Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cap on va el càlcul escrit?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 148: Nosaltres usem Internet, no n'abusem.
Presentem Internet com a recurs i protagonista d'aquesta proposta didàctica dintre de la matèria d'educació per a la ciutadania i els drets humans. Utilitzarem aquesta eina com a instrument d'aprenentatge social i simulació per desenvolupar continguts propis de l'esmentada matèria: identitat i iniciativa personal; convivència i valors cíviccs, i capacitat crítica i iniciativa personal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'acollida: debat obert.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aplicar matemàtiques per ser coherents.
La utilització dels coneixements en situacions del món real és un dels reptes del treball per competències. L'article mostra de manera pràctica i directa com des de la matemàtica es poden afrontar situacions de la vida quotidiana i es relacionen amb altres coneixements i àrees d'aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Geometria amb alumnes cecs: descobrim les formes.
En aquest article, hi presentem un material didàctic per entendre la geometria, d'elaboració senzilla i destinat a alumnes amb problemes visuals o sense. Permet treballar conceptes com ara la textura, la mida i la geometria plana des de la vessant manipulativa, amb la qual cosa contribueix al desenvolupament sensorial de l'alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Matemàtiques amb música: aprenem les taules de multiplicar cantant.
Hi ha continguts purament memorístics dins l'aprenentatge escolar que no poden ser obviats. Actualment, tendim a centrar-nos en tots aquells conceptes i procediments que podem aprendre de forma significativa. Però, i allò que no tenim altre remei que memoritzar? Aquest procés pot ser més amè si utilitzem la música.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Matemàtiques atractives.
Des de fa més d'un segle, vam viure certament una època de gran desencantament, tant per part del professorat com de l'alumnat en l'aprenentatge i l'ensenyament de la matemàtica. Quin és el motiu del rebuig dels estudiants cap a les matemàtiques? Com es pot explicar que el fracàs escolar incideixi especialment en aquesta àrea?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recull de materials. Recursos matemàtics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
És possible la col·laboració entre la familia i l'escola en contextos de dificultat?
Actualment, estem centrats a definir de quina manera els centres escolars poden esdevenir contextos socials en què es formi tot l'alumnat sense exclusions, els docents aprenguin a millorar la cultura escolar i desenvolupar-se professionalment i les famílies puguin compartir un sentiment de pertinença a un projecte educatiu comú.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aula d'acollida, una eina útil per a la integració de l'alumnat nouvingut.
És evident que els nous temps fan de l'escola un espai cosmopolita. Actualment, les alumnes i els alumnes que la conformen provenen de països i de cultures diversos i, molt sovint, parlen llengües força diferents de les nostres. Tota aquesta realitat incideix en l'àmbit educatiu. L'aula d'acollida neix, doncs, amb l'objectiu de facilitar els aprenentatges bàsics, a la vegada que vetlla per la plena inserció de l'alumnat a la nostra societat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El silenci a l'aula.
Els avisos, les demandes de silenci, el crit de to alt que emet un ensenyant cap als seus alumnes no exerceix sempre el mateix efecte. Depèn, és clar, de cada docent i de cada estudiant. Però sovint tenim en compte l'emissor (sobretot si som nosaltres, els mestres), el receptor (els alumnes) i deixem de banda el missatge, és a dir, el ½Calleu!+, en les diferents versions en què es pot presentar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El treball de l'ensenyant d'educació especial amb alumnat que presenta dificultats lingüístiques.
Al nostre centre, l'educació especial no és concebuda com l'educació d'un tipus d'alumnat, sinó que és entesa com el conjunt de recursos personals i materials posats a disposició del sistema educatiu perquè aquest pugui respondre adequadament a les necessitats que, de forma transitòria o permanent, poden presentar alguns alumnes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aplicacions didàctiques informatitzades a l'aula de pedagogia terapèutica: els programes d'autor.
Aquest article realitza una proposta metodològica basada en el disseny de materials curriculars mitjançant programes informàtics d'autor. El treball amb aquests programes a l'aula de pedagogia terapèutica facilita l'adaptació dels continguts al context de l'aula i a les necessitats educatives especials de cada alumne.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els hàbits lectors dels pares i les mares condicionen l'interès per la lectura dels seus fills i filles?
El tema que aquí ens ocupa és esbrinar quins són els hàbits de lectura dels pares i les mares i constatar si influeixen o no en l'adquisició d'aquests mateixos hàbits en els seus fills i filles. Les dades utilitzades per fer la investigació són el resultat de cinquantasis enquestes contestades per pares i mares d'infants d'educació primària, que ens serveixen per veure que la motivació dels infants envers la lectura no depèn només de la família, sinó també de l'escola i de la societat, que han de treballar conjuntament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El centre de formació d'adults de Sant Celoni. Vint anys de poder!
El centre de formació d'adults de Sant Celoni celebra el seu vintè aniversari. En aquest article, fem un repàs de la seva història i dels nombrosos reptes de futur que es planteja, d'acord amb les necessitats actuals del seu entorn.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Realitats, reptes i interrogants entorn de la LOE.
El tema d'aquest curs serà la LOE, el marc legislatiu que de forma progressiva s'està aplicant al nostre país. Aquest article dóna entrada a alguns dels elements més rellevants que la llei planteja i en els números següents de la revista s'aprofundirà en cadascun d'ells procurant-ne, si cal, una mirada crítica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'acolliment al professorat: com ho veuen i ho viuen els protagonistes.
L'article presenta el resultat del treball sobre acollida de nous professionals als centres educatius, que ha elaborat GROC. Partint de la veu dels protagonistes, vol aportar elements d'anàlisi i pautes d'intervenció per als equips directius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hem llegit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.