Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dissenyar un ambient per a la infància: espais, infants i relacions.
L'organització per racons, estesa a totes les aules d'educació infantil, sorgeix d'atendre les necessitats que manifesten els nens1 d'aquestes edats (joc, moviment, socialització, comunicació, autonomia, experimentació, descans, creació, etc.), i no solament representa una organització espacial determinada, sinó també tota una ½filosofia educativa+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El racó d'experiències.
En el present article, hi abordem l'acostament al medi i la resolució de perquès proposant incloure, a la nostra classe, un racó dedicat a l'exploració, l'observació i l'anàlisi de la natura, que podem anomenar racó d'experiències o, si volem ser més poètics i somiadors, racó dels exploradors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El racó de construccions o de lògica matemàtica.
A les aules d'infantil, hi trobem, dia rere dia, moltes situacions que considerem fonamentals per realitzar certs aprenentatges que corresponen a l'etapa, com ara les classificacions, les seriacions, les ordenacions, les reparticions, la ubicació espaciotemporal, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enfocament del racó de plàstica a infantil.
L'àrea de comunicació i representació d'educació infantil ha incorporat, des de la seva nova estructura curricular dissenyada l'any 1991 a la LOGSE, una vella tradició nascuda a l'Escola Nova, el concepte que les criatures dibuixen com una forma d'expressió i comunicació a partir de les seves pròpies representacions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'espai del joc simbòlic.
Si el clima de l'aula és atractiu i generador d'idees i de recursos, les criatures se senten lliures per ser, per pensar, per sentir i per experimentar a la seva manera, sabent per endavant que se les accepta com són i que se'n valora la contribució. Jugar és aprendre a ser lliure.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistes per a l'avaluació: Avaluant racons, avaluem l'educació infantil?
En avaluar els racons, com qualsevol altra situació d'aprenentatge a l'educació infantil, partim d'una anàlisi del context, de l'espai, dels materials dels propis infants, realitzem una reflexió inicial que ens servirà de punt de partida de la nostra avaluació contínua i que ens portarà a comprovar l'avenç en el procés educatiu. En la metodologia per racons, cal realitzar l'avaluació contínua per mitjà de l'observació directa i a través d'un seguit d'indicadors generals, com poden ser: les relacions entre iguals, el clima d'aula, la participació de l'alumnat en els diferents espais de joc, la capacitat d'explorar i de crear amb materials nous, el joc en grup o en solitari, la motivació, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: Racons d'activitat a l'escola infantil (0 a 6 anys).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'horta en una bóta.
Com que les plantes i les flors constitueixen un tema tan interessant i atractiu per a les criatures, vam decidir treballar-lo investigant i experimentant amb diferents llavors, bulbs, plantes i flors. Per aquest motiu, vam utilitzar eines com ara pales, regadores, torretesài, per què no? Unes bótes de vi! Vam pensar a ubicar-les al jardí de l'escola, per això, primerament, les vam haver de condicionar per ser a l'exterior.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fins a quin punt els pares i les mares hem d'accedir a les peticions desmesurades dels fills i les filles?
Darrere de la demanda reiterada d'un infant, hi podem trobar l'emoció que la sustenta i que vol expandir-se, la necessitat d'establir el lligam dependent amb la persona adulta i un instint que crida i que s'ofega en la materialitat. Nosaltres, la gent gran, davant les peticions incessants, ens podem veure captius i superats per l'emoció clara i oberta de la nena o el nen enfront de la pròpia, tèrbola i reprimida; amb la qual cosa es fa un nus del llaç afectiu mentre tenim el nostre instint adormit a les profunditats. Aleshores, podem contemplar la via de la raó i la necessitat que hi entrin les exigències dels infants i el neguit adult. Una raó, però, que no pot anar separada de l'emoció ni del desig més vehement i profund.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació infantil a debat.
A continuació, presentem un debat al voltant de dues qüestions referents a l'educació infantil, amb la participació de gent que, des de la seva experiència dintre d'aquest àmbit, hi aporta reflexions noves.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar és cosa de tothom: el cafè-tertúlia de la nostra escola.
Convertir les xerrades per a les famílies en un espai de trobada, intercanvi, anàlisi i reflexió des d'un enfocament comunicatiu, afectiu i divertit per afavorir un clima relacional proper i distès, on cadascú sigui acceptat amb les seves peculiaritats sense témer judicis de cap mena, ni donar receptes o pautes sobre el que s'ha de fer, ha estat el gran repte d'aquesta petita escola. Asseure'ns a xerrar, amb tranquil·litat, sobre les nostres preocupacions, dubtes i encerts, en això tan difícil d'educar les nostres criatures, al voltant d'un cafè, amistosament, ha obert les perspectives per a tothom i ha afavorit una compresió més gran entre els contextos escolar i familiar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els mòbils dels mestres han d'estar apagats mentre estem a classe?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carta a companys i companyes. Llibres. Trobades.Convocatòries. Materials i recursos. Web
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Rosalinda