que es planteja a l’alumnat és que conegui la biografia de quatre personatges rellevants d’àmbit mundial per haver lluitat contra diferents tipus de discriminació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lev Semiónovich Vigotski
Lev Semeónovitx Vigotski és ben conegut entre els educadors per algunes de les seves teories, en particular per la teoria historicocultural, que ens ajuda a situar el desenvolupament humà en la relació entre els subjectes i el món. Una part important de les seves primeres idees estan recollides al llibre Psicología del arte (1972).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evidencia en la práctica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Hablar y escribir para ser conscientes de la realida
Interpel·lar els infants sobre la seva identitat amb propostes d’escriptura amb finalitat comunicativa els ajuda a aprendre i créixer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Preguntas con respuesta
Actuar a favor del clima comença per entendre què ens està passant i també per fer-ho entendre a les persones del nostre entorn. Quan la nostra feina és l’educació, la nostra responsabilitat és doble. Heus aquí una col·lecció de preguntes que potser ens plantegem. I que tenen resposta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Catalyst: un recurso de aprendizaje profesional, colaborativo y basado en evidencias para líderes docentes
El Catalyst és un material de formació dissenyat per sostenir i promoure el canvi, l’aprenentatge professional i el desenvolupament de líders docents, tant dins de les escoles com entre escoles. Consisteix en dos conjunts de targetes de recursos basades en evidències, producte d’una recerca aplicada sobre el lideratge a les escoles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Promover la cultura científica desde los feminismos para revertir las desigualdades en el futuro
Existeix una desigualtat de gènere en relació amb la percepció, la participació i l’elecció de les disciplines cientificotècniques. La finalitat d’aquest article és descriure una activitat que relaciona dues disciplines, la literatura i la ciència, i que pretén potenciar la cultura científica feminista i contribuir a extingir aquesta desigualtat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Piedra a piedra, paso a paso
La construcció d’una paret de pedra seca per protegir la nostra escola és un projecte ubicat dins del marc de la
Pregunta interessant, una proposta pedagògica utilitzada al centre i situada dins de l’estratègia d’aprenentatge que anomenem
indagació. El projecte sorgeix de la necessitat de protegir el nostre centre de possibles inundacions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los atajos no son siempre el mejor camino para llegar a la cima: Niveles de conocimiento y de aprendizaje matemático
Fer camí per arribar al cim es pot plantejar de forma obsessionada per assolir l’objectiu en un temps determinat i per superar reptes tot seguint pels corriols i les dreceres pels quals ens porta el guia sense parar atenció en tot allò que ens envolta a cada pas. Es pot fer, també, amb parsimònia, sense presses, lentament, gaudint de cada element de l’entorn per on passem. En el primer cas, probablement no serem capaços de refer el camí de nou i tots sols. En el segon, la multitud de referents que hem copsat al llarg del camí, probablement, sí que ens pot permetre seguir l’itinerari de nou.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enseñar distinto (2/3)
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Equipos contentos, equipos potentes. ¿Por dónde empezar?
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomendaciones de Bibliomedia: La carta del abuelo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomenaciones de Bibliomedia: Mitos en el cielo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomendaciones de Bibliomedia: Imparables: Diario de cómo dominamos la Tierra
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Encuentros y convocatorias
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena elecciones