Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un nou 8 de març
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació com un acte d'amor
En aquest article d'opinió, Alejandro Dolz reflexiona sobre la necessitat que els professionals acompanyin la seva tasca educativa amb actituds i relacions afectives degudament consolidades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avaluació psicopedagògica. Crits i cants
Cada vegada són més nombroses les veus que criden a favor d’una educació inclusiva que no acaba d’arribar. L’avaluació psicopedagògica és part de la solució o del problema?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Maria Apellaniz Garro: «A les empreses els demano que facin un exercici real d’inclusió»
La Maria és educadora social des de fa quinze anys, i en aquest temps s’ha especialitzat en la reinserció de persones amb alguna diversitat a la feina ordinària. Un perfil que demana «molta empatia i saber escoltar molt bé» i gràcies al qual sent que pot modificar les coses.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què em vols, poesia? O de com podem alimentar l’ànima amb paraules
Al col·legi Verdemar, de Santander, s’omplen cada any molts fulls de paper amb poemes i versos. N’hi ha uns que ofereixen ritme i música. N’hi ha uns altres que pregonen llibertat fins i tot en les formes. Tots constitueixen un mostrari d’emocions, de valors, de sentiments i de vida. El que més importa de les persones. Les paraules amb les quals cadascú va construint la seva identitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Brossa i Martí i Pol, dos poetes per treballar la poesia a primària
En el present article es mostren les propostes educatives que ofereixen les fundacions Joan Brossa i Miquel Martí i Pol per treballar la poesia a l’etapa de primària. Des d’una visió vivencial d’aquest gènere literari, les dues entitats aposten per donar a conèixer l’obra dels dos autors entre els joves lectors mitjançant activitats i recursos que afavoreixin una experiència de creixement personal i de gaudi estètic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegim i creem a partir del món poètic de Brossa
Una de les funcions de la lectura i de l’escriptura és la de promoure el gaudi entre les persones que les practiquen, i treballar a partir de l’obra de Brossa ens permet fer-ho, perquè Brossa va crear un món amb una immensa força poètica i un gran esperit crític, tan indubtablement radical com popular. Al present article expliquem i reflexionem sobre una seqüència didàctica duta a terme amb alumnes del cicle inicial d’educació primària a partir de l’obra de Joan Brossa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com sintonitzem amb les famílies de l’escola?
Aquest article recull reflexions sobre com es pot facilitar la relació entre la família i l’escola. Més que incorporar-hi noves estratègies i accions, se centra a revisar com es poden canviar les pròpies concepcions sobre aquesta qüestió i quin rol hi té cadascú. S’hi assenyalen les dificultats principals i també s’hi apunten algunes estratègies per seguir avançant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca Infantil i Juvenil Can Butjosa: 25 anys portant bons llibres a les escoles
Després de 25 anys, el Pla de Foment de la Lectura de Parets del Vallès continua sent una experiència innovadora, tant per la metodologia que utilitza com pel punt d’inflexió que representa. Un pla que, des del començament, va tenir clar que el seu fruit es recolliria a mitjà i a llarg terminis.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reflexions educatives: per què Finlàndia i què en podem aprendre?
Finlàndia té un sistema educatiu qualificat per PISA com dels més reeixits. Tot i no haver fet encara el canvi educatiu, hi ha punts clau que asseguren la qualitat i l’equitat del conjunt del sistema. Quatre mesos treballant a Vasa Övningsskola i molta reflexió posterior m’han portat a desentrellar com és el sistema educatiu finlandès i com se sent allà un professional de l’ensenyament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una escola amb batec
Quan el CEIP S’Olivera va obrir portes l’any 2005 no vam dubtar ni un moment a veure-hi una oportunitat per fugir del sistema educatiu tradicional implantat als centres docents. Vam tenir molt clar que construiríem una escola on el respecte a la diversitat, les inquietuds i les motivacions de l’alumnat, així com els seus drets i la relació amb les famílies, fossin els nostres pilars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què vam aprendre del Movimento di Cooperazione Educativa (MCE) d’Itàlia?
El Movimento di Cooperazione Educativa (MCE) d’Itàlia va tenir una forta influència en el moviment Freinet del nostre país. Quan, durant els últims anys del franquisme, nosaltres començàrem a reivindicar una escola pública, democràtica i de qualitat, les companyes i els companys italians ens aportaren la seva original interpretació de les tècniques del mestre francès.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Et creus tot el que et diuen?
Al grup classe format per 21 alumnes de tercer de primària de l’escola pública Vicent Gironès Mora, de la població d’Ontinyent, s’hi llegeix un text on apareix un personatge invident.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El llenguatge de la solució de conflictes
En les relacions estretes, quan convivim amb algú o hi compartim activitats i objectius, els conflictes són gairebé inevitables. A les entrevistes amb les mares i els pares, sovint surten a la superfície els conflictes entre la familia i l’escola que romanien amagats ben endins. Mantenir una actitud cooperativa i usar el llenguatge de la solució de problemas, pot resoldre els conflictes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tecnologia al servei dels projectes
El món dels dispositius electrònics constitueix un univers atractiu, versàtil, i l’aprenentatge realitzat mitjançant aquestes eines es basa en el que els gallecs anomenem chafullar, acció que consisteix a tocar, provar i manipular amb la finalitat de dominar, un àmbit que no podíem deixar fora de les nostres aules.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Arquitectes de relats
A l’escola ajudem els infants a crear bastides literàries que els empenyin a escriure amb seguretat, convençuts que ho poden fer i que el resultat serà formidable. Les cartes aleatòries de paraules constitueixen un bon recurs, senzill d’elaborar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«El robatori de la moneda africana»
L’objectiu és acostar els infants a l’art africà mitjançant una de les dimensions que presenta: la seva moneda tradicional. Per fer-ho, ens serviren d’una exposició virtual muntada a la plataforma digital El robatori de la moneda africana. Una de les monedes d’aquesta exposició ha estat robada i desada en una capsa tancada amb un cadenat. Per esbrinar la combinació que l’obre, l’alumnat haurà de completar panells didàctics i així rebre les pistes que l’ajudaran a resoldre el misteri mentre aprèn algunes nocions sobre la moneda tradicional africana.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per al professorat: "El robatori de la moneda africana"
L’objectiu és acostar els infants a l’art africà mitjançant una de les dimensions que presenta: la seva moneda tradicional. Per fer-ho, ens serviren d’una exposició virtual muntada a la plataforma digital El robatori de la moneda africana. Una de les monedes d’aquesta exposició ha estat robada i desada en una capsa tancada amb un cadenat. Per esbrinar la combinació que l’obre, l’alumnat haurà de completar panells didàctics i així rebre les pistes que l’ajudaran a resoldre el misteri mentre aprèn algunes nocions sobre la moneda tradicional africana.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Valor de l’optimisme: Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, Volem gaudir de la nostra feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La poesia a l’escola ja té una llarga trajectòria i, un cop transcorreguts gairebé vint anys del nou segle, ens hauríem de preguntar què entenem per poesia infantil a l’escola, de què serveix, què s’ha fet en l’educació poètica, quines són les novetats que hi ha en aquest camp, amb quin corpus es treballa i quina relació es pot establir entre la poesia infantil i la societat. L’article intenta donar resposta a aquestes preguntes i mostra un petit estat de la qüestió sobre el tema que tracta.